![]() |
Nochtans gebeurde dat vroeger allemaal ook. Kruispunten bezetten, werkwilligen tegenhouden etc...
Wat is er veranderd met vroeger dat het nu niet meer zou mogen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het feit dat er een onrechtmatige aantasting is van een fundamenteel recht is voldoende voor de rechter om een dwangsom, d.i. geen strafrechterlijke maar een burgerrechterlijke sanctie, op te leggen om een einde te maken aan de aantasting. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Of nog anders:
Mensen die vroeger door een stakingspikket werden verhinderd van te gaan werken, dachten "och dan ga ik een wel wat thuis zitten en een beetje in de tuin werken, of een ijsje gaan eten met mijn kinderen, of mijn moeder bezoeken" of weet ik veel wat... Nu krijgen ze een rode mist voor hun ogen en rijden op het pikket in. Welke van de twee was de gezondste situatie? |
Nu staan de zakken ter beschikking van de mensheid... :wink:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zelf die mensen maken nu al powerpoint presentaties en hebben jaarlijkse evaluatiegesprekken. :| Waar gaat dat heen? |
Citaat:
Pensioenen worden in zekere zin ook van de rente op kapitaal betaald. |
Citaat:
Economie is een wetenschap, die de maatschappij bestudeert op een aantal vakken, net zoals de sociologie of de psychologie dat doet. Het heeft dan ook geen zin om je af te vragen of de mens in dienst staat van de economie of andersom want de economie is enkel een studie, een wetenschappelijk denkkader van die mensen. De economie op zich legt geen levenswijze op, het biedt wel bepaalde denkkanders aan waarmee problemen, mogelijke oplossingen en de gevolgen daarvan kunnen geanalyseerd worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mensen die vroeger gewoon konden gaan werken, worden nu door een stakingspikket verhinderd dat te doen. Vaak verliezen ze ofwel inkomen, ofwel krijgen ze een rode mist voor hun ogen en rijden op het pikket in. Welke van de twee was de gezondste situatie? |
Citaat:
Als iemand zegt "het gaat slecht met de economie" dan bedoelt hij meestal niet "er heerst malaise aan de U.G. in het departement van economische wetenschappen" |
Citaat:
|
Citaat:
Mensen die donderdag gewoon kunnen gaan werken, worden vrijdag door een stakingspikket verhinderd dat te doen. Vaak verliezen ze ofwel inkomen, ofwel krijgen ze een rode mist voor hun ogen en rijden op het pikket in. Welke van de twee is de gezondste situatie? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be