| patrickve |
18 november 2022 21:00 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus
(Bericht 10068604)
Mocht ik aanhanger zijn van het Vlaams Belang dan zou ik mij door de visie van die zogezegde "moraalwetenschapper" (en broer van...) evenzeer beledigd voelen.
|
Het is niet beledigend, maar naast de kwestie. Ja, voor nazi uitgemaakt worden kan beledigend overkomen, als men het over het "loser" aspect heeft dat toch altijd opkomt bij het idee van nazi. Maar er zijn ook positieve aspecten aan, en er zijn aspecten aan die gewoon "naast de kwestie" zijn.
Bijvoorbeeld, wat hebben nazi's nu te maken met het de kop inkloppen van kopvodden ?
Het is naast de kwestie omdat nazi's en VB-ers gewoon niet dezelfde methoden en mindset hebben. Men zou evengoed Groenen kunnen "verwijten" van Bolsjevieken van 1917 te zijn. Dat is belachelijk: Bolsjevieken hadden een ideaal van mensen die WERKTEN. Dat staat haaks op het doelpubliek van Groen.
Citaat:
Lopen de leden van het VB soms in uniform door de straten om mensen lastig te vallen en zelfs af te ranselen?
|
Dat is zelfs helemaal niet specifiek nazi. Kijk naar de kopvodden politie in Iran die mensen lastig vallen en soms zelfs afranselen.
Kortom, uiteraard kan men altijd vergelijkingspunten vinden tussen een partij vandaag en de nazi's, de Bolsjevieken, en dergelijke. Maar dat wil helemaal niet zeggen dat ze hetzelfde zijn.
Men moet het trouwens ook andersom bekijken: voor nazi's is het een belediging dat men VB-ers nazi's noemt. VB-ers hebben geen openlijke genocidaire visie, bijvoorbeeld.
|