![]() |
Citaat:
ps: vergeet deze niet http://www.senate.be/doc/const_nl.html#c33 hé :lol: |
Citaat:
hier: Art. 88 De persoon des Konings is onschendbaar; zijn ministers zijn verantwoordelijk. Wat betekent dat de koning de enige is (door de wet aangeduid) die onschendbaar is...OK?:lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb respect voor de lezing van onze koning.
Hij zegt niets dat ik als verkeerd kan beschouwen, dus heeft het voor mij geen zin om op de koning te gaan schampen. |
Citaat:
De eerste, unitaire, Belgische Grondwet dateert van 1831. België is een parlementaire monarchie, kent het principe van ministeriële verantwoordelijkheid voor het regeringsbeleid en huldigt de scheiding tussen wetgevende, uitvoerende en rechterlijke macht. De Grondwet was oorspronkelijk zeer centralistisch, maar vanaf 1970 werd België geleidelijk omgevormd tot een federale staat in het kader van opeenvolgende staatshervormingen....http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgische_Grondwet enjoy! |
Citaat:
|
Citaat:
Zou jij zijn wetten als democratisch stempelen omdat het de wet was en niets anders dan de wet? Zie nu toch eens in dat een wet niet automatisch democratisch is enkel en alleen omdat de wet de wet is. De wetten van 1830 die tot op vandaag van toepassing zijn op de koning zijn slechts door een zeer beperkt aantal mensen gestemd. Dat alleen al maakt ze ondemocratisch. |
Albert zit lekker van zijn Konijn te genieten , mag ik bij hem aanschuiven ;-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ondertussen achterhaald door de verdere posts in deze draad. Niet getreurd ik blijf erbij dat hij zichzelf een stuk geloofwaardiger zou maken, moest ook hij de wet moeten volgen. Door het feit dat hij onschendbaar is, heeft hij carte blanche. Hij kan elke wet aan zijn laars lappen en niemand kan er wat aan doen, want hij is onschendbaar. Dat is zoiets onlogisch als dat de paus onfeilbaar is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be