Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Albert II haalt de banden met Portugal aan (https://forum.politics.be/showthread.php?t=42577)

Jan van den Berghe 20 oktober 2005 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Hmmm, interessante denkwijze... Waarom dan niet alle politieke partijen afschaffen en de koning volmachten geven?

Dat denken ze ook, maar durven het niet uiten. 't Doet me onmiddellijk denken aan wat een van de bubbels hier enige tijd geleden nog stelde, nl. dat de koning echte macht moet krijgen. Democratisch dat die jongens zijn... Ongelooflijk! Binnenkort pleiten ze nog voor de terugkeer van de absolute monarchie, alleen ter ere en meerdere glorie van het Glorierijke Vaderland.

Hans1 20 oktober 2005 14:25

Citaat:

Hmmm, interessante denkwijze... Waarom dan niet alle politieke partijen afschaffen en de koning volmachten geven?

Omdat het misschien gewoon volstaat om de partijsubsidies af te schaffen en giften te beperken tot die van natuurlijke personen tot maximaal 2.500 euro, zoals de B.U.B. voorstelt.

Hans1 20 oktober 2005 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Dat denken ze ook, maar durven het niet uiten. 't Doet me onmiddellijk denken aan wat een van de bubbels hier enige tijd geleden nog stelde, nl. dat de koning echte macht moet krijgen. Democratisch dat die jongens zijn... Ongelooflijk! Binnenkort pleiten ze nog voor de terugkeer van de absolute monarchie, alleen ter ere en meerdere glorie van het Glorierijke Vaderland.

Dat maakt u er weer van. En dan komen zagen wanneer wij u met nazi's vergelijken...

Patriot! 20 oktober 2005 14:42

Citaat:

Niet álle partijen zijn tegen ons land. De BUB doet zeer nuttige dingen, in tegenstelling tot de regime-partijen.

Jan van den Berghe 20 oktober 2005 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Niet álle partijen zijn tegen ons land. De BUB doet zeer nuttige dingen, in tegenstelling tot de regime-partijen.

Aha, democratie op z'n bubbels! Leg partijen droog die opvattingen naar voorbrengen die aansturen op een andere staatsordening (dat is immers een van de voorstellen dat eens door niemand minder dan jullie opperbubbel werden gelanceerd hier op dit forum). Wanneer komt dan het stapje verder? Het verbieden en buiten de wet stellen van dergelijke partijen?

Jan van den Berghe 20 oktober 2005 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Dat maakt u er weer van.

Leg de stelling dan eens uit. Volgens jullie maken de partijen er een potje van, maar de koning is de rots in de branding. Welnu, waaruit blijkt dit? En welke politieke gevolgen wilt u daaraan verbinden?

Grellig 20 oktober 2005 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Leer hier de ware cijfers kennen én het bestedingspatroon hoe het geld voor de monarchie naar de maatschappij terugvloeit.

Dotatie Koning Albert=/=6.048.602€ maar wél: 1.829.454 €
Om de brave burger hier te belazeren geef jij de cijfers van de civiele lijst!
:evil: :roll:

Excuse me Staaf,het zijn wel recente cijfers afkomstig uit het Belang Van Limburg.Gelieve u agressieve manneke's aan hun adres te posten.;-)

Grellig 20 oktober 2005 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Ons Koningshuis plaats België op de wereldkaart.

Door een commerciële knieval te gaan maken in China terwijl deze recent een ware genocide hebben gepleegd in Tibet?
Dat noem ik niet op de wereldkaart zetten hoor,dat noem ik een communistisch regime steunen!

1handclapping 21 oktober 2005 11:55

Mijn Beste Greliig !

Het zou inderdaad een prachtig idee zijn
:

* Indien België zelf de mensenrechten niet langer zou schenden
** Indien we als laznd der "zuiveren" geen betrekkingen op economisch, cultureel en spiritueel gebied meer zouden onderhouden met landen die dit wel nog doen.

Mijn

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be