Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Amerikanen hebben geen cultuur? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=4098)

TomB 26 juni 2003 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Ik ben nog maar 1 keer in Amerika geweest, maar een echte eetcultuur hebben ze toch niet hoor. Een echte Amerikaanse keuken bestaat niet denk ik.

Er zijn verschillende Amerikaanse keukens naar gelang waar je naartoe gaat.

Dat is ook zo. En bovendien zijn er ook typische Amerikaanse gerechten (buiten de fast-food) .

Ik denk bijvoorbeeld aan Steak & Lobster, zeg maar een schotel met vlees en kreeft. Veel Europeanen vinden de combinatie niet lekker, ik vond het wel interessant. En 't is typisch Amerikaanse keuken.

FYI : De naam van dat gerecht is een Surf-and-Turf

TomB 26 juni 2003 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Om niet een extra topic te openen plaats ik dit hier. :wink:

ECONOMIE:
Slow Food Beweging verovert niche op de culinaire markt

Hehe, een anders-globalistische beweging in de culinaire sector als het ware.

Het is zeer jammer dat de multinationale food chains de kleine restaurantjes platconcurreren. Maar uiteindelijk komt het erop neer dat de consument bepaalt waar hij zijn geld wil aan uitgeven, democratischer kan niet. Evolution!

C uit W 27 juni 2003 08:39

Bwa, een beetje bescherming van cultuur mag toch ook volgens mij hoor, anders gaat ze veel kostbaars verloren.

Jorge 27 juni 2003 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Bwa, een beetje bescherming van cultuur mag toch ook volgens mij hoor, anders gaat ze veel kostbaars verloren.

Uiteraard anders was er al een groot deel van ons cultureel erfgoed verloren gegaan voor de volgende generaties & dit geld op alle vlakken. Dus zeker ondersteunen die boel. Evolution :roll: akkoord maar niet ten koste van alles. Hoe meer variëteit hoe beter, da's multi-culinair!!! De keuken als leidraad tot een betere verstandhouding tussen de verschillende volkeren!!! :P

Antoon 27 juni 2003 12:11

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Ik ben nog maar 1 keer in Amerika geweest, maar een echte eetcultuur hebben ze toch niet hoor. Een echte Amerikaanse keuken bestaat niet denk ik.

Er zijn verschillende Amerikaanse keukens naar gelang waar je naartoe gaat.

Dat is ook zo. En bovendien zijn er ook typische Amerikaanse gerechten (buiten de fast-food) .

Ik denk bijvoorbeeld aan Steak & Lobster, zeg maar een schotel met vlees en kreeft. Veel Europeanen vinden de combinatie niet lekker, ik vond het wel interessant. En 't is typisch Amerikaanse keuken.

FYI : De naam van dat gerecht is een Surf-and-Turf

En meestal voorgesteld onder de vorm van 'All you can eat'. :usa

maddox 27 juni 2003 14:37

Mij bevalt de uitleg van Amerikaanse "klassieke" keuken wel, dat fastfood mogen ze bijhouden. Zo'n Surf and Turf gaat er goed in, maar zonder Ketchup AUB, die oesters met Ketchup was al goor genoeg.

Oeteke 27 juni 2003 20:53

CULTUUR WAS KULTUUR
"KUL" TUUR = TUUR DIE WA KUL UIT ZIJNE NEK LULT.
KUL
zie - flauwekul
- KATHOLIEKE UNIEF LEUVEN

sorry, maar wou is onozel doen...
TIS VRIJDAG!!!
PAR ------ TEEE

BTW, jeans komt uit Frankrijk (de nimes)

TomB 27 juni 2003 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W

Uiteraard anders was er al een groot deel van ons cultureel erfgoed verloren gegaan voor de volgende generaties & dit geld op alle vlakken. Dus zeker ondersteunen die boel. Evolution :roll: akkoord maar niet ten koste van alles. Hoe meer variëteit hoe beter, da's multi-culinair!!! De keuken als leidraad tot een betere verstandhouding tussen de verschillende volkeren!!! :P

Overduidelijk is er daar vraag naar, dus zal dat wel blijven bestaan in de mate dat er aan de vraag beantwoord moet worden.

michr.oscoop 5 juli 2003 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ::Marginaal::
[chauvinistische en xenofobe Europa (met strak nationalistisch verleden) vs semi-multiculturele VS ? Wie denk je zal het best andere culturen begrijpen?

Wat waardevol is aan de Amerikaanse cultuur is gewoon het Europese erfgoed dat ze naar ginder hebben gebracht.
Ze hebben er wel vreselijke verbasteringen van gemaakt, Hollywoodfilms, gehoorvernielende zenuw-muziek, wansmakelijke kleding...is het dat wat men verstaat onder Amerikaanse cultuur?
Een specifieke Amerikaanse cultuur bestaat niet.

De VS multicultureel? Het beeld dat wij daarvan hebben is NY NY, waar alle ethnieën braaf meewerken aan het realiseren van de American Dream. Heeft dus niets met echte multiculturaliteit te maken. Je zou zelfs kunnen stellen dat de VS zo machtig en succesvol zijn omdat ze absoluut CULTUREEL INTOLERANT zijn. Negers, Latino's, Indieërs etc. mogen hun eigen restaurantjes hebben maar worden onverbiddellijk uitgesloten als ze hun eigen cultuur écht beleven.Zie je de Amerikanen al slachtvloeren ter beschikking stellen van hun Moslims of de Indianen toe te staan om terug als nomaden te leven?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be