![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Stel dat het hier zou gaan om iets anders dan pedofilie, zou dan dezelfde logica gevolgd worden? Indien bvb. blijkt dat 4% van de katholieke priesters graag hamburgers eet, wil dat dan zeggen dat hamburgers populair zijn bij religieuzen? Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
In die andere bisdommen heeft men de gigantische flater gemaakt door zulke dingen in de doofpot te steken. Iedere geestelijke die zich vergrijpt naar een minderjarige moet: - Onmiddelijk uit zijn ambt worden gezet - Onmiddelijk een volledig openbaar gerechtelijk proces krijgen - Een absoluut verbod om ooit nog met kinderen in contact te komen. Dit is ook de lijn van het Vaticaan, die trouwens ook alle gevallen van kindermisbruik ten strengste heeft veroordeeld en de in-de-doofpot-stekende bisschopen zwaar op de vingers heeft getikt of afgezet, ook in de V.S. |
Citaat:
Of het strookt met hun religie of niet is niet relevant voor de vraag of het populair is of niet. |
Sekslessen op school, dat zou zodanig saai zijn dat jongeren tot hun twintigste zouden wachten met de eerste zoen.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vind ook dat de misdaad objectief moet beoordeeld worden, onafhankelijk van de raciale, sociale of beroepsgroepen waartoe de dader behoort. Maar wanneer een priester misbruikt maakt van zijn functie om als notoire sexloze, de kinderen die hem aldus vertrouwen, toch te grazen te nemen, dan komt dit op een of andere manier erger op me over. Maar ik geef toe, ik ben er nog niet uit of ik dat terecht zo vind. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Yet in a Jesuit magazine Greeley declared that the number of pedophile priests is far more than just a "few". There he estimated that 2,000 to 4,000 Roman Catholic clergy-between 4 and 8 percent of the total-had abused more than 100,000 young people. Meer dan 100.00 misbruikte kinderen door pastoors. Een kleine minderheid? Aan mijn (door pastoors ongeschonden) reet! Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
als achteraf dan blijkt dat er 4% kinderseks zou zijn, en bij het ontbreken van andere gegevens inzake andere soorten van heimelijk seksueel verkeer en de verdere beloofde garantie erop , kan je niet anders besluiten dan ... :lol: ps. ik ben maar wat aan 't geinen hoor, Dave |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
in zoverre dat je op z'n minst terecht kan stellen : verder moet de misdaad inderdaad op gelijke voet behandeld worden met eventueel wat verzwarende omstandigheden vanwege hun speciale machts_ en vertouwenspositie |
Citaat:
|
Citaat:
4% dat aan seks zou doen ... daarvoor hoeft het nog niet eens kinderseks te zijn is gigantisch in deze selecte groep Citaat:
heb je er toevallig cijfers over om die 4% kindermisbruik wat te relativeren binnen een steekproef waar men naar de gehele waaier peilt ? Citaat:
tot nu toe is het score 4% kinderseks en 96% geheelonthouding ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be