![]() |
Citaat:
België splitsen is mij veel te complex. Ik verkies simpelweg Vlaamse onafhankelijkheid. Enkel de inwoners van het Vlaams gewest doen daarbij hun zeg: referendum, onafhankelijkheidsverklaring, grondwet, feest. En je vermijdt alle discussie over grenzen: deelstaat Vlaanderen wordt staat, deelstaatgrenzen worden staatsgrenzen. En wat overblijft (BSL en Wal) mag zich voor mijn part België blijven noemen. Niet gesplitst, gewoon een stuk kleiner. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hilarisch, hilarisch, hilarisch! Alles moet zo nodig in de 60/40-verdeling, maar als het over de sschuld gaat moeten we het niet hebben |
Citaat:
|
Citaat:
wij zijn dan ook uitstervende hé.. en een glorierijke meerderheid van wel 90% belgicisten staat klaar om ons de genadeslag te geven en het Groot Unitair Belgisch Rijk uit te roepen hé, Leider:twisted: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Als Vlaanderen formeel de splitsing vraagt dan zal Wallonië beginnen onderhandelen, ongeacht wat de Waalse bevolking denkt. Het land in die omstandigheden bij elkaar houden kan dan alleen nog mits het gebruiken van geweld. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
bye-bye |
Citaat:
|
Citaat:
Maar als die regering democratisch en evenredig volgens bevolkingsaantal was samengesteld, dan was de staatsschuld waarschijnlijk kleiner geweest en zouden wij wel het grootste stuk moeten dragen. Trouwens nu is het niet veel beter. Door Vlaamse overschotten komt de federale begroting in evenwicht en wordt het gat niet groter. M.a.w. Vlaanderen dicht nu de staatsschuld reeds voor 99 %. Terwijl Dhr. Di Rupo een negatieve begroting "niet zo erg vond". |
Citaat:
Men kijk meer naar de avatar en de handtekening dan naar de tekst, vrees ik... Wat men zegt is blijkbaar minder belangrijk dan wie het zegt, althans voor sommigen onder ons :roll: . |
Citaat:
Als men nu een sociale maatregel invoert, zullen de Walen hier 10 keer meer van profiteren dan de Vlamingen, omdat Wallonie een sociaal-economisch achtergesteld gebied is. Hierdoor zullen Vlaamse partijen dus minder voor de sociale zekerheid zijn dan Waalse partijen. Eens Vlaanderen onafhankelijk is, kan men gemakkelijk de werkloosheidsuitkeringen e.d. verhogen aangezien men veel minder werklozen moet betalen. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Neem nu bhv. De Franstaligen weten dat wij daar gelijk hebben. Het is een verkeerde politiek hen van ons gelijk te willen overtuigen. Wij moeten hen simpelweg voor de keuze stellen. Aanpassen of opkrassen. Citaat:
Toch graag een voorbeeldje van 'ongelooflijke onbeschoftheid'? |
Citaat:
OK, de Fortis zal daar niet content mee zijn, maar sinds wanneer moeten we ons daar iets van aantrekken? |
Ik meen mij te herinneren dat er een aantal jaren geleden eens een artikel verschenen is waar men berekende hoelang Vlaanderen en Wallonie apart hun deel van de staatsschuld zouden moeten afbetalen (gebaseerd op een aantal verschillende pistes in de verdeling ervan). Het kwam er eigenlijk op neer dat Wallonie zo goed als nooit in staat zal zijn om zijn eigen deel af te betalen... Weet iemand hier nog iets van ?
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be