Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Horecauitbaters betalen boete voor spijbelaars. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=33632)

Raf 8 mei 2005 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Tja hij verstaat wat hij wil verstaan en ik denk er het mijne over punt

Wauw zeg... Jij weet een discussie nogal boeiend en levendig te maken hoor... :roll:

Gertj3 8 mei 2005 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Wauw zeg... Jij weet een discussie nogal boeiend en levendig te maken hoor... :roll:

Tja, ieder zijn mening zeker

Gertj3 9 mei 2005 09:22

Lijkt mij wel een goed voorstel van de minister

Citaat:

Vlaams minister van Onderwijs Frank Vandenbroucke (sp.a) wil dat alle beroepssectoren en lokale besturen werkervaringsplaatsen aanbieden voor jongeren uit het deeltijds onderwijs. Nu zitten die leerlingen al te vaak thuis of dolen ze rond op straat.

Op Vlaams niveau hebben slechts vier op de tien leerlingen in het deeltijds onderwijs een job. "We betalen het deeltijds onderwijs om de jongeren vijf dagen bezig te houden", aldus Vandenbroucke. "Alleen stellen we vast dat een groot deel van de leerlingen twee dagen op school zit en drie dagen thuis of op straat ronddoolt".

Extra plaatsen
Volgens de minister is dat een gevolg van het tekort aan werkervaringsplaatsen. Vandenbroucke wil nu dat de beroepssectoren, de steden en de gemeenten een aantal plaatsen aanbieden aan het deeltijds onderwijs. Binnenkort wordt er met de betrokken partijen gepraat.

Geertje 9 mei 2005 09:34

Als men strenger is in de scholen en spijbelen veel strenger aanpakt moet men deze "symptoombestrijding" niet doen. Maar ja, kinderen moeten opgevoed worden met de zachte hand, en mogen nooit gesanctioneerd worden. :roll:

En verder de misdaadbendes die kinderen verplichten te bedelen (dus kinderarbeid), die laat men gewoon ongemoeid. :evil:

Gertj3 9 mei 2005 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Als men strenger is in de scholen en spijbelen veel strenger aanpakt moet men deze "symptoombestrijding" niet doen. Maar ja, kinderen moeten opgevoed worden met de zachte hand, en mogen nooit gesanctioneerd worden. :roll:

En verder de misdaadbendes die kinderen verplichten te bedelen (dus kinderarbeid), die laat men gewoon ongemoeid. :evil:

Sommige ouders zijn onbekwaam om kinderen op te voeden maar ja ik ga niet spreken over een ander want ik heb zelf geen kinders

Paulus 9 mei 2005 09:52

Volgens mij willen sommige kinderen niet naar school. De leerplicht tot 18 jaar zou misschien eens herzien moeten worden. Ofwel strenger ofwel de leeftijd naar beneden brengen voor bepaalde studierichtingen.

Paulus.

Raf 9 mei 2005 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Volgens mij willen sommige kinderen niet naar school. De leerplicht tot 18 jaar zou misschien eens herzien moeten worden. Ofwel strenger ofwel de leeftijd naar beneden brengen voor bepaalde studierichtingen.

Paulus.

Voila, daar zit tenminste nog wat logica achter. Heel wat anders dan het imbeciele voorstel om cafébazen te treiteren met dingen die zij zelf niet in de hand hebben...

Gertj3 9 mei 2005 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus

Paulus.

indien ze jonger dan 18 zijn en willen stoppen met school stuur ze dan naar het leger daar kunne ze nog iets nuttig doen

Raf 9 mei 2005 13:08

Citaat:

indien ze jonger dan 18 zijn en willen stoppen met school stuur ze dan naar het leger daar kunne ze nog iets nuttig doen

8O OMFG! Haal SNEL die avatar weg en vervang hem door die van de partij waar je werkelijk bijhoort! Jij bent een regelrecht fascist!

Gertj3 9 mei 2005 13:12

Citaat:

8O OMFG! Haal SNEL die avatar weg en vervang hem door die van de partij waar je werkelijk bijhoort! Jij bent een regelrecht fascist!

pffffff zeg ne keer iets da nie strookt met mijn partij en ik zou naar vlaams belang moeten gaan man man man seffens ga ik nog gaan denken dat de vld linkser is dan de sp.A

Geertje 9 mei 2005 13:18

Citaat:

daar kunnen ze dan ECHT leren drinken :-)

Raf 9 mei 2005 13:27

Citaat:

pffffff zeg ne keer iets da nie strookt met mijn partij en ik zou naar vlaams belang moeten gaan man man man seffens ga ik nog gaan denken dat de vld linkser is dan de sp.A

"Ne keer iets"? Ik heb hier van jou nog niets anders gezien dan fascistisch getinte prietpraat...

Geertje 9 mei 2005 13:31

Citaat:

"Ne keer iets"? Ik heb hier van jou nog niets anders gezien dan fascistisch getinte prietpraat...

en wat gaat ge nu doen, hem naar Siberië sturen :?

Raf 9 mei 2005 13:33

Citaat:

en wat gaat ge nu doen, hem naar Siberië sturen :?

Ja, en gij moogt mee! :roll:

Gertj3 9 mei 2005 13:34

Citaat:

Jongens toch omdat ik eens iets zegt dat misschien extreem rechts klinkt wil men mij direkt bij vlaams belang steken man man man!!!

Raf 9 mei 2005 13:36

Citaat:

Jongens toch omdat ik eens iets zegt dat misschien extreem rechts klinkt wil men mij direkt bij vlaams belang steken man man man!!!

En lezen kan je blijkbaar ook al niet...

Bitweiser 9 mei 2005 13:41

Citaat:

Ne cafébaas hoort ook de schoolplicht na te leven als jongeren hele dagen op café zitten moet hij de politie bellen vind ik

Hoe weet je of een jonge kerel van 20 een spijbelaar is of niet? Hij kan tweemaal gebuisd zijn en bijgevolg nog in zijn laatste jaar zitten. Hij kan natuurlijk niet meer naar school gaan en dus geen spijbelaar zijn. Wie gaat dit controleren? De cafébaas?

Neen, neen...beste vrienden er is hier slechts één oplossing. Namelijk de ouders. Zij moeten hun kinderen terug leren opvoeden. De scholen hebben natuurlijk ook een opvoedende taak maar deze is ondergeschikt aan deze van de ouders.

Mvg.

Bitweiser 9 mei 2005 13:43

Citaat:

daar kunnen ze dan ECHT leren drinken :-)

Ah...ook in het leger geweest dus.....

Gertj3 9 mei 2005 13:50

Citaat:

En lezen kan je blijkbaar ook al niet...

jongens toch

zou zeggen doe zo voort zenne goe bezig misschien zijn het mensen zoals u die mij nog zouden overtuigen om vb te stemmen

Raf 9 mei 2005 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser
Hoe weet je of een jonge kerel van 20 een spijbelaar is of niet? Hij kan tweemaal gebuisd zijn en bijgevolg nog in zijn laatste jaar zitten. Hij kan natuurlijk niet meer naar school gaan en dus geen spijbelaar zijn. Wie gaat dit controleren? De cafébaas?

Neen, neen...beste vrienden er is hier slechts één oplossing. Namelijk de ouders. Zij moeten hun kinderen terug leren opvoeden. De scholen hebben natuurlijk ook een opvoedende taak maar deze is ondergeschikt aan deze van de ouders.

Mvg.

Heel juist.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be