![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ja, als u net zegt dat u die niet kent... ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Als ondertitels al moeten dienen om de brabançonne in te zetten, dan sta ik er niet van te kijken dat ze op de duur de ruimte voor ondertitels beperkt hebben. Er werd trouwens nog meer misbruik van gemaakt. Blijft het feit dat dit minstens even lullig was als een topic opstarten over het Vlaamse volkslied. Alleen hoorde ik niemand van jullie dit destijds (of nu) over de brabançonne belachelijk noemen. |
Citaat:
Volgens mij is zijn ze bij de BUB wat veel gefrustreerd!;-) |
Citaat:
Eerst eisen om milieu (geluidsnormen o.a.) te regionaliseren, en wanneer het duidelijk is dat het een domme zet was geweest, verkiezen om nog harder te roepen voor vlaamse onafhankelijkheid vind ik niet bepaald trouw blijven aan het subsidiariteitsprincipe, integendeel ... Het subsidiariteitsprincipe snijdt langs twee kanten, helaas wil men dat niet altijd even gemakkelijk erkennen. Vlaamse onafhankelijkheid is niets meer dan een fetisj. |
Citaat:
:roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zou parate kennis moeten zijn.
|
Citaat:
Maar voor mensen van de BUB...kan toch niet dat ze dat niet eens weten?:? |
Citaat:
|
Citaat:
Ja idd en ik was em een beetje vergete :oops: :roll: sinds kik in NL Limburg zit. Dus kga em rap weer van buite leren.:lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor Vorst? Ge denkt toch nie dak voor diene pipo ga vechten zeker? Voor vrijheid? Ale das waar: VL en WAL onafhankelijk, laat Vlamingen en Walen in vrijheid leven! Voor recht? Eeeeeh...het welke? Die van la francofonie? Nee bedankt! |
Citaat:
|
Citaat:
"Het wraaksein is gegeven, hij is hun tergen moe; Met vuur in 't oog, met woede springt hij den vijand toe. Hij scheurt, vernielt, verplettert, bedekt met bloed en slijk En zegepralend grijnst hij op's vijands trillend lijk." |
Citaat:
Maar, ach, deze tekst blijft stukken beter: Ziet gij de Zwarte Leeuw niet rijzen, zo fier op't trotse gouden veld? Ziet gij zijn forse reuzenklauwen, waarvan één slag de vijand velt? Ziet gij de bloed'ge ogen gloeien? Ziet gij zijn maan zo breed verward? Die Leeuw is onze Leeuw van Vlaand'ren, die rustend nog de wereld tart. Hij sloeg zijn klauwen op het Oosten , en 't oosterheir vloog sidd'rend heen. Zijn klauw vernielde d'halve mane, van d' ongetemde saraceen! Dan toog hij verder naar het westen, en schonk hun dapperheid te loon , aan d'onversaagdsten zijner zonen, een konings of een keizerskroon. Hij sluimert nu der walen koning. Beknell'hem hem vrij in ijzren band. Hij sturen nu zijn roversbenden, tot op des Leeuwen vaderland. Maar zo de Leeuw ontwaakt, gij rov'ren, wordt ge allen door zijn klauw verscheurd, dan wordt uw trotse witte lelie, door hem met slijk en bloed besmeurd! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be