Nynorsk |
26 oktober 2006 19:14 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf
(Bericht 2110589)
ja, ik wou eens grappig zijn, ge vroeg er ook om hé:-) Er is zelfs al een Rode Ridder opgestaan om u te verdedigen en mij voor janet en lafaard uit te scheiten omdat ik niet beleefd ben met u :lol: Ook een grapjas, die Starkan...
Maar serieus ? Nee, ik weet niet waarom die zo aandringen om uw telefoonnummer, en evenmin waarom gij dat zo gezellig vind...Waarschijnlijk willen ze met u naar bed.Het is maar een gedacht hé...mischien zijt ge dan toch zo mottig niet? Ben je eigenlijk een vrouw? dat heb je er nooit duidelijk bij gezegd...
|
Ik ben al heel mijn leven een vrouw.
Dat ze met me naar bed willen, kan goed zijn. Dat is nogal een kenmerk van mannen eh, naar bed willen. Een universeel kenmerk, dan nog.
Maar het gaat natuurlijk niet om dat telefoonnummer.
Het gaat erom dat sommigen blijkbaar alleen maar negatieve contacten met allochtonen blijken te hebben. Waarom heb ik er zo goed als enkel positieve? Waarom raak ik - en vele anderen met mij - zo makkelijk aan de praat met allochtonen, op een leuke manier? Waarom word ik uitgenodigd op hun feestjes? Ook door vrouwen? En sommige anderen blijkbaar niet?
Spreek jij soms gewoon een allochtoon aan? Zo gewoon, op straat, of op de bus? Merk je ook dat die heel gemakkelijk een klappeke aangaan? Of niet? Komen je Tunesische buren ook bij je aankloppen als ze zout nodig hebben? Of doe je gewoon je deur niet open als er een Tunesiër voor staat? Of vind je het een noodzaak, een normaliteit, dat je contacten met allochtonen 'ongezellig' vindt? Want waarom zou ik het niét gezellig vinden als iemand - van welke afkomst dan ook - een gesprekske met me aanknoopt?
Citaat:
Wat die gezellige gekleurde medemensen betreft, waarom ga je eigenlijk niet in op hun avances? Reeds getrouwd, verloofd? Of ben je toch ergens ...racist?
|
Ik heb reeds een leuke partner. Ik zie dus niet in waarom ik er op zou ingaan. En wie zegt dat mijn partner geen allochtoon is ;-)
|