Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Hellup! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=30979)

Patriot! 13 maart 2005 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ik zie dat laatste nergens staan:

Citaat:

5e jaar Latijn-Moderne talen...
't is voor een debat voor Nederlands, en je kon dus zelf niet kiezen in welke partij je zat.
Er zijn dus meerdere partijen.

Irrris 13 maart 2005 13:43

Ik zal dan maar even extra uitleg geven. :)
Debatteren is nu eenmaal een deel van het leerplan, om een stelling te leren verdedigen, ook als je er niet achter staat...alleen jammer dat het om zo'n belangrijk onderwerp gaat...
Wie weet dat mijn leraar wilt aantonen dat er gewoon geen zinnige argumente zijn. Ik geloof dat hij zelf nogal Vlaams is. 'T is in ieder geval een wijze mens waar ge ongelooflijk veel bij leert.
Echt, wij worden zo onder onze stoel gepraat door de tegenpartij; die hebben een heel boek met argumenten.

Yann 13 maart 2005 14:20

Patriot en Superstaaf krijgen van mij alvast een 10/10 voor hun opzoekwerk en hun ontegensprekelijke argumenten. :thumbsup:

Hans1 13 maart 2005 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Heel wat fondsen... Als dat de ultieme bestaansgrond is van de monarchie, dan is het wel triestig gesteld.

Dergelijke fondsen bestaan ook, maar dan beheerd door ondernemers, staten, instellingen, enzovoort.

Wat is volgens u de ultieme bestaansgrond van het Vlaams gewest? Ik zie er geen.

Yann 13 maart 2005 16:01

JvdB denkt volgens de "Middeleeuwse logica".

jOOSt 14 maart 2005 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
sorry willem, maar dat vind ik zever. na al die tijd op dit forum zou je toch moeten weten dat debateren iets is wat je moet leren. een goeie debater kan eender welk standpunt verdedigen, zelfs als hij/zij er compleet niet achter staat. op deze manier moet je je oogkleppen afzetten, je gevoelens uitschakelen en zinvolle argumenten zoeken om te gebruiken. bovendien leer je zo om een situatie eens van de andere kant te bekijken. lijkt me best een zinvolle oefening.

Ja en neen. Het is inderdaad een goede oefening, maar ik vind toch dat tieners sterk beïndvloedbaar zijn. Stel nu voor dat de opdracht ging over nazi´s. Een tiener die de nazi´s moet verdedigen als schoolopdracht....zou je dat nog een goede oefening vinden? Ik blijf er dan ook bij dat de leraar een ander voorbeeld had moeten uitzoeken.

Patriot! 14 maart 2005 12:26

U vergelijkt België met de nazis, en verwacht dat iemand u serieus neemt?

Piet Hein 14 maart 2005 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!

Uw partijgenoot yann doet toch hetzelfde met flaminganten.

jOOSt 14 maart 2005 12:30

Citaat:

Neen! Dat was een voorbeeld, ik vind gewoon dat die leraar voor dat debat een ander onderwerp had moeten gebruiken.

Patriot! 14 maart 2005 12:35

Ja, hij zou inderdaad een thema kunnen nemen dat minder gevoelig ligt.

instromaniac 14 maart 2005 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Patriot en Superstaaf krijgen van mij alvast een 10/10 voor hun opzoekwerk en hun ontegensprekelijke argumenten. :thumbsup:

Weer grapjes aan het maken Yann? Superstaaf geeft inderdaad argumenten die hij zelf gevonden heeft. Dit in tegenstelling tot je partijgenootje dat weer de gebruikelijke copy/paste doet van het BUB-programma. Dat verdient geen 10/10, iedereen kan copy/pasten. De BUB'ers zouden beter eens een voorbeeld nemen aan Superstaaf die tenminste de moeite doet om zelf wat neer te schrijven.

instromaniac 14 maart 2005 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Ja en neen. Het is inderdaad een goede oefening, maar ik vind toch dat tieners sterk beïndvloedbaar zijn. Stel nu voor dat de opdracht ging over nazi´s. Een tiener die de nazi´s moet verdedigen als schoolopdracht....zou je dat nog een goede oefening vinden? Ik blijf er dan ook bij dat de leraar een ander voorbeeld had moeten uitzoeken.

Wel, toen ik nog op school zat hadden we ook zo'n debat; bij ons ging dat over het kopiëren van muziek.
Eerlijk gezegd vond ik dat debat nogal flauw, weinig sterke meningen die naar voren kwamen. Dus ik vind een debat over separatisme wel een stuk beter, iedereen steekt er immers wat mee op omdat het zeker voor jongeren een onbekende materie is.
Die leraar lijkt me ook helemaal geen belgicist �* la BUB als hij zo'n onderwerp neemt, die houden het liever stil (om de tegenstellingen tussen VL-WL niet in de verf te zetten). Die jongeren kunnen zo wel eens gaan nadenken over de zin en onzin van België.

Yann 14 maart 2005 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Weer grapjes aan het maken Yann? Superstaaf geeft inderdaad argumenten die hij zelf gevonden heeft. Dit in tegenstelling tot je partijgenootje dat weer de gebruikelijke copy/paste doet van het BUB-programma. Dat verdient geen 10/10, iedereen kan copy/pasten. De BUB'ers zouden beter eens een voorbeeld nemen aan Superstaaf die tenminste de moeite doet om zelf wat neer te schrijven.

Je bent duidelijk onder de indruk van Patriot's onderbouwde commentaar. Het feit dat het gecopy-paste is, maakt de inhoud niet minder geloofwaardig.

Grellig 14 maart 2005 13:16

Citaat:

Die jongeren kunnen zo wel eens gaan nadenken over de zin en onzin van België.

Persoonlijk vind ik het ook een goede zaak dat de school zich hier mee bezig houd.Ik verschrok er zelf ook van.
Vroeger mochten we op school ons hier geen vragen over stellen,en behoorde het frans tot de basisleerstof,of je het nu wilde of niet.
Maar naarmate je ouder wordt kom je er achter waarom dat het frans is en bv geen duits.
Persoonlijk zou ik dan geopteerd hebben voor duits,maar ja,vroeger waren de scholen echt pro-Belgisch en owee wie dat in vraag stelde................

instromaniac 14 maart 2005 13:20

Citaat:

Je bent duidelijk onder de indruk van Patriot's onderbouwde commentaar. Het feit dat het gecopy-paste is, maakt de inhoud niet minder geloofwaardig.

Onder de indruk? Laat me niet lachen...
Ik ben meer onder de indruk van Staaf z'n lijstje, wat een stuk korter is maar tenminste een persoonlijke weergave. Geef mij maar kwaliteit ipv kwantiteit.
Het maakt de geloofwaardigheid van Patriot nogal zwak omdat hij zelf geen argumenten kan neerschrijven itt Superstaaf.

driewerf 14 maart 2005 21:01

Citaat:

onderbouwd of niet, het is patriot!'s commentaar niet. Het zijn de meningen en het werk van andere mensen.

Patriot! 14 maart 2005 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
onderbouwd of niet, het is patriot!'s commentaar niet. Het zijn de meningen en het werk van andere mensen.

Ja, maar wel mensen uit mijn beweging ;)
Ik ben nationaal Voorzitter van de BUB Jongeren en Voorzitter van BPlus Leuven, dus ik denk wel dat ik deze teksten mag gebruiken - ik onderschrijf ze dan ook volledig ;)

Waarom zelf een tekst schrijven waarin hetzelfde staat, anders verwoord? Maakt het alleen onoverzichtelijker voor de lezer.

Dorian 15 maart 2005 00:35

Citaat:

Natuurlijk niet ... Wie kan hem nog serieus nemen ? ;-)

Hans1 15 maart 2005 09:31

Citaat:

Onder de indruk? Laat me niet lachen...
Ik ben meer onder de indruk van Staaf z'n lijstje, wat een stuk korter is maar tenminste een persoonlijke weergave. Geef mij maar kwaliteit ipv kwantiteit.
Het maakt de geloofwaardigheid van Patriot nogal zwak omdat hij zelf geen argumenten kan neerschrijven itt Superstaaf.

Moet ik daaruit afleiden dat u de argumenten van Superstaaf aanvaardt of er niet op kan antwoorden? Mooi zo !

instromaniac 15 maart 2005 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Moet ik daaruit afleiden dat u de argumenten van Superstaaf aanvaardt of er niet op kan antwoorden? Mooi zo !

Zeg heb jij niets beter te doen dan mensen woorden in de mond te leggen?
Nee ik aanvaardt Superstaafs argumenten niet, en ja ik kan er op antwoorden. Ik dacht echter dat deze topic ging over het geven van argumenten pro belgica, dus dat het niet de bedoeling was een discussie te beginnen.
Als je die argumenten weerlegd wil zien start dan gewoon een nieuwe topic.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be