Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Kruidvat Vilvoorde verwijdert Franstalige affiches na aktie van TAK (https://forum.politics.be/showthread.php?t=263742)

Witte Kaproen 3 maart 2022 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 9910258)
Inderdaad. Laat dat nu juist het probleem zijn...

Maar deze onwil om Nederlands te spreken bij de Franstaligen blijven de Belgicisten ontkennen.
Voor hen is er geen verfransing.

Waarom er dan Franstalige affiches in de Kruidvat winkel van Vilvoorde opgehangen werden ,dat weten ze dan ook weer niet.:roll:

Koenaard Depuydt 3 maart 2022 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9909418)
"Het Taal Aktie Komitee (TAK) heeft actie gevoerd aan het Kruidvat in Vilvoorde.
...
Maar omdat die in het Frans waren opgesteld, reageerde het Taal Aktie Comité met een ludieke actie.
...
In de winkel hingen Franstalige affiches terwijl de voertaal in Vilvoorde het Nederlands is.
...
Ze verspreidden plakbiljetten met daarop:"Geen gezwans, Nederlands!" om Kruidvat duidelijk te maken dat Nederlands de voertaal is in Vilvoorde. ...

Geacht Wit Hoedje

U wekt te samen met uw vrienden uit de Vlaamse taalwerkvereniging de indruk de slagzin "Geen gezwans, Nederlands!" zeer hoog in het vaandel te hebben staan. Deze vermeende houding blijkt bij het lezen van uw berichtgeving al snel doorprikt te kunnen worden. Uw berichten wemelen trouwens van de Waalse en andere vreemdtalige woorden. U zwalpt bovendien meermaals tussen de Waalse en de vernederlandste spelling van hetzelfde woord.

U blijkt echter geen bezwaar te hebben tegen de aanwezigheid van andere talen, vreemd. Is het enkel "Geen gezwans, Nederlands!" voor de Waalse inwijkelingen? U steekt uw vleiende houding tegenover het Engels alleszins niet onder stoelen en banken.

Als u wat beter opgelet zou hebben, zou u weten dat enkele Vilvoordse gehuchten ook een vreemdtalige naam dragen: "Faubourg" bij het Vilvoordeveld en "Far West" langs de Groenstraat.

Met Vilvoordse groeten

Witte Kaproen 3 maart 2022 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt (Bericht 9910305)
Geacht Wit Hoedje

U wekt te samen met uw vrienden uit de Vlaamse taalwerkvereniging de indruk de slagzin "Geen gezwans, Nederlands!" zeer hoog in het vaandel te hebben staan. Deze vermeende houding blijkt bij het lezen van uw berichtgeving al snel doorprikt te kunnen worden. Uw berichten wemelen trouwens van de Waalse en andere vreemdtalige woorden. U zwalpt bovendien meermaals tussen de Waalse en de vernederlandste spelling van hetzelfde woord.

U blijkt echter geen bezwaar te hebben tegen de aanwezigheid van andere talen, vreemd. Is het enkel "Geen gezwans, Nederlands!" voor de Waalse inwijkelingen? U steekt uw vleiende houding tegenover het Engels alleszins niet onder stoelen en banken.

Als u wat beter opgelet zou hebben, zou u weten dat enkele Vilvoordse gehuchten ook een vreemdtalige naam dragen: "Faubourg" bij het Vilvoordeveld en "Far West" langs de Groenstraat.

Met Vilvoordse groeten

Geachte Koenraad,

Gelukkig is er ook nog de Vilvoordse wijk" Kassei".:-)

Met Grimbergse groeten.

Universalia 6 maart 2022 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9909948)

Everytime 7 maart 2022 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9910068)
De Belgicisten natuurlijk niet ,die juichen de verdere verfransing van de Vlaamse Rand alleen maar toe,
maar de Vlaamsgezinden hebben veel sympathie voor TAK en hun acties om de Vlaamse Rand ,Vlaams te houden.

Ziet u niet dat de Vlaamse Rand nog steeds even vol Franstaligen is als vroeger? Als niet voller dan vroeger? OK, de Franstalige affiches zijn niet meer daar maar de Franstalige inwoners zijn er nog steeds en ze zijn helemaal niet van plan te verhuizen.

Witte Kaproen 7 maart 2022 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 9913635)
Ziet u niet dat de Vlaamse Rand nog steeds even vol Franstaligen is als vroeger? Als niet voller dan vroeger? OK, de Franstalige affiches zijn niet meer daar maar de Franstalige inwoners zijn er nog steeds en ze zijn helemaal niet van plan te verhuizen.

Zo lang ze maar Nederlands praten met hun medeburgers hoeven ze voor mij helemaal niet te verhuizen.

Henri1 7 maart 2022 16:22

Welke pro-vlaamse heldendaden heeft TAK vandaag gedaan Witte ?

DewareJakob 7 maart 2022 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9913687)

In Vlaanderen Nederlands gesproken. Nu hopen dat de Franstaligen die er wonen volgen...:roll:

Knuppel 8 maart 2022 07:12

Citaat:

"Het Taal Aktie Komitee (TAK) heeft actie gevoerd aan het Kruidvat in Vilvoorde.

Gelukkig kunnen we op TAK rekenen om deze nadelen van de Belgische Staatsstructuur aan te klagen.

Wedden dat de belgicistjes daar niet mee kunnen lachen?
Met de actie van TAK bedoel ik, natuurlijk. Met de verfransing van Vlaanderen, én Brussel, hebben ze geen probleem. Vaneigens. Franstaligen zijn hun broedervolk. Vlamingen niet.

Knuppel 8 maart 2022 07:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9913687)

Welke pro-Vlaamse daden heb jij al ooit gedaan, Henri?

Henri1 8 maart 2022 07:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9914269)
Welke pro-Vlaamse daden heb jij al ooit gedaan, Henri?

Is dat nodig dan?

Ik ben Belg en denk niet op zakdoekformaat.

DewareJakob 8 maart 2022 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9914280)
Is dat nodig dan?

Je doet toch 'dingen' voor de Vlamingen: Haten.
Een feit die je in al je posts stevig opensmeert. Een goede Belg dus...

Xenophon 8 maart 2022 09:48

Citaat:

Is dat nodig dan?

Dat geloof ik graag Henri. Ineens op zakdoekformaat is te hoog gegrepen.

Everytime 8 maart 2022 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9914268)
Wedden dat de belgicistjes daar niet mee kunnen lachen?
Met de actie van TAK bedoel ik, natuurlijk. Met de verfransing van Vlaanderen, én Brussel, hebben ze geen probleem. Vaneigens. Franstaligen zijn hun broedervolk. Vlamingen niet.

Natuurlijk lachen ze er ook mee.

Knuppel 8 maart 2022 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9914395)
Dat geloof ik graag Henri. Ineens op zakdoekformaat is te hoog gegrepen.

:-D

Witte Kaproen 9 maart 2022 09:57

Citaat:

Is dat nodig dan?

Heb jij ooit een zakdoek van 13.000 vierkante kilometer gezien Henri?

nabat54 10 maart 2022 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9909745)
U ergeren is de normale houding als je naar 'Vlaamse' zenders kijkt.

Ik begrijp zelfs niet hoe je het volhoudt.

;-)

Henri1 10 maart 2022 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9915299)
Heb jij ooit een zakdoek van 13.000 vierkante kilometer gezien Henri?

Als je de zakdoek BELGIE in tween scheurt is hij in ieder geval te klein om je neus mee te snuiten.

Herr Flick 10 maart 2022 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9909613)
Ik erger me aan de spelletjes op TV.
Waarom kunnen ze daar geen Nederlandstalige namen voor verzinnen?
Akkoord, het zijn programma's die ze kopen, maar de naam mogen ze volgens mij vrij vertalen naar de landstaal, voor VTM is dat Nederlands.

De Zorro Zanger, ... ;-)

Henri1 10 maart 2022 13:33

Citaat:

Kruidvat Vilvoorde.

Vilvoorde heeft vanaf nu het officieel statuut van "kruitvat".

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be