Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Stop heksenjacht op werklozen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=73180)

duveltje382 26 december 2006 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet (Bericht 2277074)
Terecht kunnen is nog iets anders dan onderhouden!

België heeft één van de beste sociale vangnetten van de wereld,je moet hier zelfs niet rekenen op familie,je moet enkel ECHT ECHT ECHT invalide zijn ;) ... Das alles ...

King of beggars and fleas 26 december 2006 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 2277035)
Wanneer je als invalide niet meer terecht kan bij familie of vrienden, is het toch al erg gesteld. :?

en als je geen familie hebt ?

King of beggars and fleas 26 december 2006 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2277006)
Als je niet kunt werken door lichamelijke problemen dan moet je op invaliditeit gaan hé,zo simpel is dat debbie
De verwarring tussen invalide zijn of werkloos zijn word maar al te gauw gemaakt

er zijn ook mensen die mentaal gehandicapt zijn ;-) .

duveltje382 26 december 2006 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 2277122)

En dat zijn ook gehandicapte mensen waar jij maar al te snel mee lacht,of zal ik hier al Uwe rommel die jij in twee jaar den berde hebt gebracht eens terug posten hé!!! ;)

debbie 26 december 2006 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2277006)
Als je niet kunt werken door lichamelijke problemen dan moet je op invaliditeit gaan hé,zo simpel is dat debbie
De verwarring tussen invalide zijn of werkloos zijn word maar al te gauw gemaakt

Dat is het grote misverstand. Er zijn heel wat mensen werkonbekwaam die niet in de invaliditeit terecht kunnen. Mensen met een lichamelijk aandoening die niet erkend wordt, mensen met psychische problemen die tussen de mazen van het net vallen, mensen die niet kunnen aarden in onze samenleving,....

debbie 26 december 2006 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE (Bericht 2277007)
Als de heksen onder de werklozen nu eens vrijwillig zouden verdwijnen, dan zou er vanzelfsprekend geen jacht meer op gevoerd worden...

Maar ja, ik zie Debbie dat nog niet zo rap doen... :-P

Naar waar zou ik dan moeten verdwijnen?

debbie 26 december 2006 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet (Bericht 2277074)
Terecht kunnen is nog iets anders dan onderhouden!

Heel juist.

debbie 26 december 2006 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2277145)
En dat zijn ook gehandicapte mensen waar jij maar al te snel mee lacht,of zal ik hier al Uwe rommel die jij in twee jaar den berde hebt gebracht eens terug posten hé!!! ;)

Ik heb Kobaf nog nooit weten lachen met gehandicapten, integendeel. Deze beschuldiging is volkomen onterecht. :evil:

King of beggars and fleas 26 december 2006 19:11

Het verschil tss mentaal gehandicapt zijn en mentaal minderwaardig zijn is dat mentaal gehandicapt zijn ongeneeslijk is en mentale minderwaardigheid niet

alle mentaal gehandicapte vrienden die ik heb zijn bovendien helemaal niet mentaal minderwaardig

zij beseffen in tegenstelling tot het mentaal minderwaardige klootjesvolk wel dat dwangarbeid en mensen totaal zonder inkomen zetten echt niet menselijk is

Je zou van hen dus nog iets kunnen leren duvel - en moesten ze weten waar jij me hier van beschuldigd je zou nogal een pak rammel krijgen van hen

King of beggars and fleas 26 december 2006 19:24

wat zo zalig is aan mentaal gehandicapten is ook hun puurheid.

en ook op vlak van assertiviteit kunnen veel armen en werkezels nog heel veel van hen leren

ik herinner me dat ik in mijn vorige gemeente weer eens ferme rel had met de eerste schepen omtrent mijn huisvesting

de mensen van het gehandicaptenhome wisten dat want zij waren in mijn kraakpand kind aan huis.

Op een keer kwam een van hen de eerste schepen eens tegen op een festival dat de gemeente organiseerde

ik kan je verzekeren dat die eerste schepen het ferm geweten heeft

BitterSweet 26 december 2006 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2277110)
België heeft één van de beste sociale vangnetten van de wereld,je moet hier zelfs niet rekenen op familie,je moet enkel ECHT ECHT ECHT invalide zijn ;) ... Das alles ...

En wie bepaald wie er invalide is ?
Vorige week stond er in de krant een man die een invalidekaart had om te parkeren,hij werd zelfs niet als invalide betaald,die mens had maar een arm en toch kon hij zijn parkeerkaart niet terug krijgen,hij moest volgens hem zijn 2 armen kwijt zij om er verder te kunnen van genieten.
Beetje moeilijk he om zo met de auto te rijden he!
Om maar aan te tonen dat enkele dokters of ambtenaren kunnen beslissen wie er nog in aanmerking komt om als invalide in aanmerking te komen.
Vroeger werkte bij mijn vrouw een bijna blinde vrouw,die op termijn helemaal haar zicht ging verliezen,ze trok een invalideuitkering tot ze ging samenwonen dan heeft men dat haar voor het grootste deel afgenomen,was ze dan ineens geen invalide meer?

BitterSweet 26 december 2006 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 2277277)

en ook op vlak van assertiviteit kunnen veel armen en werkezels nog heel veel van hen leren

ik herinner me dat ik in mijn vorige gemeente weer eens ferme rel had met de eerste schepen omtrent mijn huisvesting

de mensen van het gehandicaptenhome wisten dat want zij waren in mijn kraakpand kind aan huis.

Op een keer kwam een van hen de eerste schepen eens tegen op een festival dat de gemeente organiseerde

Mijn zoon is geestelijk mindervalide,en ik zou hem niet voor de beste willen ruilen,en diegene die hem ooit maar een strobreed in de weg legt die kan met de stellige zekerheid maar maken dat hij ver weg is.
De vriendschap die we daar van krijgen is enorm.

Heftruck 26 december 2006 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 2277118)
en als je geen familie hebt ?

Daarom zei ik ook vrienden en familie. :-D

Heftruck 26 december 2006 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 2277122)

Ik heb een nichtje met het syndroom van Down. Gans de familie verzorgt haar, en o schande, ze heeft ook een job! Ze verdient niet veel, maar ze doet iets. ;-)

Bobke 26 december 2006 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amaj (Bericht 2276401)
Inkomen staat 330 miljard euro/jaar
uitgaven werkloosheid: maximum 7.2 miljard eur/jaar of 2.18% van het BBP
(berekend aan 1000 euro/per werkloze 600.000/per maand).

En die werkloze heeft geen geneeskundige zorgen nodig?
En aangezien jobs niet door die werklozen ingevuld worden zullen ze door buitenlandse werkkrachten gedaan worden, zo loopt de staat ook inkomen uit belastingen op arbeid mis. Of nog erger, men moet migratie toelaten.

Chipie 26 december 2006 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debbie (Bericht 2277201)
Naar waar zou ik dan moeten verdwijnen?

U zou mss eens bij de VDAB kunnen proberen... :-P

Chipie 26 december 2006 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 2277277)

Dat is ook het enige dat ik in U kan waarderen... :-P

Don Quichote 26 december 2006 21:22

U zou mss eens bij de VDAB kunnen proberen...
-----------

Iedereen welkom.:lol:

debbie 26 december 2006 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote (Bericht 2277553)
U zou mss eens bij de VDAB kunnen proberen...
-----------

Iedereen welkom.:lol:

Heb verleden week 7 sollicitaties verstuurd.

Mitgard 26 december 2006 21:28

bij de VDAB zien ze mij niemeer.
veel zagen, maar ze doen niks om u aan werk te helpen.

nu werk ik in een sociale werkplaats, behoud van uitkering + nog wat extra en de VDAB laat mij gerust. mooi geregeld. 8-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be