![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Ook moest de verhouding omgekeerd zijn zou dat geen bezwaar zijn trouwens. Dat is enkel een 'bezwaar' in de geest van een partij of haar aanhangers die enkel in één regio volgelingen/kiezers heeft en die redeneert alsof verkiezingen iets is dat gaat over Walen versus Vlamingen. |
Citaat:
Vergelijk: De Wever: "Als jullie (Open VLD, Vooruit, CD&V, Groen) met een Vlaamse minderheid Vivaldi II vormen op federaal niveau, dan gaan wij geen coalitie met jullie aan op Vlaams niveau." Magnette: "Als jullie (N-VA) op Vlaams niveau in zee gaan met het Vlaams Belang, sluit ik a priori een coalitie met jullie uit op federaal niveau". Op een bepaalde manier is dat ook wel geestig. Zo worden de regionale en federale verkiezingen aan elkaar gekoppeld en wordt de Vlaamse autonomie dus ingevuld op een wijze die niet erg 'autonoom' kan worden genoemd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar geen zorg : eens de door BDW aangekondigde Waalse N-VA kieslijsten gaan klaar zijn komt ook dat in orde. Dan kunnen we na 9 juni ook spreken van de N-VA familie. (als ze Waalse zetels kunnen behalen) |
Citaat:
Ik zou daar trouwens niet te veel aan hechten, aan dat premierschap. Uiteindelijk is dat ook maar een postje waarover gebikkeld wordt en dat nooit zonder prijs wordt vergund. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En welke mensen stellen Belgische partijen verkiesbaar? Maakt toch niet uit, de partijen kiezen later toch zelf wel. |
Citaat:
Natuurlijk dankzij de nederigheid van pseudo-Vlaamse partijen als vld, cd&v en vooruit. |
Citaat:
Vooruit waar de voorzitter racistische uitspraken deed in het bijzijn of tegen politieagenten, bovendien bood diezelfde voorzitter z'n vriendin aan aan de agenten. Naast racist was die voorzitter ook nog een soort loverboy. Ik ben ook niet vergeten dat diezelfde voorzitter een paar keer beschuldigd werd van ongewenst seksueel gedrag, maar door de macht van mama werden die zaken geseponeerd. Ik denk niet dat u het VB van één van deze zaken kunt beschuldigen. |
Citaat:
Als ze al familie zouden zijn, zijn het heel verre neefjes en nichtjes. Familie uit het zevende knoopsgat zeggen ze daar hier tegen. |
Citaat:
Maar om te begrijpen wat ie precies zei, moet je ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Gisteren heeft Magnette duidelijk te kennen gegeven dat er geen enkele rekening gehouden zal worden met de meerderheid van de Vlamingen als ze het in Vlaanderen zouden aandurven om naar de Vlaamse kiezer te luisteren.
Prachtig toch, die Belgische democratie |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be