![]() |
[edit]
|
Als kadetje in Laken was er een gezonde vete tussen ons en de Walen op sportief gebied, nachtelijke kussengevechten enz. Laurent had natuurlijk privileges en jammer genoeg hebben we nooit de kans gehad om hem eens af te rossen met ABL-kussens.
|
Citaat:
Een eventuele poging tot Vlaamse onafhankelijkheid zal met geweld worden onderdrukt en ik sluit niet uit dat het Franse leger zal meehelpen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Een Vlaams leger moet volop voor de neutraliteit gaan, en dus uit de NAVO stappen. |
Citaat:
De NAVO was vroeger een ideaal middel om ons tegen de Sovjetunie te beschermen. Onlangs kwam het Russische aanvalsplan op West-Europa in Polen boven water. Volgens dat plan zouden een aantal steden met atoomwapens bestookt worden om vrij doorgang te verlenen aan Russische troepen. Antwerpen, Brussel en Charleroi waren er enkele van. Kortom heel Belgie plat. Als België nu al niet neutraal was, waren er in Brussel zeker al aanslagen gepleegd... |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Dat wil niet zeggen dat de Sovjets dat ook effectief zouden gedaan hebben. Een plan zegt bvb niets over de randvoorwaarden die moeten vervuld worden om het uit te voeren. Maar die plannen hebben echt bestaan. Is eigenlijk meer voer voor historici nu. |
Citaat:
Maar de Sovjetunie zou nooit vanuit het niets een imperialistische aanval op (een volgens u neutraal) West-Europa lanceren. Maar je moet altijd op alle mogelijke scenario's voorbereid zijn. Daarom dat er ook dat soort plannen bestaan. Dit plan zou bijvoorbeeld één van de mogelijke Sovjet-Russische antwoorden kunnen zijn op een Amerikaanse aanval op het Warschau Pact vanuit West-Europa. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik bedoel de Amerikaanse legertransporten door de haven van Antwerpen en de luchthaven van Oostende enkele jaren terug. Die transporten waar de 'trainspotters' zichzelf aan vastketenden. |
Citaat:
Als ik mij niet vergis was er actieve Belgische steun tijdens de eerste golfoorlog(een paar mijnenvegers voor de Arabische kusten). |
Citaat:
Die tussen 1980 en 1988 wordt zowel "Eerste Golfoorlog" als "Iraaks-Iraanse Oorlog" genoemd Die in 1991 wordt zowel "Eerste Golfoorlog" als "Tweede Golfoorlog" als "Koeweitoorlog" genoemd. Die in 2003 wordt zowel "Tweede Golfoorlog" als "Derde Golfoorlog" als "Irakoorlog" genoemd. |
Citaat:
2)zelfs F16's in Turkije @Jaani: bedoelde die in de jaren 80. Maar zie dat dat er al staat. |
Citaat:
Ik dacht dat het Mirages waren in Turkije en geen F16's, die overigens niet werden ingezet omdat Irak er ook had. |
Citaat:
|
Citaat:
2) Het waren Franstalige officieren. Frastalig is niet gelijk aan Waals. Antwerpse officieren waren ook Franstalig. In jullie indeling zijn dat nogthans Vlamingen |
Citaat:
|
Citaat:
Met zo'n gebrekkig stuk staal win je geen enkele oorlog. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be