Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Klein zomerpeilingske!!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=54075)

bartje 4 augustus 2006 21:05

Bij mij zal het een stem voor de kartellijst worden van VLD, NV-A en onafhankelijken; een succesformule hier!

1880 5 augustus 2006 12:58

Vlaams belang

scarlet 6 augustus 2006 15:40

Op het VLAAMS BELANG natuurlijk!

lombas 6 augustus 2006 15:59

Ik weiger te stemmen.

netslet 6 augustus 2006 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1856129)
Ik weiger te stemmen.

Tijdens de "echte" verkiezingen of enkel bij deze peiling?

lombas 6 augustus 2006 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door netslet (Bericht 1856134)
Tijdens de "echte" verkiezingen of enkel bij deze peiling?

Beide.

duveltje382 6 augustus 2006 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1856180)
Beide.

hahahahahahahaha :)

lombas 6 augustus 2006 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1856182)
hahahahahahahaha :)

De optie "ik ga niet stemmen" ontbreekt namelijk.

duveltje382 6 augustus 2006 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1856221)
De optie "ik ga niet stemmen" ontbreekt namelijk.

Ben jij vreemdeling?nee,dan MOET je gaan stemmen,wat je in dat kotje doet is Uw zaak natuurlijk hé

lombas 6 augustus 2006 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1856226)
Ben jij vreemdeling?nee,dan MOET je gaan stemmen,wat je in dat kotje doet is Uw zaak natuurlijk hé

Jaja, de (staats)wet daaromtrent kent mijn kleinste duim tot in de fijnste topjes, maar toch ga ik niet stemmen.

duveltje382 6 augustus 2006 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1856227)
Jaja, de (staats)wet daaromtrent kent mijn kleinste duim tot in de fijnste topjes, maar toch ga ik niet stemmen.

Je heb gelijk hoor Lombas,je zou vrij moeten kunnen zijn om al dan niet te gaan stemmen,het kan je de eerste keer alleen maar wat geld kosten ...........

netslet 6 augustus 2006 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1856245)
Je heb gelijk hoor Lombas,je zou vrij moeten kunnen zijn om al dan niet te gaan stemmen,het kan je de eerste keer alleen maar wat geld kosten ...........

Opnieuw een mooi voorbeeld van het bestraffen van een slachtofferloze misdaad.

Of je moet de staat als slachtoffer zien. Maar dan nog snap ik niet op welke manier Lombas de staat schade toebrengt door niet te gaan stemmen en nog veel minder hoe de berekening van die schade gebeurt en waarom ze via monetaire weg moet afgelost worden.

bartje 6 augustus 2006 17:54

Zeg Lombas was jij geen lid van Vlott?

En in België moet je niet stemmen hé voor alle duidelijkheid, er is hier geen stemplicht, enkel opkomstplicht, maar eens je in het kotje staat doe je daar wat je wil en moet je niet eens de stemfolder opendoen als je dat niet wenst.

lombas 6 augustus 2006 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje (Bericht 1856275)
Zeg Lombas was jij geen lid van Vlott?

En in België moet je niet stemmen hé voor alle duidelijkheid, er is hier geen stemplicht, enkel opkomstplicht, maar eens je in het kotje staat doe je daar wat je wil en moet je niet eens de stemfolder opendoen als je dat niet wenst.

Laat me duidelijk zijn: ik wens geen stemhokje binnen te gaan. Wat ik had willen doen, was mijn krabbel zetten op de lijst en die fiche - of hoe het ook noemt -, waar ik danig voor betaald heb (verkiezingen hebben een aardig kostprijsje, al was het maar om Siegfried Bracke op zondag op te laten draven), gewoon in de bus te werpen. Blijkt dat de voorzitter mij dan meteen opzij mag zetten door de politie.

Ik ben inderdaad lid van een partij, en dat zou mijn stemgedrag beïnvloeden ware het niet dat die partij niet opkomt in mijn gemeente en indien ze toch nog zou opkomen, ze dat in een bepaald kartel doet waar ik mijn libertarische geest - die al deels achtergesteld wordt in die partij waar ik lid van ben - echt niet mee kan verzoenen.

lombas 6 augustus 2006 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door netslet (Bericht 1856248)
Opnieuw een mooi voorbeeld van het bestraffen van een slachtofferloze misdaad.

Of je moet de staat als slachtoffer zien. Maar dan nog snap ik niet op welke manier Lombas de staat schade toebrengt door niet te gaan stemmen en nog veel minder hoe de berekening van die schade gebeurt en waarom ze via monetaire weg moet afgelost worden.

Je zou wel zot zijn je eigen dieven te gaan kiezen.

lombas 6 augustus 2006 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1856245)

Oh, boete betalen doe ik ook niet hoor.

Geld kost het me in elk geval - elk jaar, als de begroting (voor gemeente, gewest, gemeenschap, land en EU) wordt opgesteld, kan ik zien hoeveel het kost.

duveltje382 6 augustus 2006 18:18

Zonder dat ik er iets slechts mee wil zeggen Lombas komt het mij voor dat je een bocht van 180° hebt gemaakt.Ik mag dat vinden hé ........

lombas 6 augustus 2006 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1856322)
Zonder dat ik er iets slechts mee wil zeggen Lombas komt het mij voor dat je een bocht van 180° hebt gemaakt.Ik mag dat vinden hé ........

Dat kan je best vinden, beste, maar ik zeg al heel lang dat ik niet ga stemmen. Een tijd (maart-juni) heb ik getwijfeld, dat is zo.

Pietje 6 augustus 2006 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1856285)
Laat me duidelijk zijn: ik wens geen stemhokje binnen te gaan. Wat ik had willen doen, was mijn krabbel zetten op de lijst en die fiche - of hoe het ook noemt -, waar ik danig voor betaald heb (verkiezingen hebben een aardig kostprijsje, al was het maar om Siegfried Bracke op zondag op te laten draven), gewoon in de bus te werpen. Blijkt dat de voorzitter mij dan meteen opzij mag zetten door de politie.

Ik ben inderdaad lid van een partij, en dat zou mijn stemgedrag beïnvloeden ware het niet dat die partij niet opkomt in mijn gemeente en indien ze toch nog zou opkomen, ze dat in een bepaald kartel doet waar ik mijn libertarische geest - die al deels achtergesteld wordt in die partij waar ik lid van ben - echt niet mee kan verzoenen.

Mogen we hieruit concluderen dat je dat kartel van VLOTT met het VB eigenlijk niet (meer) ziet zitten ??

lombas 6 augustus 2006 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 1856347)
Mogen we hieruit concluderen dat je dat kartel van VLOTT met het VB eigenlijk niet (meer) ziet zitten ??

Ik ben daar van in het begin tegen geweest. Maar ik leg de fout bij een aantal wettelijke bepalingen (kiesdrempel voornamelijk), en niet bij de intentie van VLOTT om in kartel met die partij te treden. Het is overigens de enige optie die de partij had - in Antwerpen. Elders ligt dat anders, maar dan nog is het de meest logische keuze. Dat wilt niet zeggen dat ik daar achter moet staan.

Publiekelijk zal ik het kartel blijven verdedigen met voornoemde redenen. Gesprekken met een aantal functionarissen van onze naaste partij doen mij echter afzien die bepaalde partij te ondersteunen.

Dat is tegen mijn libertarische principes.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be