Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Duitsland: neonazi's in 't parlement (https://forum.politics.be/showthread.php?t=60108)

Dr. Strangelove 19 september 2006 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 2000978)
Wat heeft dat te maken met de Duitse neonazi's?
Wat vindt u van hun opmars?

ok, ok, het is al goed...
Persoonlijk vind ik dat de media op een totaal overtrokken manier omgaan met de neonazi's. Als de NPD 7 % haalt bij deelstaatverkiezinegn in Oost-Duitsland, verandert dat nog niets aan het feit dat ze geen enkele zetel hebben in het nationale parlement, de Bondsdag. Ook de andere rechts-extremisten van de DVU en de Republikaner hebben al hun zetels verloren.
Maar de media reageren als konijnen op een lichtbak, om het met een parafrasering van Robert Stevaert te zeggen.Sommige journalisten zijn gewoon geobsedeerd door extreem-rechts, en ze beseffen niet dat de NPD en andere neonazi's dolgelukkig is met ald ie overdreven aandacht. De Linkspartei haalde een veel hogere score, de regeringsartijen deden het matig, maar daarover werd niets gezegd. 7 % van het electoraat kreeg veel meer aaandacht dan de overige 93 %. Ook bij de laatste verkiezingen in het Verenigd Koninkrijk verschenen artikels over twee pagina's in alle kranten over de BNP, die geen enkele MP heeft en slechts enkele tientallen gemeenteraadsverkiezingen. De SNP en de SSP zijn veel groter en hebben wel zetels, maar daar hoor je nooit niets over.

ERLICH 19 september 2006 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 2001008)
Ik heb veel meer problemen met uw extreem rechtse cultuur dan met om het even welke andere.

Mogen andere toch ook problemen hebben met uw cultuur of multicultuur. of is een ander die vrijheid niet gegeven, is mischien een voorrecht van progresief zijn en links.

ERLICH 19 september 2006 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 2001045)
Danke sehr.

Is niets graag gedaan.

drosophila 19 september 2006 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH (Bericht 2001050)
Mogen andere toch ook problemen hebben met uw cultuur of multicultuur.

Zolang ze dat niet uiten door andersgekleurden in elkaar te slaan (Brugge), neer te steken (Tienen), af te knallen (Antwerpen), op te blazen (BBET, gelukkig verhinderd)...mogen ze 'problemen' hebben met 'mijn cultuur'. Zolang u dat niet uit door al dat schorem te verdedigen, ook.

Hertog van Gelre 19 september 2006 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 2001102)
Zolang ze dat niet uiten door andersgekleurden in elkaar te slaan (Brugge), neer te steken (Tienen), af te knallen (Antwerpen), op te blazen (BBET, gelukkig verhinderd)...mogen ze 'problemen' hebben met 'mijn cultuur'. Zolang u dat niet uit door al dat schorem te verdedigen, ook.

Hee dame, het is prima dat u ons op hardhandige wijze bij de les heeft willen houden maar dan niet zelf de aandacht laten verslappen eh?

drosophila 19 september 2006 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 2001108)
Hee dame, het is prima dat u ons op hardhandige wijze bij de les heeft willen houden maar dan niet zelf de aandacht laten verslappen eh?

Ik pleit schuldig :oops:

Edina 19 september 2006 18:36

En dan zijn sommige mensen verwonderd dat ze aan neonazi's en extreem-rechts worden gelinkt.

lantjes 19 september 2006 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 2000990)
Wat heeft dat te maken met de Duitse neonazi's?
Wat vindt u van hun opmars?

Als je in de wereld en ook hier gewoon eens rondkijkt, als uw cultuur de moslim-cultuur is, als we blijven doorgaan op het huidige elan met regeren, dan moet je van de opgang van extreem rechts niet verschieten. De redenen om steeds extremer te worden liggen geworteld in de dagelijkse stroom objectieve maar nietemin extreem negatieve berichtgeving dat we van uw (denk ik) moslim cultuur te verwerken krijgen.

Wat ik van hun opgang denk? Wie wind zaait.....

Online 19 september 2006 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2001216)
En dan zijn sommige mensen verwonderd dat ze aan neonazi's en extreem-rechts worden gelinkt.

En dan zijn sommige linkiewinkies verwonderd zijn als ze aan moslimterrorisme gelinkt worden ...8-)

ERLICH 19 september 2006 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 2001102)

Zolang ze dat niet uiten door autochtonen dood te schoppen op de bus (a'pen), door traminstructeurs bijeen te slaan (brussel), door aanslagen op de kleine brogel (gelukkig verijdeld), mogen ze problemen hebben met mijn denkwijze. En zolang u dat niet uit door dat schorem te verdedigen. Heeft precies veel weg van tennis vindt u niet. U vindt toch ook dat we zo kunnen blijven doorgaan.

Edina 19 september 2006 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 2001222)
En dan zijn sommige linkiewinkies verwonderd zijn als ze aan moslimterrorisme gelinkt worden ...

Graag één citaat waarin een linkiewinkie moslimextremisten verdedigt. Je zal er geen vinden, dus gelieve je dan verder te onthouden van ongefundeerde commentaren.

Online 19 september 2006 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2001289)
Graag één citaat waarin een linkiewinkie moslimextremisten verdedigt. Je zal er geen vinden, dus gelieve je dan verder te onthouden van ongefundeerde commentaren.

Uiteraard zal ik er geen vinden, net zomin jij veel citaten zal vinden waarin rechts georiënteerde mensen rechtuit neo-nazi's verdedigen.
Maar de sympathie die er ter linkerzijde afdruipt voor het moslimschorum en voor moslimterroristen, die zal je met de beste wil en leugens ter wereld, niet kunnen minimaliseren Edina.

New Era 19 september 2006 20:42

Extremisme is geen goeie zaak, op politiek gebied niet, op religieus gebied niet. Het is raar dat men eerder het rechts extremisme dan het links extremisme wil bestrijden. Terwijl beide "gelijk" zijn. Nazi symbolen worden verbonden aan marginaliteit, terwijl Che Guevera apparel meer aanvaard wordt, soms als "cool" aanschouwd wordt. Het is een simpel voorbeeld, spijtig genoeg is het antwoord op de vraag "waarom dit verschil?" minder simpel.

werkgroep morkhoven 19 september 2006 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 2001307)
Uiteraard zal ik er geen vinden, net zomin jij veel citaten zal vinden waarin rechts georiënteerde mensen rechtuit neo-nazi's verdedigen.
Maar de sympathie die er ter linkerzijde afdruipt voor het moslimschorum en voor moslimterroristen, die zal je met de beste wil en leugens ter wereld, niet kunnen minimaliseren Edina.

Ik heb meer vertrouwen in de leiders van Hamas dan in de Israëlische regering, Online.

Hertog van Gelre 19 september 2006 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2001289)

Citaat:

Ik heb meer vertrouwen in de leiders van Hamas dan in de Israëlische regering

werkgroep morkhoven 20 september 2006 00:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven (Bericht 2001578)
Ik heb meer vertrouwen in de leiders van Hamas dan in de Israëlische regering, Online.

Van Gelre dacht natuurlijk: "Geweldig, ik heb een citaat gevonden van een linkiewinkie die moslimextremisten verdedigt !" :lol:

Precies zoals ik verwachtte. :lol:

Hertog van Gelre 20 september 2006 00:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven (Bericht 2002144)
Van Gelre dacht natuurlijk: "Geweldig, ik heb een citaat gevonden van een linkiewinkie die moslimextremisten verdedigt !" :lol:

Precies zoals ik verwachtte. :lol:

Is het niet zo dan?

werkgroep morkhoven 20 september 2006 01:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 2002147)
Is het niet zo dan?

Het was om te lachen bedoeld, Van Gelre. Dat heb je nu toch wel door zeker ? Misschien moet ik het er de volgende keer bij vermelden. ;-)

Hertog van Gelre 20 september 2006 01:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven (Bericht 2002153)
Het was om te lachen bedoeld, Van Gelre. Dat heb je nu toch wel door zeker ? Misschien moet ik het er de volgende keer bij vermelden. ;-)

O... Om te lachen.

werkgroep morkhoven 20 september 2006 01:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 2002156)
O... Om te lachen.

Je bent soms te ernstig, Van Gelre.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be