Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ben jij lid van een politieke partij? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=72972)

Knuppel 24 december 2006 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk bericht door Nicolas
ik steun een partij die in zijn doelstellingen heeft om niet te discrimineren,
Behalve als het positieve discriminatie betreft, in dat geval kan er niet hard genoeg gediscrimineerd worden.

Citaat:

die staat voor solidariteit
In alle richtingen of alleen van Vlaanderen naar Wallonië?

Citaat:

die vertrekt vanuit gelijkheid van alle mensen.
Weg monarchie dus?

Citaat:

een partij die het beter wil maken voor alle mensen en dus ook oog heeft voor de zwakkeren in onze maatschappij
Welke politieke partij BEWEERT dit NIET te beogen?

Citaat:

een partij die in zijn hart een sociaal beleid wil voeren
Partijen hebben geen hart.

Savatage 25 december 2006 03:28

Lid van VB. Sinds anderhalf jaar ongeveer.

Jazeker 25 december 2006 03:42

Partijen hebben geen hart. Enkel het volk heeft dat. Het volk weet waarheen het wil en enkel via een BROV kan je een unieke en sterke staat maken.

Zijne Heerlijkheid 25 december 2006 05:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2273506)
Partijen hebben geen hart. Enkel het volk heeft dat. Het volk weet waarheen het wil en enkel via een BROV kan je een unieke en sterke staat maken.

Enkel individuen hebben een hart. Enkel het individu weet voor zichzelf waarheen het wil. Een volk is niet meer dan een groep van individuen die allen voldoen aan een aantal voorwaarden.
En over welke die voorwaarden zijn, bestaat dan nog eens grote onenigheid.

Esperanza 25 december 2006 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 2272241)
ik heb toch al mijn eerste grijze haren gevonden. :-(

nee, gewoon rationeel.

Een goede discussie waard. Als ex-lid van klein-links (in lang vervlogen tijden) heb ik dat 'idealisme 'of die 'rationaliteit' reeds lang vervangen door 'realiteit'... ;-)

Esperanza 25 december 2006 09:57

Citaat:

Een romantische voorstelling van "het volk", niet gepaard gaande met enige zin voor realiteit. Zoals Zijne Heerlijkheid reeds heeft aangetoond, heeft het volk evenmin een hart als eender welke politieke partij. En neen, gezien het eensgezinde volk gewoonweg onbestaande is (de meningsverschillen op dit forum alleen al voldoet ruimschoots als bewijsvoering) weet "het volk" ook absoluut niet waar het heen wil.

lombas 25 december 2006 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2271515)
Is het eigenlijk mogelijke om lidkaarten van twee politieke partijen te hebben!

Zolang niemand erachter komt, tja, maar geen enkele partij laat dat toe.

lombas 25 december 2006 10:10

Ik ben lid van een politieke partij en van twee drukkingsgroepen.

Esperanza 25 december 2006 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2273592)
Zolang niemand erachter komt, tja, maar geen enkele partij laat dat toe.

Weet iemand wat de "straf" is indien een partij er achter komt dat één van haar leden nog een andere partijkaart op zak heeft? Uitsluiting?

Nu ja, zo'n eventuele uitsluiting is geen groot verlies voor die partij, gewoonweg een opportunist minder in de rangen...

lombas 25 december 2006 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 2273604)
Weet iemand wat de "straf" is indien een partij er achter komt dat één van haar leden nog een andere partijkaart op zak heeft? Uitsluiting?

Nu ja, zo'n eventuele uitsluiting is geen groot verlies voor die partij, gewoonweg een opportunist minder in de rangen...

Ik heb er even de statuten van CD&V en VLD op nagelezen, maar er staat geen strafbepaling bij. Ik kan me voorstellen dat het in praktijk neerkomt op het voor de keuze zetten van het lid.

lombas 25 december 2006 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2273593)
Ik ben lid van een politieke partij en van twee drukkingsgroepen.

Excuseer, van vier drukkingsgroepen.

Ive De Beckker 25 december 2006 11:38

Ik ben N-VA lid omdat ik Vlaams gezind ben
en constructief wil meewerken voor een vrij Vlaanderen...

Ive De Beckker 25 december 2006 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2271515)
Is het eigenlijk mogelijke om lidkaarten van twee politieke partijen te hebben!

Ja, Ik ken iemand die lid is van N-VA, CD&V en VB

FRoNT-international 25 december 2006 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fifke (Bericht 2273724)
Ja, Ik ken iemand die lid is van N-VA, CD&V en VB

Als ze dat onderling weten, ben ik eens benieuwd bij welke partij hij of zij nog mag blijven en in welke desbetreffende functie. In Sint-Niklaas mogen gekende FRoNT-leden zelfs niet in de geburen van de burgemeester komen of ze worden aangevallen door zijn lijfwachten. Gelukkig voor hen zijn wij niet gewoon ons in te laten met Spa-Spirit, Slijm-Smoelen, enz... . Wij beschouwen Sint-Niklaas minimium als de stad waar momenteel een konijnenplaag heerst op en of rond het stadhuis.

http://democratie.startpagina.eu

FRoNT-international 25 december 2006 12:46

Citaat:

FRoNT (-international) heeft het BROV als basis voor haar intern werking.
Doch om haar externe veiligheid geeft ze momenteel eigenlijk enkel advies aan personen die een actieve carriere in de politiek wensen te bewerkstellingen buiten de klassieke politieke partijen om. Dit is het gevolg van het feit dat de huidige staatssecretaris Quicky ten tijden van de D-day's in A'pen lid heeft geweest van FRoNT en nu niet meer.

Zijne Heerlijkheid 25 december 2006 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2273621)
Excuseer, van vier drukkingsgroepen.

Vertel, vertel.

lombas 25 december 2006 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid (Bericht 2274246)
Vertel, vertel.

Dat zie je van hier :-D.

Ambiorix 25 december 2006 15:16

nova civitas zeker

lombas 25 december 2006 15:17

Daar ben ik geen officieel lid van, nee. Ik ken er wel mensen en ga zoveel mogelijk naar vergaderingen en bijeenkomsten.

Het lidgeld is me echter iets te hoog. Ik moet al een hele boel magazines, kranten en groepjes sponseren, en ik leef ook maar van vier dagen werken per maand.

lomeanor 25 december 2006 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2273620)
Ik heb er even de statuten van CD&V en VLD op nagelezen, maar er staat geen strafbepaling bij. Ik kan me voorstellen dat het in praktijk neerkomt op het voor de keuze zetten van het lid.

Volgens mij mag je van zoveel partijen lid zijn als je wilt.

Je mag dan wel geen mandaat bekleden in één van die partijen, want dan kan er sprake zijn van belangenvermenging.

Zolang je niet op een lijst staat, of zo lang je geen mandaat hebt binnen de partij, is er volgens mij geen probleem.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be