Nynorsk |
21 januari 2007 13:57 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
(Bericht 2357075)
Ik heb nog nooit gehoord dat er andere beleefdheidsregels gelden voor mensen die op één of andere kieslijst staan.
Je bent beleefd of je bent het niet. Want je beroep is doet daarbij niet ter zake.
Paulus.
|
Natuurlijk wel. Ik verwacht van een volksvertegenwoordiger dat hij diplomatisch en tactvol is binnen zijn functie. Wat hij daarbuiten doet, kan me ook niet schelen, maar meneer De Man post hier op dit forum als volksvertegenwoordiger, niet als caféganger.
Ik verwacht van een dokter dat hij aandachtig luistert naar mijn verhaal en een grondige diagnosestelling doet. Als hij in zijn functie zit. Als ik een dokter tegenkom op café heb ik die verwachting niet.
De meeste mensen komen hier in hun vrije tijd, hoe beleefd, diplomatisch of tactvol ze zijn, maakt dan niet veel uit. Het zegt ook niks over hun competenties om hun beroep uit te voeren.
Hier zien we meneer De Man in functie als volksvertegenwoordiger, en ik heb eerlijk gezegd nog maar weinig gezien dat me bekoort. Natuurlijk was het te voorspellen dat meneer De Man en ik een andere mening gingen hebben, daar gaat het ook niet om, want ik kan heus wel iemand met een compleet tegengestelde mening een goed politicus vinden. Maar hier ontbreekt toch serieus wat :?
|