Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
(Bericht 1740894)
Ontken ik niet, maar een racistische partij is gevaarlijk genoeg om niet uit het oog te verliezen en die misschien wel eens meer steun van op het eerste zich minder radicalen kan hebben, dan je zou denken.
Ik ben er heilig van overtuigd dat er nog altijd een groep Vlamingen is, die zich niet racist noemt, maar het racisme ook niet afkeurt.
Extremisme in al zijn vormen is gevaarlijk en mogen we niet uit het oog verliezen.
|
[SIZE=2]Ik weet 1 ding. Voor dat er in ons en onze omringende landen mensen opdoken die zworen op de koran waren er hier geen 'integratieproblemen'. Riep men niet om de haverklap 'racist' en bestond het woord 'islamofoob' niet.
[/SIZE]Ware moslims voelen zich meer waard dan niet-moslims. Een ware moslim wil daarom niet luisteren naar zijn niet-moslim leraar in de klas en ook niet naar de niet-moslim arm der wet. De politie. Vandaar dat men allochtone buurtwerkers moet inschakelen om de boel een beetje onder controle te houden. En men wanhopig op zoek is naar politiemensen van allochtone (islamitische) origine. Ook zullen islamitische boefjes niet stelen van mede islamieten (broeders of zusters) doch alleen van blanke (ongelovige) autochtonen. Waar zitten de racisten ?
De koran is extremistisch u zou beter de koran en haar volgelingen niet uit het oog verliezen. het gevaar komt immers niet van het VB, integendeel. Het verkeerde beeld dat vele mensen van het VB hebben is gevormd door de media. Men zou beter het programma van het VB eens lezen.
Urbain Vermeulen, professor en islamoloog
"De islam - en dat is iets wat men in politieke kringen nog altijd niet onder ogen DURFT te zien - is niet alleen een godsdienst. Het is in de eerste plaats een systeem dat zegt wat men mag doen en wat niet."
"De onderwerpen gaan over totaal andere culturele, socio-economische en politieke zaken, in een totaal andere tijd en in een wereld die in GEEN ENKEL OPZICHT te vergelijken is met ons hedendaags Europa."
"Men WIL eenvoudigweg geen integratie. Of men wil er wel één, maar volgens de eigen islamitische normen. Ze willen in ONS land leven volgens HUN regels. En als dit ongelovige regime dat toelaat, zoveel te beter. Daarom zeg ik dat het dragen van een hoofddoek, het voortdurend eisen dat bepaalde islamregels algemeen erkend worden, het binnen het kader van de scheiding tussen kerk en - excuseer - moskee en staat rechterlijk afdwingen van islamitische regels, erop neerkomen dat ze ons hele systeem afwijzen."
"Over dertig �* veertig jaar zal de streek van Noord-Frankrijk (...) tot Rotterdam één islamitische enclave zijn. Vlaanderen en Brussel liggen daarin. Binnen twintig jaar al is Brussel de grootste maghrebijnse stad buiten de Maghreb. (...) Onze samenleving zal gedestabiliseerd worden. De moslims zullen probleem na probleem opwerpen, steeds meer eisen stellen en het straatbeeld bepalen. Dat is misschien het einde van de overwegend Europese cultuur."
"Ik verwijt onze politici en al de aanhangers van het verkeerd begrepen multiculturalisme dat ze verraad plegen aan de principes waar onze voorouders zo hard voor gevochten hebben. Die hebben van dit kleine stukje van de wereld iets unieks gemaakt op het gebied van democratie, welvaart, vrijheid en verdraagzaamheid. Dat alles - waarvoor de moslims tussen haakjes naar hier komen - wordt nu kapot gerelativeerd."
Urbain Vermeulen, professor en islamoloog