thePiano |
26 oktober 2005 18:06 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jörgen Noens
Beste Hugo,
Dagelijks worden dergelijke voorbeelden gemeld.
Ikzelf moest in het 5de middelbaar van mvr. Beer horen dat het Vlaams Blok de nieuwe NSDAP was. Toen ik hierop mijn commentaar gaf, moest ik prompt de klas verlaten en kreeg strafstudie. (Leerkracht Frans/Geschiedenis: Van De Velde)
Ikzelf moest in hetzelfde jaar de rondleiding in Breendonk verlaten omdat ik niet akkoord was met het feit dat de persoon die de rondleiding voorzat Filip Dewinter met Hitler vergeleek. (Leerkracht Frans/Geschiedenis: Van D e Velde)
Ikzelf kreeg strafstudie omdat er een zelfklever 'Vlaanderen onafhankelijk' op mijn agenda kleefde. (Directeur: Vanachteren)
Ikzelf moest een nieuw onderwerp voor mijn spreekbeurt Engels zoeken toen bleek dat mijn onderwerp 'Seperatisme' was. (Leerkracht Engels/Nederlands: Verstraeten)
|
Goed gezegd van je. Waarom probeer je absoluut je eigen politieke ideeën door te drukken in het onderwijs? En dan verwijten maken als iemand de andere kant van de medaille toont. Het onderwijs heeft de taak om jongeren op te voeden en dat in een geest van verdraagzaamheid jegens andersdenkenden, andersgeaarden, andersgelovigen enz. Jouw partij verkoopt precies het tegengestelde.
Op mijn werk kom ik af en toe een werknemer tegen die persé reclame wil maken voor het VB. Racisme op mijn werk is daar alle dagen schering en inslag. In onze sector hebben we een chronisch gebrek aan personeeel. We vinden bijna geen autochtone werknemers meer die onze job nog willen uitoefenen, maar als we een gekleurde werknemer durven aan te nemen is het direct ambras met de VB'rs in ons bedrijf.
Het zal nog zover komen dat wij verplicht zullen worden om alle werknemers die menen de ideologie van het VB te verkopen in ons bedrijf, dat we die d'r uit moeten gooien. En dat in het belang van ons bedrijf, onze klanten en in het algemeen belang.
Neem het van me aan: het VB is de pest in onze samenleving en wat specifiek ons bedrijf betreft, een werkelijke economische schadepost. Vandaar dat ik elk initiatief steun dat al op scholen begint met kinderen meer verdraagzaamheid en wijsheid aan de dag te leggen, ipv primitief meehuilen met boosaardige zeveraars.
|