![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Bedankt om me alwéér gelijk te geven :mrgreen: Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
En waarom zouden we dan niet ipv te zitten zeveren over 'volk' gewoon decentralisatie bepleiten, 1 op 6 miljoen vind ik bijv. nog steeds nietszeggend, en als het argument voor die eenheid van 6 miljoen een 'volksidentiteit' is, nog minder.
|
Citaat:
Zeker en vast dat het te ontkrachten is; het is verkeerd! U heeft niet veel economische bagage... Citaat:
Ik eigenlijk ook :oops: Citaat:
en van engels heb dacht ik dat het iets in de aard was van: " het is onmogelijk om de staat helemaal te doen verdwijnen" (maar ik geloof dat u niet direct een engels type fan bent toch spijtig dat die het manifest meeschreef nietwaar...:lol: ) dat kan u niet! Uw uitleg is een verkrachting van het woord "democratie" |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Traditioneel wordt dèmos in het Nederlands vertaald met "volk", maar we moeten daarbij beachten dat het negentiende-eeuwse begrip "natie" de oude Hellenen volledig onbekend was. Wat ze toen onder volkeren verstonden (de Grieken, de Perzen, de Meden, ...) had met de dèmos niets te maken. Als uitdrukking van het samenvallen met het ethnische volk met een democratisch georganiseerde, politieke gemeenschap van burgers heeft het concept "volksdemocratie" dus wel degelijk zin. Maar in deze betekenis ben ik tegen de volksdemocratie. De oprichting van burgerlijk-democratische natie-staten viel samen met een bepaalde ontwikkelingsfase van het kapitalisme, die nu voorbijgestreefd is... Al die romantische volksnationalisten zouden mij toch eens moeten verklaren, waarom er voor de opkomst van het kapitalisme (en de romantiek) nooit natiestaten geweest zijn... |
Citaat:
|
Ik voel er anders ook niet veel voor om samen te lopen met lui die schreeuwen van 'linkse ratten rol uw matten'.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Van mij zult ge alleszins geen stenen naar uwe kop gesmeten krijgen.
Die spaar ik allemaal voor de dag dat in brussel de guillotine wordt opgesteld :mrgreen: |
Citaat:
|
Citaat:
|
We zullen nooit samen met NSV betogen. Dit is Rusland niet. 8-) ;-) Het kan uiteraard altijd dat we samen op dezelfde plaats ergens zijn om voor of tegen hetzelfde te betogen. Begrijp je? :lol: ;-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De LSP is ook tegen de toetreding van Turkije en betoogden tegen onze betoging tegen de toetreding van Turkije. Ach ja, ieder het zijne en dan hebben we ons jaarlijks pleziertje nog eens.
|
Citaat:
Als uw extreem links groepke LSP morgen gaat betogen tegen het koningshuis, zal ik de laatste zijn om tegen te betogen. Integendeel, ik zou zelfs mijn steun betuigen! Dat noem ik idealisme! Ik begin te begrijpen waarom de PVDA niet met jullie in 1 partij wil fungeren. Jullie zien enkel naar jezelf, zelf als andere hetzelfde doel hebben! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be