![]() |
Citaat:
b.v. de Vrije Protestantse Radio Omroep. |
Citaat:
|
De paus moet gewoon zijn bakkes houden. Itt de Deense krant heeft hij een diplomatieke rol te vervullen. Zijn uitspraken zijn een zware blunder. Wie dient hij hier eigenlijk? Alleszins de katholieken niet.
|
Citaat:
Daarenboven kent ge als sos niks van katholieken in Vlaanderen. De grote hoop, uitgezonderd Sandra en haar vent, HAAT de kerk. Zij zijn christenen, en goed maar zij HATEN nonnen, monseigneurs, het grootste gedeelte der pastoors en zeker de paus. Die lachen zich dus slap met paus-, nonnen-, kardinaal en pastoors moppen. Want er valt anders niet veel te beleven in katholiekenland ;-) |
Citaat:
Dat moest nu eens iemand over de moslims schrijven... :roll: U gaat beslist de verzuring wegkrijgen... Ongelooflijk... |
Citaat:
Gewoon negeren. |
De paus heeft groot gelijk, dat begrijpt het kleinste kind.
Ik hoop dat hij geen excuses aanbiedt. Nergens voor nodig. |
Citaat:
Maar hier zitten allicht ook moslims te lezen, die goed weten dat niet iedereen (om het zachtjes te zeggen), en al zeker niet mensen van de tweede en derde generatie wild enthousiast zijn over hun godsdienst en de gebruiken en voorschriften die deze inhoud. Ik ben er ook zeker van dat velen hier fameus last mee hebben en in grote gewetensnood komen en/of ruzie met hun familie hierrond. Dat er bij zijn die hun godsdienst en haar structuren haten, net zoals de katholieken: natuurlijk! Hoeveel percent van onze moslims denk je dat er zijn voor het invoeren van de sharia in Belgie? |
Citaat:
1/ hebben ze (?) gelijk? 2/ is dat een goede zaak? en denken maar! |
Citaat:
U kent geen rechtvaardigheid,voor u is alles wit of zwart ach u bent het niet waard om woorden aan vuil te maken. Bij ons hebben ze een uitdrukking,zo dom als het achtereind van een varken,wie het schoentje past trekt het aan Mr.Feremans |
een van de dagen gaan de witjassen toch eens mogen uitrukken in de vlaanders denk ik.
|
Citaat:
Dezelfde idee lag aan de grondsag van één van de Nazi-slogans: "JEDEM DAS SEINE". |
Citaat:
Die katholieken hebben al alles op de brandstapel gezet wegens de letterlijke interpretatie van enkele Bijbelregels . Zet die gasten maar op één lijn met de fundamentalisten en godbetert de vrijzinnigen die op basis van stel je voor het marxisme miljoenen mensen in koncentratiekampen gestoken op basis van een flinterdun boekje , enkele regels welhaast . |
Citaat:
zonder respect. |
Citaat:
Nog niet opgemerkt dat het nazisme in essentie vrijzinnig ( darwinistisch, struggle for life ) was zeker . En inderdaad , ze hadden een " gelovige " bondgenoot , wonder who that should be , de katholieke kerk . |
Citaat:
En het was toch het "westerse christendom" dat de kruistochten voerde en niet het "oosterse christendom" van de Byzantijnse keizer? |
Citaat:
- de inquisitie - de kruistochten - de expansieoorlogen van de Arabieren in het Midden-Oosten, Noord-Afrika en Spanje - de oorlogen die het Ottomaanse rijk voerde in Klein-Azië en de Balkan - christenfundamentalisme - moslimfundamentalisme Want het is altijd leuk wanneer beschuldigingen ook gestaafd worden met bewijsmateriaal. |
Citaat:
Ik ben er zeker van dat de meesten die kritiek hebben op de uitspraak van de paus zijn toespraak niet eens gehoord of gelezen hebben. |
Citaat:
At least denk ik toch niet dat het hier gaat om een " kruistocht " der cijfertjes ( wat ben ik weer geestig vandaag ) , maar wat beweegt een mens om slechte dingen te doen ? En om slechte dingen te doen gebruiken de mensen nu éénmaal alle middelen , van religie tot vrijzinnigheid . |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be