Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   GROEN in de problemen : Meyrem Almaci gooit de handdoek ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=264136)

Onzijdig 23 maart 2022 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9925341)
Dat de voorzitster van Groen! nu de handdoek in de ring werpt is niet te verwonderen.
Decenia lang ijveren voor een kernuitstap, die daarna in he gezicht ontplof.
Decenia lang ijveren voor een opendeur-asielbeleid, dat daarna als een boemerang terugkomt.
Decenia lang ijveren voor een Russisch beleid, dat daarna Europa in een oorlog sleurt.
Decenia lang ijveren voor een anti-energiebeleid, om daarna een economische stilstand te zien.

Want zonder de Oekraïnse oorlog, zonder de energiecrisis en zonder de stoeve houding van de Vlaamse N-VA minister van milieu, had Groen! zijn kernuitstap gehad.

Almaci weet dat Tinne de federale regering diep in de zakken zal moeten laten grijpen om het afgedwongen wanbeleid te kunnen rechttrekken, dat de burger Groen! zal uitspugen, omdat ze onze maatschappij in de vernieling hebben geholpen.

En Almaci wil niet de voorzitster zijn die de Groene standpunten heeft verloochend, noch de voorzitster die de stekker uit de vivaldi-regering trok.

Dat is spijkers met koppen slaan.

Henri1 23 maart 2022 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9925194)
"De ratten verlaten het zinkend schip" is hier echt wel op zijn plaats.

Ernstig blijven Zipper. Niet-in alle partijen zitten ratten hé.

daiwa 23 maart 2022 14:11

Citaat:

Terwijl van een kapitein wordt verwacht dat hij als laatste het zinkend schip verlaat.

Deo 23 maart 2022 14:15

Hopelijk haar laatste trollenzever op Villa Politica!
Dikke zever van ga meer bij mijn gezin enz...
Hopelijk NIET op zevende dag of Afspraak, gaat tv naar andere zender.
Er zit politiek niemand meer te wachten op dat mens.

Blue Sky 23 maart 2022 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9925201)
De andere partijen hebben hun ecologisme over genomen en voeren een eco-fundamentalistisch beleid zoals de Groenen nooit zouden durven (mochten ze gekund hebben). Het eco-talibanisme is gemeengoed bij alle partijen die vroeger streden voor een rationele eco-aanpak.

Moeten wij nog vermelden dat Vlaanderen hier als voorbeeld kan dienen met een fundamentalistische eco-talibanistische minister van omgeving ? Zelfs zonder Groen of Almaci worden wij in naam van het ecologisme gestroopt en leeg gezogen.

Wiet of zwaarder materiaal?

De Rode Willem 23 maart 2022 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Deo (Bericht 9925384)
Hopelijk haar laatste trollenzever op Villa Politica!
Dikke zever van ga meer bij mijn gezin enz...
Hopelijk NIET op zevende dag of Afspraak, gaat tv naar andere zender.
Er zit politiek niemand meer te wachten op dat mens.

Ik begrijp u.
Beter nog als ik mevrouw Almaci op.TV zie, verzet ik al jaren de zender.

Maar zij kan in alle gemoedsrust de politiek verlaten en wat gaan rentenieren in de groene rijke buitenwijken van een stad.
Het ecologisme is doorgedrongen tot alle partijen. Zelfs de rechtse die tot voor enkele maanden nog een rationeel en zinnig eco standpunt hadden, zijn nu vervallen in het eco fundamentalisme dat in fanatisme Groen ver overtreft.

Kijk naar de Vlaamse regering waar een eco fundamentaliste minister van omgeving is. Bij het nog maar horen van het woord CO2 gaat ze uit het dak. Om enkele mg co2 uitstoot te voorkomen wil die zotin gewoon Vlaanderen zonder electriciteit zetten.
Gezien haar totaal redicule en overtrokken reactie op co2 vermoed ik dat ze zelfs gestopt is met ademen. Haar groen talibanisme kan alleen verklaard worden door hersenschade door zuurstofgebrek

Ik wil maar zeggen, Vlaanderen is blij met een dode mus. Almaci is misschien wel weg, de idiotie van haar partij is door anderen overgenomen om de bevolking te pesten en te stropen.

Almaci kan dus terugkijken op een zeer succesvol politieke passage en gaat van haar welverdiende rust genieten. Nog een rijkelijk betaald snabbeltje links en links….wat kan het leven mooi zijn. En andere zotten doen het vuile werk in naam van haar ideologie. U moet het maar voor elkaar krijgen als dwerg die nooit iets voorstelde

De Rode Willem 23 maart 2022 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9925388)
Wiet of zwaarder materiaal?

Inhoudelijke weerlegging ?

wagner.666 23 maart 2022 14:46

Citaat:

Die zinkt niet naar de kabeljauwkelder vanwege haar speklaag,

reservespeler 23 maart 2022 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9925378)

Het spreekwoord is u vreemd?
Ik vind dat niet vreemd.

Anselmo 23 maart 2022 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 9925353)
Groenen zijn geen liberalen. De kwaliteit van het leven wordt juist gezocht in 'anders gaan arbeiden', een beter 'work/life balance' en dergelijke meer. Alles opgeven voor een carrière zit niet in hun mentaliteitspakket.

Ik vind het een positief gegeven dat meer en meer vrouwen in de politiek actief worden en ambicieus genoeg zijn om verantwoordelijke posities in te nemen.
Zeker wanneer het niet enkel om hun babe-gehalte gaat wat bij Almaci zeker niet het geval was.
Daarom komt het slecht over dat ze plotseling tussentijds opgeeft om voor de kindjes te zorgen.
Hét argument van die mannen die deze vrouwen met lede ogen zien komen als concurenten voor hun postje.
Men kan als kapitein maar eerst het schip verlaten als iedereen veilig is, liefst na verkiezingen.

Blue Sky 23 maart 2022 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9925391)
Inhoudelijke weerlegging ?

Wel u spreekt over een eco-fundamentalistische minister van milieu; Demir van die gewoon haar werk doet en notabene bij NVA hoort.

Of ook hoe andere partijen eveneens hetzelfde discours bewandelen, terwijl we in Europa eerder steeds hekkensluiter zijn op dat domein..

Het is overigens Europa die ons die evolutie oplegt waarbij we allerhande normen en streefdoelen dienen te halen. En ik moet zeggen al maar goed ook, want anders zou er helemaal niets van in huis komen. Zie ook de erbarmelijke isolatiestaat van ons huizen patrimonium.

Pandareus 23 maart 2022 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9925378)

Dit draadje gaat inderdaad niet over het Blok.

Sneaky 23 maart 2022 15:49

Groen heft zich totaal vastgereden met hun belachelijke visie op kernenergie. Nu ze hun enige punt uit het regeerakkoord niet kunnen bereiken, gooit ze de handdoek in de ring. Een zwakke reactive na een heel zwak parcours.

Nu zie ik niet echt veel sterke profielen binnen groen om het tij te doen keren.

Allemaal goed nieuws dus :cheer::cheer::cheer:

Pandareus 23 maart 2022 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9925389)
Ik begrijp u.
Beter nog als ik mevrouw Almaci op.TV zie, verzet ik al jaren de zender.

Maar zij kan in alle gemoedsrust de politiek verlaten en wat gaan rentenieren in de groene rijke buitenwijken van een stad.
Het ecologisme is doorgedrongen tot alle partijen. Zelfs de rechtse die tot voor enkele maanden nog een rationeel en zinnig eco standpunt hadden, zijn nu vervallen in het eco fundamentalisme dat in fanatisme Groen ver overtreft.

Kijk naar de Vlaamse regering waar een eco fundamentaliste minister van omgeving is. Bij het nog maar horen van het woord CO2 gaat ze uit het dak. Om enkele mg co2 uitstoot te voorkomen wil die zotin gewoon Vlaanderen zonder electriciteit zetten.
Gezien haar totaal redicule en overtrokken reactie op co2 vermoed ik dat ze zelfs gestopt is met ademen. Haar groen talibanisme kan alleen verklaard worden door hersenschade door zuurstofgebrek

Ik wil maar zeggen, Vlaanderen is blij met een dode mus. Almaci is misschien wel weg, de idiotie van haar partij is door anderen overgenomen om de bevolking te pesten en te stropen.

Almaci kan dus terugkijken op een zeer succesvol politieke passage en gaat van haar welverdiende rust genieten. Nog een rijkelijk betaald snabbeltje links en links….wat kan het leven mooi zijn. En andere zotten doen het vuile werk in naam van haar ideologie. U moet het maar voor elkaar krijgen als dwerg die nooit iets voorstelde

Zulma kondigt vandaag in de pers aan dat ze gaat laten onderzoeken om NOG wat strenger te worden inzake warmtepompen. Bij nieuwbouw : géén hybride systemen meer, zuiver nog op electriciteit.
Dat gaat dus de electrische consumptie NOG wat verhogen tijdens piekmomenten...
Een minimale hoeveelheid CO2 besparen door die electrische pompen, en die gaan we dan aandrijven door gasgestookte centrales die diezelfde piekverbruiken moeten compenseren. :silly:

Universalia 23 maart 2022 16:04

Het is best dat die een stap opzij zet want we denken even terug ... de zaak Calvo

Niet dat ik een groot fan van de man in kwestie ben maar naast dat ben wel van mening dat zijn eigen partij GROEN met als boegbeeld Almaci een enorm vuil spel speelde om hem de deur te wijzen.

Meer leesgenot

Xenophon 23 maart 2022 16:07

Mag ze eigenlijk wel stoppen, want nu is er geen islamitische partijvoorzitter meer in Vlaanderen.

IJsboer 23 maart 2022 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 9925178)
Men kan het laf noemen!
Nu GROEN met het uitstel van de kernuitstap in woelig water terecht komt, geeft de voorzitster het op !
In Mechelen zint er iemand op revanche!
Go for it Kristof! De drempel wenkt!

https://www.hln.be/binnenland/meyrem...roen~a1cd01cd/

Hoeveel Oekraïense vluchtelingen ze gaat binnen nemen in haar bescheiden linkse woning is ook nog niet duidelijk.

Universalia 23 maart 2022 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9925465)
Mag ze eigenlijk wel stoppen, want nu is er geen islamitische partijvoorzitter meer in Vlaanderen.

Goede vraag????? :?

reservespeler 23 maart 2022 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9925447)
Dit draadje gaat inderdaad niet over het Blok.

Dat is er zwaar, heel zwaar over.

Kent u deze leuze niet: "Linkse ratten, rol uw matten."?

reservespeler 23 maart 2022 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9925457)
Zulma kondigt vandaag in de pers aan dat ze gaat laten onderzoeken om NOG wat strenger te worden inzake warmtepompen. Bij nieuwbouw : géén hybride systemen meer, zuiver nog op electriciteit.
Dat gaat dus de electrische consumptie NOG wat verhogen tijdens piekmomenten...
Een minimale hoeveelheid CO2 besparen door die electrische pompen, en die gaan we dan aandrijven door gasgestookte centrales die diezelfde piekverbruiken moeten compenseren. :silly:

Wie is Zulma?

OM!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be