Kim |
21 augustus 2005 13:42 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
Zelf al moest dat zo zijn en dat betwijfel ik . Wat dan nog ? Zijn deze mensen omdat ze op een uitkering leven minderwaardig of marginaal ?
Deze mensen hebben ook hun plaats onder de zon.
Staat er op "Lady liberty" (vrijheidsbeeld) niet , "Breng mij uw armen en verworpenen"
|
Goed, om even in eigen naam te spreken:
Ik woon in Hoboken, een gemeente waar het Vb 33% haalt. Als ik door mijn gemeente wandel en ik kijk naar de mensen die op het VB stemmen, dan zie ik een aantal oudere mensen die zich onveilig voelen op straat (logisch, ik woon nu eenmaal in een gemeente met veel allochtonen). Verder zie ik ook mensen die leven van een uitkering maar wel met de nieuwste gsm op zak lopen, en dan nog goed in 't zicht aan de broeksriem, die hun geld liever in het café steken dan dat ze het sparen of nuttig gebruiken. Verder zie ik ook nog een aantal mensen die het echt niet makkelijk hebben en die hulp nodig hebben. Die mensen doen alles om aan job te raken en het lukt hen niet.
Welke mensen zie ik het meest? Diegenen die leven van uitkering en dat geweldig vinden: geld verdienen zonder te werken. Meestal is hun vrouw dan nog in verwachting van een vierde of vijfde kind, dus het kindergeld kan er ook nog wel bij. Aan zo'n mensen heb ik dus een bloedhekel![edit]
[size=1] Edit:[/size] [size=1]After edit by Kim on 21-08-2005 at 14:45
Reason:
--------------------------------
Citaat:
Zelf al moest dat zo zijn en dat betwijfel ik . Wat dan nog ? Zijn deze mensen omdat ze op een uitkering leven minderwaardig of marginaal ?
Staat er op "Lady liberty" (vrijheidsbeeld) niet , "Breng mij uw armen en verworpenen"
|
Ik woon in Hoboken, een gemeente waar het Vb 33% haalt. Als ik door mijn gemeente wandel en ik kijk naar de mensen die op het VB stemmen, dan zie ik een aantal oudere mensen die zich onveilig voelen op straat (logisch, ik woon nu eenmaal in een gemeente met veel allochtonen). Verder zie ik ook mensen die leven van een uitkering maar wel met de nieuwste gsm op zak lopen, en dan nog goed in 't zicht aan de broeksriem, die hun geld liever in het café steken dan dat ze het sparen of nuttig gebruiken. Verder zie ik ook nog een aantal mensen die het echt niet makkelijk hebben en die hulp nodig hebben. Die mensen doen alles om aan job te raken en het lukt hen niet.
Welke mensen zie ik het meest? Diegenen die leven van uitkering en dat geweldig vinden: geld verdienen zonder te werken. Meestal is hun vrouw dan nog in verwachting van een vierde of vijfde kind, dus het kindergeld kan er ook nog wel bij. Aan zo'n mensen heb ik dus een bloedhekel![/size] |
[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------
Citaat:
|
Ik woon in Hoboken, een gemeente waar het Vb 33% haalt. Als ik door mijn gemeente wandel en ik kijk naar de mensen die op het VB stemmen, da[/size] |
[/edit]
|