Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Vlaming krijgt zijn formulieren in het Frans en weigert hieraan gevolg te geven... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=54119)

Jong N-VA'er 2 augustus 2006 00:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door job (Bericht 1848382)
Uit Het Nieuwsblad :

Men vertikt het hier om een Vlaming een Nederlandstalig document toe te sturen.
Je geeft je fout toe, je bent bereid om te betalen, en dan stuurt men een Franstalig document op.
Of hoe de Vlaming door de 'Belziek' nog steeds behandeld wordt :
pour les Flamands la meme chose...

Dit is in 2006 dus nog steeds dagdagelijkse realiteit : van de Vlaming wordt verwacht dat hij Frans kan.
Indien een Fransoze Brusselaar een Nederlandstalig formulier zou toegestuurd krijgen, kan je ervan op aan dat Brussel in al zijn grondvesten reeds daverde, en dat de scheve situatie onmiddelijk zou rechtgetrokken worden.... Tja, zijn Fransoze Belgen dat toch te dom om NL te leren ????:evil: :evil:

Vive La Belgique zeker?:roll:

Jaani_Dushman 2 augustus 2006 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1849028)
Het is de verantwoordelijkheid van de Post, niet de verantwoordelijkheid van de Belgische staat.

Als de post los staat van de Belgische staat, wat moeien zij zich dan in de boete-inning?
Voor boetes te innen zijn ze een staatsbedrijf, en als De Post zich niet aan de taalwetten houdt, is het ineens een autonoom bedrijf.

Jong N-VA'er 2 augustus 2006 01:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 1849094)
Natuurlijk. Alle problemen in dit land zijn te wijten aan de Vlamingen. We mogen dankbaar zijn dat de Heer ons de BUB heeft gezonden om ons te verdedigen tegen het vlaemsch-nationalisme.

Leve de BUB!
Leve België!

:belgievl:

Heerlijk sarcasme!:-P

Metternich 2 augustus 2006 01:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 1849086)
Indien België ééntalig franstalig zou worden, zoals het door God gewild was, zouden deze problemen er niet zijn.

Welke god bedoelt u? Moloch Bhaal neem ik aan ;-)

Vorenus 2 augustus 2006 03:36

nee ik denk
Elio Di Rupo

Metternich 2 augustus 2006 03:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 1849376)
nee ik denk
Elio Di Rupo

En het verschil is? :-D

Vorenus 2 augustus 2006 05:34

Citaat:

Welke god bedoelt u? Moloch Bhaal neem ik aan
Elio is een trapke hoger

Knuppel 2 augustus 2006 07:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 1848833)
Als er in Sint-Genesius-Rode iemand een Nederlandstalig formulier krijgt, zouden we direct met een regeringscrisis zitten. Als het bij een Vlaming is, moeten we ons dat ineens niet meer zo erg aantrekken.

België wordt altijd geportreteerd (langs Belgiscistische kant) als een delicaat evenwicht. Maar blijkbaar mag de balans telkens in de ene richting uitslaan, maar nooit in de andere. Als België dan zo'n delicaat evenwicht is, dan betekent dit dat Vlaanderen flinke toegevingen heeft moeten doen om de taalrechten van de Vlamingen te verkrijgen. Als die nu niet worden toegepast, dan heeft Vlaanderen dus toegevingen gedaan voor niets.

Ik stel voor dat we eens een regering samenstellen zonder Franstaligen. Als ze beginnen te klagen, dan zeggen we dat ze spijkers op laag water zoeken.

En neen, dit is niet de schuld van de Franstaligen of de Walen, maar van de Belgische staat, en het racisme waar zij symbool voor staat.

Vreemd, maar hier werd 'toevallig' niet op gereageerd.

Zouden er spijkers met koppen in deze reactie kunnen geslagen geweest zijn?

Knuppel 2 augustus 2006 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 1849266)
Als de post los staat van de Belgische staat, wat moeien zij zich dan in de boete-inning?
Voor boetes te innen zijn ze een staatsbedrijf, en als De Post zich niet aan de taalwetten houdt, is het ineens een autonoom bedrijf.

Juist.....

van Maerlant 2 augustus 2006 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1849169)
Bovendien was die domme flamingant in fout want hij had een verkeersovertreding begaan. In dat geval zou ik niet zo'n grote mond opzetten.

Groot gelijk, WEG MET DE VLAEMSCH-NATIONALISTEN! Ze zijn minderwaardig aan goede Belgen! :roll:

Schaamt u zich eigenlijk niet? Of bent u fier op uw wereldrecord dommeklotenposts?

Jaani_Dushman 5 augustus 2006 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 1849882)
Groot gelijk, WEG MET DE VLAEMSCH-NATIONALISTEN! Ze zijn minderwaardig aan goede Belgen! :roll:

Schaamt u zich eigenlijk niet? Of bent u fier op uw wereldrecord dommeklotenposts?

Hans ziet dat z'n herverkiezing als forumnar in het gedrang komt door nieuwkomer Black_Cat. Die dommeklotenposts zijn enkel een poging om zijn kroon en scepter veilig te stellen.

Knuppel 5 augustus 2006 10:05

Ik heb de indruk dat Hans die narrenkroon allang verloren is aan Ruben Cottenjé en Christian Debatty...

Distel 5 augustus 2006 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1849164)
Het gaat hier dus om een administratieve vergissing en die mens maakt er een taalkwestie van.:roll:

Het artikel vermeldt duidelijk dat de problemen gekend zijn, zowel bij de politie als bij de post, en dat dit lang niet het enige geval is. Het gaat dus niet om een administratieve fout maar om een structureel probleem.

En zo verdwijnt uw poging tot minimalisatie in het steeds groter wordende lijstje van struisvogelreacties door mensen die niet willen zien wat niet in hun kraam past.

Citaat:

Nu blijkt ook dat die achterlijke flaminganten nog werken met papieren overschrijvingen.:-P
Blijkbaar is het de federale overheid die nog met zulke overschrijvingen werkt, en dan slagen ze er nog niet eens in de juiste taal te gebruiken.

En zo kan Hans ook hier de afgang op zijn rijkelijk gevuld palmares zetten...

Distel 5 augustus 2006 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1849169)
Bovendien was die domme flamingant in fout want hij had een verkeersovertreding begaan. In dat geval zou ik niet zo'n grote mond opzetten.

Die verkeersovertreding heeft niets te maken met het terecht aangeklaagde taalprobleem. Toch een verdienstelijke poging van je om de aandacht van de balk af te leiden naar andermans splinter.

Knuppel 5 augustus 2006 11:04

Citaat:

Blijkbaar is het de federale overheid die nog met zulke overschrijvingen werkt, en dan slagen ze er nog niet eens in de juiste taal te gebruiken.
Precies.
Je hoeft niet te vragen wat de Vlamingen zouden meemaken in het 'individueel tweetalige' Belgique dat Hans en co in gedachten hebben...

Jaani_Dushman 5 augustus 2006 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1854602)
Ik heb de indruk dat Hans die narrenkroon allang verloren is aan Ruben Cottenjé en Christian Debatty...

Een zoveelste Nacht van de Lange Messen dringt zich op binnen de BUB. :lol:

stropkeuh 6 augustus 2006 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 1849086)
Indien België ééntalig franstalig zou worden, zoals het door God gewild was, zouden deze problemen er niet zijn.

Zekers me uwe kop tegen de muur gelopen ? :roll:

van Maerlant 6 augustus 2006 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh (Bericht 1856298)
Zekers me uwe kop tegen de muur gelopen ? :roll:

Voorwaar, Hans is door God gekozen om België naar een Nieuw Gouden Unitair Tijdperk te leiden, Het Derde Koninkrijk, Als Het Ware.
Durf het niet te ontkennen :evil:

Vive le Roi!

:belgievl:

Burry 6 augustus 2006 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 1848833)
België wordt altijd geportreteerd (langs Belgiscistische kant) als een delicaat evenwicht. Maar blijkbaar mag de balans telkens in de ene richting uitslaan, maar nooit in de andere. Als België dan zo'n delicaat evenwicht is, dan betekent dit dat Vlaanderen flinke toegevingen heeft moeten doen om de taalrechten van de Vlamingen te verkrijgen. Als die nu niet worden toegepast, dan heeft Vlaanderen dus toegevingen gedaan voor niets.

Dat is het gewoon, inderdaad. Alle, al dan niet kleine, fait-divers worden weggewuifd met 'dat is toch niet belangrijk', 'we leven vredig samen', maar het zijn altijd de Vlamingen die zich moeten aanpassen èn betalen.
Maar wanneer we eenvoudig weg op onze eigen rechten staan, dan is het kot te klein. Welk klootjesvolk zijn we dat we dit steeds blijven slikken?

Knuppel 6 augustus 2006 23:02

WIJ slikken niet.
Het zijn onze 'vertegenwoordigers' die slikken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be