Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Nieuwe baas gevangenissen wil veroordeelde criminelen terugsturen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=62004)

Paulus 2 oktober 2006 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2038897)
Lombas: je zult natuurlijk ook wel de medewerking van die gevangenen of exgevangenen nodig hebben. Dat zie ik dus zo mislopen. Alleen de brave zullen goed werk leveren en naar huis gaan, de anderen vluchten gewoon in de illegaliteit vlak voor ze worden uitgezet.

Je zet ze desnoods met geweld op het vliegtuig hé?! Ik zie echt het probleem niet hoor. Wat denk je dat ze doen als een gevangene niet in zijn cel wil?

De cel ligt deze keer in het buitenland, dat is het enige verschil.

Paulus.

Griffin 2 oktober 2006 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 2038932)
Je zet ze desnoods met geweld op het vliegtuig hé?! Ik zie echt het probleem niet hoor. Wat denk je dat ze doen als een gevangene niet in zijn cel wil?

De cel ligt deze keer in het buitenland, dat is het enige verschil.

Paulus.

Dus je betaalt gewoon hun vlucht? En de volgende keer dat ze langskomen, opnieuw? En ondertussen werkt de Vlaming zich krom om telkens de vliegtuigkosten te betalen. :D

Ik denk trouwens dat je met dwangarbeid al heel erg gauw het Europees Hof achter je vodden zult krijgen.

lombas 2 oktober 2006 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2038897)
Lombas: je zult natuurlijk ook wel de medewerking van die gevangenen of exgevangenen nodig hebben. Dat zie ik dus zo mislopen. Alleen de brave zullen goed werk leveren en naar huis gaan, de anderen vluchten gewoon in de illegaliteit vlak voor ze worden uitgezet.

Dan doen ze dat eh. Ik zie daar weinig problemen in - die status hadden ze al lang, voor the benefit of the nation, moeten afschaffen.

Paulus 2 oktober 2006 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2038936)
Dus je betaalt gewoon hun vlucht? En de volgende keer dat ze langskomen, opnieuw? En ondertussen werkt de Vlaming zich krom om telkens de vliegtuigkosten te betalen. :D

Ik denk trouwens dat je met dwangarbeid al heel erg gauw het Europees Hof achter je vodden zult krijgen.

De volgende keer dat zij langskomen?

Het is wel de bedoeling dat zij daar de cel ingaan hé. Uiteraard is er van terugkeren geen sprake meer.

Paulus.

Griffin 2 oktober 2006 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 2038941)
De volgende keer dat zij langskomen?

Het is wel de bedoeling dat zij daar de cel ingaan hé. Uiteraard is er van terugkeren geen sprake meer.

Paulus.

En jij gaat ze persoonlijk tegenhouden? ;)

@ Lombas: ah, dus ze moeten helemaal niet terug. :)

Paulus 2 oktober 2006 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2038943)
En jij gaat ze persoonlijk tegenhouden? ;)

Ze kiezen wel voor een ander land als zij op voorhand weten hier voor altijd illegaal te zijn en dus geen inkomsten kunnen verwerven.

Paulus.

lombas 2 oktober 2006 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2038943)

In de huidige situatie wel, ja - maar daar ben ik niet verantwoordelijk voor.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas
Voor al de mensen na degenen die nu binnenkomen zou moeten gelden: je bent vrij te komen en te gaan, niets illegaal-gedoe of eender, maar niemand gaat hier één of andere staatsorganen op touw trekken om je te helpen.

Griffin 2 oktober 2006 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 2038946)
Ze kiezen wel voor een ander land als zij op voorhand weten hier voor altijd illegaal te zijn en dus geen inkomsten kunnen verwerven.

Paulus.

:lol:

Jij denkt dat je als illegaal geen inkomsten kunt hebben? Daarom dat ze in de cel zaten zeker? :lol:

Griffin 2 oktober 2006 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2038949)
In de huidige situatie wel, ja - maar daar ben ik niet verantwoordelijk voor.

Dus eigenlijk zeg je dat de echte criminelen vrij spel krijgen en de brave vluchtelingen de pot op kunnen? :)

lombas 2 oktober 2006 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2038975)
Dus eigenlijk zeg je dat de echte criminelen vrij spel krijgen en de brave vluchtelingen de pot op kunnen? :)

Neen, ik zeg dat criminelen zichzelf moeten voorzien (en hun slachtoffers), en dat vluchtelingen welkom zijn - zonder meer.

En dan, zoals gezegd, als jij je geroepen voelt om arme Soedanese christenen te voorzien van voedsel en onderdak, dan doe je dat. Daarom voel jij je in dat geval verantwoordelijk voor hun ellende - je hoeft je niet verantwoordelijk te voelen in mijn plaats, met mijn vruchten.

Paulus 2 oktober 2006 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2038969)
:lol:

Jij denkt dat je als illegaal geen inkomsten kunt hebben? Daarom dat ze in de cel zaten zeker? :lol:

Geen papieren, geen inkomsten, geen woonst, helemaal niks.

Ik denk wel dat ze na hun celstraf in hun thuisland niet zullen terugkeren naar een land dat hen niks te bieden heeft tenzij weer een celstraf in hun thuisland.

Paulus.

Griffin 2 oktober 2006 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 2038981)
Geen papieren, geen inkomsten, geen woonst, helemaal niks.

Ik denk wel dat ze na hun celstraf in hun thuisland niet zullen terugkeren naar een land dat hen niks te bieden heeft tenzij weer een celstraf in hun thuisland.

Paulus.

Dan snap je niet echt goed hoe ze omgaan met kansberekening. Alles is hen liever dan weg te rotten in eigen land. Als mensen hun leven over hebben voor een poging om hier te raken, dan moet je je realiseren dat je ze met zulke simplistische maatregelen niet zult stoppen.

Paulus 2 oktober 2006 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2038983)
Dan snap je niet echt goed hoe ze omgaan met kansberekening. Alles is hen liever dan weg te rotten in eigen land. Als mensen hun leven over hebben voor een poging om hier te raken, dan moet je je realiseren dat je ze met zulke simplistische maatregelen niet zult stoppen.

Je spreekt jezelf tegen.

Als alles hen liever is dan weg te rotten in eigen land, dan zullen ze niet meer hierheen terugkomen als zij weten dat zij als gevangene zullen teruggestuurd worden, om hun celstraf uit te zitten in eigen land.

Paulus.

Griffin 2 oktober 2006 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 2039010)
Je spreekt jezelf tegen.

Als alles hen liever is dan weg te rotten in eigen land, dan zullen ze niet meer hierheen terugkomen als zij weten dat zij als gevangene zullen teruggestuurd worden, om hun celstraf uit te zitten in eigen land.

Paulus.

Hun celstraf is niet levenslang, Paulus. Terwijl als ze in eigen land blijven na hun celstraf, ze wel levenslang hebben. Een eeuwigheid in tijd om terug te komen. En dat zullen ze doen. Echt waar. Je mag het ontkennen en proberen te draaien en te keren zoals je wil. Besef je wel echt dat ze hun leven over hebben om hier te raken?

En denk maar niet dat ze slecht geinformeerd zijn bij hun pogingen die ze wagen. Denk maar niet dat ze de gevaren niet begrijpen. Of dat ze niet weten wat hen te wachten staat.

Paulus 2 oktober 2006 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2039026)
Hun celstraf is niet levenslang, Paulus. Terwijl als ze in eigen land blijven na hun celstraf, ze wel levenslang hebben. Een eeuwigheid in tijd om terug te komen. En dat zullen ze doen. Echt waar. Je mag het ontkennen en proberen te draaien en te keren zoals je wil. Besef je wel echt dat ze hun leven over hebben om hier te raken?

En denk maar niet dat ze slecht geinformeerd zijn bij hun pogingen die ze wagen. Denk maar niet dat ze de gevaren niet begrijpen. Of dat ze niet weten wat hen te wachten staat.

Een crimineel die zijn straf heeft uitgezeten is geen crimineel meer voor mij. Die mag zijn kans wagen om asiel te krijgen in ons land, langs de wettelijk voorziene weg. Ik heb daar geen probleem mee.

Als ze echt zo goed geïnformeerd zijn, zoals je zegt, kunnen ze hun kansen om hier asiel te krijgen redelijk goed inschatten.

Maar worden ze opnieuw veroordeeld voor criminele feiten, dan worden ze opnieuw gestraft in hun land van herkomst. Zonder pardon.

Ik denk wel dat dit veel zou helpen aan ons 'gevangenisprobleem'.

Paulus.

Griffin 2 oktober 2006 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 2039067)
Een crimineel die zijn straf heeft uitgezeten is geen crimineel meer voor mij. Die mag zijn kans wagen om asiel te krijgen in ons land, langs de wettelijk voorziene weg. Ik heb daar geen probleem mee.

Als ze echt zo goed geïnformeerd zijn, zoals je zegt, kunnen ze hun kansen om hier asiel te krijgen redelijk goed inschatten.

Maar worden ze opnieuw veroordeeld voor criminele feiten, dan worden ze opnieuw gestraft in hun land van herkomst. Zonder pardon.

Ik denk wel dat dit veel zou helpen aan ons 'gevangenisprobleem'.

Paulus.

En wat zijn "criminele feiten"? Illegaal proberen overleven in ons land, bijvoorbeeld? Of moeten ze daar echt voor gaan stelen of moorden? :)
En wie zegt dat ze hun straf uitzitten? Zo af en toe hoor je toch wel van gevangenissen in landen als Brazilië die opeens leeglopen omdat de bewakers de andere kant op keken. :)

Ik ben er ook wel voor te vinden om het zo te proberen oplossen, maar niet tegen elke prijs. Die inschatting van de kosten moet echt objectief en grondig gebeuren.

Paulus 2 oktober 2006 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2039070)
En wat zijn "criminele feiten"?

Wetsovertredingen

Citaat:

Illegaal proberen overleven in ons land, bijvoorbeeld? Of moeten ze daar echt voor gaan stelen of moorden? :)
Neen. Juist niet. Wie steelt of moord wordt veroordeeld en teruggestuurd naar het land van herkomst waar ze hun straf uitzitten.

Citaat:

En wie zegt dat ze hun straf uitzitten?
Wie zijn straf niet uitzit blijft een crimineel die teruggestuurd wordt en zeker geen enkele kans krijgt om hier ooit asiel te krijgen.

Citaat:

Zo af en toe hoor je toch wel van gevangenissen in landen als Brazilië die opeens leeglopen omdat de bewakers de andere kant op keken. :)
Mijn probleem niet.

Citaat:

Ik ben er ook wel voor te vinden om het zo te proberen oplossen, maar niet tegen elke prijs. Die inschatting van de kosten moet echt objectief en grondig gebeuren.
Akkoord. ik heb daar geen probleem mee.

Paulus.

willem1940NLD 3 oktober 2006 01:00

Ik vind het onzin om vreemde criminelen / criminele vreemden een "kans" te geven om voortaan HIER crimineel te zijn.

Jan Meuleman 3 oktober 2006 07:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 2040037)
Ik vind het onzin om vreemde criminelen / criminele vreemden een "kans" te geven om voortaan HIER crimineel te zijn.

:-) :-) :-)

stropkeuh 3 oktober 2006 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2037731)
Ja, ze zouden ze beter vrij laten.

Zeg, beetej op uwe kop gevalle zekers??

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be