![]() |
Citaat:
|
Grote winnaars: VB en PVDA. In mindere mate ook Vooruit.
Grote verliezers: CD&V en N-VA (meer dan 8 procentpunten minder samen). De rest blijft ongeveer status-quo, met de gebruikelijke achteruitgang voor Les Engagés. Ik vraag me af hoe BDW op federaal niveau met deze uitslag zijn zogenaamd extralegale staatshervorming wil doorduwen. Zijn eigen partij en CD&V én Engagés, verliezen fors. PS verliest licht. Vooruit maakt al dat verlies maar partieel goed. Kleinere ‘bubbel van vijf’. Gaat hij er dan én VLD én MR (of misschien ook nog de groenen?) bijnemen? |
Citaat:
|
Citaat:
Jambon II is niet meer mogelijk maar over Vivaldi II wordt niet gerept. FEIT is dat het van kwaad naar erger gaat in de federale regering. Niet alleen schuift de VLD alles op de lange baan, De Croo weigert zelfs om in debat te gaan over de heetste hangijzers Niemand kan voorspellen hoe het er na de volgende verkiezingen zal uitzien, maar één ding is zeker: het zal over geld gaan. Geld dat er niet meer is. Schulden des te meer. Maar toch vragen Brussel en Wallonië méér geld, en willen ze een staatshervorming om aan meer geld te geraken. Vivaldi deed niks dan kibbelen, maar Vivaldi II zal al de problemen die ze vandaag op de lange baan schuift na de verkiezingen aanpakken. EN oplossen. Het geld zal gehaald worden waar het altijd gehaald werd: In Vlaanderen. De Wever zal daar, vaneigens, mee instemmen. |
Citaat:
|
Citaat:
De rest is voor ons, Vlamingen, bijzaak. :lol: |
Citaat:
Voorts vind ik het toch ook wat opmerkelijk dat de N-VA geen communautaire campagne voert. Lijkt me een beetje alsof Groen niet over leefmilieu campagne zou voeren. |
Citaat:
|
Citaat:
Een kleine 90 jaar geleden was dit ook zo : https://nl.wikipedia.org/wiki/Belgis...kiezingen_1936 Rex,VNV en de communisten haalden toen 46 zetels in de Kamer. |
Citaat:
Aangezien N-VA stilaan aan het opgaan is in VB, gaat Vivaldi gewoon "iedereen" zijn op VB en PVDA na. |
Citaat:
|
Citaat:
In zetels zal dat wel mogelijk zijn. Maar denkt u echt dat de Vlaamse partijen, die nu een pandoering kregen, daar nog eens instappen? |
Citaat:
|
Citaat:
Overigens kregen Open VLD en CD&V ook klappen na een regering met de N-VA en een Franstalige partij. |
Citaat:
|
Citaat:
N-VA krijgt ook een flinke tik in de peilingen tgo hun laatste kiesresultaat, en toch is de partij regerings-geil. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be