Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Alleen Engels (https://forum.politics.be/showthread.php?t=269451)

Herr Flick 3 juli 2023 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10194892)
Dat mag decretaal dus niet, ik heb het even voordien nagevraagd.
Tijdens de huwelijksplechtigheid mag de ambtenaar van de burgerlijke stand geen andere taal spreken dan het Nederlands.

ik dacht het ook. Anders is dat niet geldig he,

Herr Flick 3 juli 2023 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10194953)
De kennis van germaanse talen (waaronder het Engels) is in nagenoeg alle Zuid-Europese landen zeer pover.

ik kan u dat uit de eerste hand bevestigen.

In het noorden van Italie, vindt je er nog die Duits spreken (Sud Tirol) maar dat is dan ook hun moedertaal.

Verder rond de grote steden kun je er wel eens ene treffen die meer dan alleen Italiaans spreekt. Ik had een collega dat was een nog groter uniqum die sprak Engels en Frans. Dan omdat ik tussen de technische profielen zit, Die spreken ook Engels op niveau. Dat zijn gasten die tussen Milaan en de Zwitserse grens wonen. Daar is het opleidingsniveau nog vrij hoog te noemen.

Van de rest mocht je blij zijn dat ze Captain Bertorelli engels praten. Ooit met ene gewerkt Ne klant van ne klant eigenlijk maar af en toe hielp ik die , zo wat goodwill bouwen he. Dat was echt captain Bertorelli, ... Now you gonne showe mie howe to doe the iemail.

Vlad 5 juli 2023 08:10

Eentalig Engelstalige tentoonstelling in de Antwerpse handelsbeurs ...

pajoske 5 juli 2023 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10196046)
Eentalig Engelstalige tentoonstelling in de Antwerpse handelsbeurs ...

Waarom werkt die link niet meer?

Opmerkelijk. Ik ga naar de site.
Citaat:

Personalise your cookie experience
Waarom moet dat in de Engelse taal?
Events...bestaat er geen Nederlands woord?

Tickets...

Citaat:

jul.
6
BODIES 06/07/2023
06-07-2023 10:00 - 06-07-2023 18:00 Handelsbeurs Antwerpen - Borzestraat 31 of Twaalfmaandenstraat, 2000 Antwerpen, België
Dayticket Child (6-18) € 10,50 + € 0,61 servicekosten.
0
€ 0,00
Dayticket Family (from 4 people) € 11,50 + € 0,61 servicekosten.
0
€ 0,00
Dayticket Reduced (Disabled, Student (18-25), Senior (65+)) € 12,50 + € 0,61 servicekosten.
0
€ 0,00
Dayticket Adult (18+) € 14,50 + € 0,61 servicekosten.
Waarom in het Engels?

Waar zijn nu de grote NV-A roepers die bij ieder Frans woord in Vlaanderen op hun achterpoten gaan staan? Waar zit de grote schreeuwer die daar burgemeester is?

IJsboer 5 juli 2023 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10194894)
Er is bu eenmaal een taalwetgeving. Als één van de aanwezigen de plechtigheid zou opnemen en het doorgeven aan de overheid, wordt het huwelijk nietig verklaard.

Ochja, om te trouwen moet ge al iemand vinden die u leuk vindt. Da's voor mij al een onmogelijke opdracht dus dit alles is sowieso een ver-van-mijn-bed-show.

Vlad 6 juli 2023 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 10196418)
Waarom werkt die link niet meer?

Opmerkelijk. Ik ga naar de site. Waarom moet dat in de Engelse taal?
Events...bestaat er geen Nederlands woord?

Tickets...

Waarom in het Engels?

Waar zijn nu de grote NV-A roepers die bij ieder Frans woord in Vlaanderen op hun achterpoten gaan staan? Waar zit de grote schreeuwer die daar burgemeester is?

Slechte link. Dit zou de juiste moeten zijn.

Ik vind het ook raar dat zoiets kan in de stad waar De Wever burgemeester is. Van de andere kant, hij schreef een boek tegen woke. Maar dan ga ik daarnet naar de laatste openbare wc in Merksem en zie dat de tussendeur tussen de mannen en vrouwentoiletten openstaat en dat de symbolen voor mannen en vrouwen-wc zijn verwijderd. Ofwel heeft De Wever niets te zeggen in de stad waar hij burgervader van is ofwel spreekt hij voortdurend met gespleten tong of beide samen, dat kan natuurlijk ook.

Herr Flick 6 juli 2023 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 10196441)
Ochja, om te trouwen moet ge al iemand vinden die u leuk vindt. Da's voor mij al een onmogelijke opdracht dus dit alles is sowieso een ver-van-mijn-bed-show.

ja en die pop kan nog gene ja zeggen he, ;-)

IJsboer 6 juli 2023 13:12

I wonder if you can trigger people here simply by replying in a thread without using Dutch. From the title one could assume this thread is made to only talk English here. :lol:

Koenaard Depuydt 6 juli 2023 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 10196795)
I wonder if you can trigger people here simply by replying in a thread without using Dutch. From the title one could assume this thread is made to only talk English here. :lol:

Dag IJsboertje

Uw Engelse woordenbrij zit wel vol met woorden van Romaanse afkomst: peuple, simple, replier, user, titre, adsumere. “Trigger” is echter van Dietse afkomst (trekker). Dit is geen rein Engels. Als hooggeleerde dient u dit te weten.

Moge uw zoektocht naar een leuke echtgenoot een beter verloop kennen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be