| De Vliegende Hollander |
29 juni 2003 22:22 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Vliegende Hollander
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coosie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Vliegende Hollander
Verschil van dialect is iets anders dan verschil van taal :lol: ...
Re: waarom ?
Bovendien vind ik die verschillende dialecten erg charmant en zijn ook een deel van het Nederlandse erfgoed wat niet verloren mag gaan.
|
Fries is een andere taal dan het Nederlands, is geen dialect, ik dacht zelfs niet dat het een Germaanse taal is, maar daar ben ik niet 100% zeker van. Het is wel een andere taal.
|
Het Fries/Frysk behoort tot de zogenaamde stam van Germaanse talen en dan in het bijzonder tot de groep van Nederduitse talen.
Echter, je moet je wel realiseren dat de Friezen vroeger de gehele kustlijn tussen Duinkerken en Hamburg bevolkte. Het waren dan ook de Friezen de voor een groot deel de Nederlandse taal (ook in Vlaanderen) hebben beïnvloedt.
Verder moet je ook realiseren dat iedereen in Friesland ook Nederlands praat. Het is dus niet een eiland ofzo wat toaal afgesloten is (op cultureel gebied) van de rest van Nederland...
|
...hebben beïnvloed. (zonder t) en "moet je JE ook realiseren"
En U noemt zich "Nederlander"? Bemoei je misschien eerder eens met de zwakke kwaliteit van uw Nederlands of uw Hollands onderwijs vòòr je de Belgen de les komt spellen.
En als we u iets vragen, probeer dan eens een deftig antwoord te geven i.p.v. de idioot uit te hangen.
Sorry, maar wat jij hier schrijft, is beneden alle peil ! Je kent gewoon niets van België en komt hier onze tijd verdoen met een hoopje zever! :evil:
Wat zijn nu jouw argumenten vóór onafhankelijkheid? We wachten ! En 10, hè ! :wink:
|
Whahahaha Hans denk aan je hart :D ...
Ten eerste was ik de eerste die de thread opende en geen antwoord kreeg dus dat gaat niet op Hans.
Ten tweede mag jij je best richten op mijn spelling hoor als je argumenten op zijn.
Ten derde kent u blijkbaar ook niet zo veel van België om te weten wat de Belgen werkelijk willen. Want ze willen het BUB nou niet echt ...he :wink:
PS: Je gaat wel heel slecht met je kritek om hoor Hans, dat valt me erg van je tegen. Ik hoop *zonder sarcasme* dat dit veranderd...
|