Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Jinnih Beels op ramkoers met De Wever? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=263563)

fred vanhove 23 februari 2022 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9902710)
Je zal dan ook een prijzenoorlog krijgen, die de overheid maar moeilijk zal kunnen winnen van de drugsmaffia.

De maffia doet dan maar zaken zoals ze doen met InBev.

Pandareus 23 februari 2022 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9902758)
Dat is niet zomaar wat. Dat is een beleid.

Overigens vind ik wat Beels voorstelt ook volledig onlogisch:
Als je denkt dat cannabis of cocaine voor grootgebruik ok zijn, dan liberaliseer je dat gewoon en laat de vrije markt spelen.

Dat lees ik niet in haar voorstel...
'Grootgebruik' is een eufemisme voor 'groothandel'. Geen enkele privé persoon gebruikt kilo's, wel grammen. Dit heeft niets te zien met de kern van het probleem : dat er tonnen drugs binnen komen via de haven om die dan over heel europa uit te sturen. Uiteraard dient zoiets strafbaar te blijven.

fred vanhove 23 februari 2022 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9902640)

Drugs zijn lastig, of ze nu legaal zijn of niet. We kunnen ons dus de vraag Jij houdt het liever bij "drugs zijn foei", dan moet je niet teveel denken.

Behalve dan zijn drugs. Die vindt hij meer dan ok. Staan brullen dat drugs foei zijn terwijl je je regelmatig lam zuipt is het reinste voorbeeld van hypocrisie.

CUFI 23 februari 2022 22:16

Just keep it simple...

Max van Dietschland 23 februari 2022 23:02

Wat een voorstel zeg :?

Snuift ze misschien zelf ?

daiwa 23 februari 2022 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 9902799)
Wat een voorstel zeg :?

Snuift ze misschien zelf ?

Ze zal wel weten waar ze het goedje zal kunnen kopen.
Ikzelf zou begot niet weten bij wie of waar ik het zou kunnen kopen.

daiwa 23 februari 2022 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9902659)
Daarom dat dhr De Wever, Burgemeester van A'pen, reeds twee jaar geleden de deur op een kier zetten over legalisatie van cocaïne.

Als de overheid zélf drugs verkoopt vervalt de uitspraak van BDW dat drugs meer criminaliteit veroorzaakt?
Verslaafden die alles stelen wat los of vast zit om hun verslaving te bekostigen gaan dat dan niet meer doen?

Herr Flick 23 februari 2022 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9902801)

Haar achterban wordt tegenwoordig goed zeer gedaan he, .met de containers witte poeier die ze daar de laatste maanden al onderschept hebben.

Die collombianen moeten uiteindelijk wel hun centen krijgen.

fox 23 februari 2022 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9902805)
Als de overheid zélf drugs verkoopt vervalt de uitspraak van BDW dat drugs meer criminaliteit veroorzaakt?
Verslaafden die alles stelen wat los of vast zit om hun verslaving te bekostigen gaan dat dan niet meer doen?

Cocaïne produceren en distribueren kost niets he. Dan gaan die gasten idd niet meer stelen om hun verslaving te bekostigen.

Ik vind het vreemd dat dergelijke evidenties hier nog uitgelegd moeten worden. Precies of de meeste mensen kennen de historie van de drooglegging in Chicago niet

fox 23 februari 2022 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9902758)
Dat is niet zomaar wat. Dat is een beleid.

Overigens vind ik wat Beels voorstelt ook volledig onlogisch:
Als je denkt dat cannabis of cocaine voor grootgebruik ok zijn, dan liberaliseer je dat gewoon en laat de vrije markt spelen.

Nee dat is geen beleid. Het ene toelaten en het andere verbieden zonder enige onderbouw is geen beleid, dat is willekeur

Boduo 23 februari 2022 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9902647)
Alsof in het "restrictieve" België er geen overlast is.
Antwerpen is zowat oorloggebied als het op drugs op aan komt.
Granaten, schietincidenten,......

Wever werd er een tweetal jaar geleden zowat moedeloos van en zag cocaïne ooit wel eens gelegaliseerd.
bron : https://www.hln.be/binnenland/moet-c...nder~a3b1e007/

Behalve A'pen is er nog de rest v. Belgie...

Herr Flick 23 februari 2022 23:47

Eigenlijk ... als je de markt overspoeld met poeier is er ook geen winst meer uit te halen , ze gaan het aan de straatstenen niet meer kwijt geraken.

Universalia 24 februari 2022 01:18

Citaat:

Ik zou het ook niet weten maar naast dat alles stel je u soms de vraag als je ziet over hoeveel tonnenmaten er binnenkomen: wie slikt of snuift dat allemaal?

En zitten die ook allemaal in het verkeer of op bepaalde diensten te 'werken?'

Der untergang?¿

CUFI 24 februari 2022 07:07

Citaat:

Wat zegt gij nu.
Drugs waren nooit zo makkelijk en massaal te verkrijgen dan nu. Ze sturen zelfs reclame via whatsapp.

Het is makkelijker aan drugs te geraken dan aan vele medische behandelingen.
Voor de NVA waren drugs in handen van wat meer ethische verkopers, na de nva verkopen ze zelfs aan minderjarigen.
Na de war on drugs kwam er zelfs meer rotzooi bij zien.

maddox 24 februari 2022 07:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9902607)
Die sossen-prof en dat Jinnih-geval mogen gebruik maken van hun vrije meningsuiting.

Tot spijt van wie het benijd.
Citaat:

Jinnih doet momenteel evenwel niet het tegenovergestelde van wat De Wever doet. Beiden voeren het bestuursakkoord uit.
Het zijn beiden politici. Je weet wanneer ze liegen, als ze woorden gebruiken.
Citaat:

Verder vind ik natuurlijk dat Jinnih en de prof volledig ongelijk hebben.
Dat mag u.
Citaat:

Zo krijgen we de illegale vuurwapenhandel in Vlaanderen ook niet onder controle. Zullen we dan maar overheidswinkels openen om iedereen wapens te kunnen laten kopen?
Hoe minder de overheid van mij weet, hoe beter. En er zijn er velen die hetzelfde denken.
Dus, zelfs al zou ik een vuurwapen willen kopen, zou ik het nooit kopen bij de (r)Overheid.
Citaat:

Daar is maar één boodschap: drugs zijn foei.
We hebben al meer dan last genoeg met de actueel legale drugs.
Laat ons dan ook elke vorm van medicijnen verbieden.
Citaat:

Elke vergoelijking, elke tolerantie ... is fout. Zelfs niet voor de allerkleinste garnalen. Een boete voor hen is meer dan genoeg. En elke fout hindert een fatsoenlijke oplossing.
En het zijn net de kleine garnalen die het meest "publieke" overlast veroorzaken.
De aan de grond geraakte verslaafden die stelen, liegen en bedriegen om hun verslaving in gang te houden.
De kleine dealers, meestal verslaafden, net niet aan de grond zittende, die met veel plezier "turf wars" voeren.

Vlad 24 februari 2022 07:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9902805)

Aan de mensen die niet genoeg geld hebben om drugs te kopen gaat de overheid lagere prijzen vragen of het gratis geven. Dat kan bekostigd worden met een taks op het totale vermogen. Het is niet voor niets dat de overheid nu weet wat je op de bank hebt staan. De inflatietaks telt uiteraard niet mee. Er moet er nog eentje bovenop komen.

Ik vind de vrije verkoop van zelfmoordpillen en een aangepaste herintrede van het fenomeen genade een betere oplossing, eentje waarin sentimentaliteit wordt afgeleerd.

De Rode Willem 24 februari 2022 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9902926)
Aan de mensen die niet genoeg geld hebben om drugs te kopen gaat de overheid lagere prijzen vragen of het gratis geven.

Methadon en consoorten dus ?
Bestaat allemaal al en kan tegen zeer lage prijs afgehaald worden bij de apotheek, mits een voorschriftje

Vlad 24 februari 2022 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9902938)
Methadon en consoorten dus ?
Bestaat allemaal al en kan tegen zeer lage prijs afgehaald worden bij de apotheek, mits een voorschriftje

Methadon wordt voorgeschreven voor heroïneverslaafden en mixers. Ik vermoed dat het niet voldoet voor cocaïnegebruikers omdat het gevoel helemaal anders is.

Herr Flick 24 februari 2022 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9902848)
Ik zou het ook niet weten maar naast dat alles stel je u soms de vraag als je ziet over hoeveel tonnenmaten er binnenkomen: wie slikt of snuift dat allemaal?

En zitten die ook allemaal in het verkeer of op bepaalde diensten te 'werken?'

Der untergang?¿

Dat is nog zonder de XTC en Crystal Meth dat ze brouwen in obscure labs in Nederland (Brabant) en in de Limburg.

gertc 24 februari 2022 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9902812)
Nee dat is geen beleid. Het ene toelaten en het andere verbieden zonder enige onderbouw is geen beleid, dat is willekeur

Wat is de onderbouw voor "alcohol mag, tabak raden we af en cannabis is verboden"?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be