![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bij mij was het nu eenmaal zo. Klakken en petten mocht (op het schoolterrein dan) maar hoofddoeken mocht niet. Dat was de situatie bij ons. |
Citaat:
|
Citaat:
Een ondernemer moet sowieso geen enkele belemmering opgelegd krijgen in zijn personeelskeuze. dat is zuiver de beslissing van de ondernemer zelf en daar heeft de staat zich niet mee te bemoeien. |
Al dat gezever voor een stom stuk stof. :roll:
Als die vrouw zich goed voelt met hoofddoek, wel dat ze dan een hoofddoek draagt. Wie valt er nu over zo'n onnozel detail? Volgens mij zijn er toch wel dringender zaken om over te praten, niet. Gisteren zag ik een nieuwe kassierster in de GB. Meer piercings dan kleren. Haar mond hing half open en ik weet nog altijd niet of het van de piercings in haar kinnebak was of van pure dommigheid. Maar dat mag nu eenmaal ... Of hoe ieder detail gretig wordt aangenomen om op immigranten te kakken. |
Citaat:
Want laat ons eerlijk zijn. Heeft er iemand nu last van dat die mensen een hoofddoek dragen? Vliegen alle hoofddoeken misschien in uw gezicht, ja dan kan ik het begrijpen. Of dan ben je gewoon iemand met een dik hoofd en een slechte speling van het lot. Maar die kans dat er daarvoor een wet moet komen,... Dan eis ik dat iedereen zijn schoenveters vanaf nu dubbel strikt. Want ik heb er last van. Voila, bij deze getuig ik dat het niet moeilijk is om nutteloze dingen in het daglicht te zetten. Dus tot als er niemand een deftige reden vindt om hoofddoeken te verbannen, laat er dan ons over zwijgen. |
Er is een deftige reden. Je wil toch die arme racisten niet voor het hoofd stoten, zodanig je hun geld niet kan beuren door aan hun te verkopen.
Oftewel, een beetje markteconomie. Iemand moet toch de VB'ers of hun internationale tegenhangers bevoorraden, daar iedere andere "weldenkende" persoon dat niet doet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Da heeft nieks met een stukje stof te maken bv: Als wij naar de emiraten gaan om te werken weten we da daar een absolut alcohol verbod is!! oke:shit: Maar als niet moslim voel ik mij daar nie toe gebonden!! pech voor mij want daar lachen ze er niet om!! uitslag is ikke met mijn kloten den bak in!!! En het ging maar over een drankje ge!!!! Daar gelden hun regels wel en word er niet gediscuteerd over het wel kunnen of niet!!!! Hier kan blijkbaar alles wel!! Als er hun iets niet aanstaat ist onmidelijk rasisme!!:hm: nog een voorbeeldeke k'ben naturist dus ik wil in mijn blote billen door de straten lopen!!:rofl: Als ik da probeer ist terug zelfde!!!:hondogen: lap weeral met mijn kloten den bak in!!!:hm: en das dan ook een overtuiging maar het verschil is dak da mag doen op een naaktstrand en da ook daar zou doen!! met da doekje doen ze wa da ze willen als maar thuis is of in hun eigen land!!!:boo: Maar hier en op t'werk neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!! |
Ago, je voorbeelden zijn simpel en veelzeggend.
Maar ik zou nog meer durven zeggen, als werkgevers dat hoofddoek toelaten, dan mag dat. In de voeding of metaalverwerkende industrie evenals bouw zie ik wel problemen, daar er veiligheids of hygiënenormen van kracht zijn waar een hoofddoek moeilijk mee te rijmen valt. De huidige wetgeving is al jaren in orde op dit vlak.Geen hoofddeksels op identiteitskaarten en paspoorten. En al zeker geen gezichtbedekking op straat, tenzij de weers-, verkeers- of carnavalsomstandigheden dat plausibel maken.En zelfs dan nog is de politie ten alle tijden gerechtigd om die gezichtbedekking te verwijderen.In theorie zelfs een baard, indien de identiteitskaars van een baardloos persoon is voorzien. Ook "onze" gebruiken der gastvrijheid zijn al jang voorzien op hoofdeksels, waar en wanneer. Op straat, geen probleem, maar bij mensen thuis is een bescherming tegen de elementen niet nodig. Indien een "subtiel" hoofddeksel van toepassing is om een probleem/handicap te verbergen/behandelen-een verband of soortgelijk, dan is daar ook geen normaal persoon die daarover gaat zeuren. Och ja, ik ga ook geen moskee binnen met mijn schoenen aan. Maar dit is tot in den treure al besproken hier. Die rechter in Denemarken had groot gelijk. Waarom hebben we er hier zo geen? |
Citaat:
U begrijpt blijkbaar de essentie van het hoofddoek debacle niet. Het gaat hem erom om vreemdelingen te integreren en niet om vreemdelingen aan te zetten of de mogelijkheden te bieden om hier op duur een staat naar hun culturele achtergrond op te richten. |
Citaat:
|
Citaat:
PS. Poetsen zou misschien een goede bezigheidstherapie voor jou zijn, zodat je wat minder tijd hebt om onzin op forums te posten. :rofl: |
Citaat:
|
Lincoln Die Emirater, waarom zou ie naar hier komen, terwijl ginders de petrodollars zelfs zijn besnijdenis met een gouden scalpel laten gebeuren.
Ook ginders is het simpel, Allah is groot en machtig, maar het locale equivalent van het OCWM is prachtig. |
Citaat:
|
Sinan123, als in verband met hoofddoeken enzo de eculiere wetten niet nageleefd worden- ook de wetten in verband met hygiëne ,veiligheid en soortgelijken op het werk- tja, dan zijn er dus mensen die wetten aan het overtreden ,en moeten de overtreders niet verbaasd zijn dat er sancties komen.
Zoals je zelf aanhaalt, in de meeste Islamstaten mag zus en zo niet, met zware straffen van verminking tot de dood toe, zonder enige uitzondering. Waarom dan vergelijken met de veel tolerantere maar niet volledig gekke regels hier. |
Wat heeft een hoofddoek nou met hygiëne/veiligheid te maken?
Een vies persoon wast haar haren gewoon niet, ook al heeft ze geen hoofddoek Een extremist blijft een extremist ook al heeft die persoon geen hoofddoek. Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be