Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcpp
(Bericht 2410763)
Tuurlijk niet. Dat is de eigenschap van oneindig. Punt is, gelijk hoever je wandelt, je kan altijd nog een stap verder. DAT is oneindig.
|
Kent gij dan iemand die ooit oneindig ver is gelopen?
Citaat:
(Bericht 2410763)
Ik vrees dat je gaat vinden dat er oplossingen zijn om zo ongeveer elke snelheid < c mogelijk te maken, zonder dat je van de aarde afvalt.
|
Als ge die snelheid niet lang genoeg volhoudt, dan gaat ge inderdaad niet van de aarde afvallen.
Citaat:
(Bericht 2410763)
De enige poging die je zou kunnen doen om dat te weerleggen is met de tweede wet van de thermodynamica zeggen dat de kans dat zoiets gebeurd eigenlijk 0 benaderd.
|
Ja maar, ik ga toch niet beweren dat ge niet van de aarde kunt afvallen? Als ge een raket hard genoeg afschiet, dan valt die achteraf wel terug naar de aarde, maar dan valt die er naast. Ofwel moet de raket blijven gas geven en verder vliegen, totdat ze niet meer door de aarde aangetrokken wordt, maar door iets anders. De maan of de zon of nog iets anders.
Citaat:
(Bericht 2410763)
Verder, hoe ver je ook bent, je kan altijd verder.
|
Natuurlijk. Maar op dat moment zijt ge nog altijd niet oneindig ver. En dan moogt ge er nog een stap bij doen, dan zijt nog niet oneindig ver. En zo kunt ge blijven proberen: ge zult nooit oneindig ver geraken. Dat is nu net wat die middeleeuwer, al-Ghazali, wilde zeggen. Dat klopt toch?
Citaat:
(Bericht 2410763)
Juist ja. Newton's grote vernieuwing is net een oplossing voor delen door 0, wat afleiden eigenlijk is. En de observatie dat dat bij lange na niet altijd hoeft oneindig te zijn (de limiet dan wel te verstaan).
|
Ge deelt natuurlijk nooit echt door nul. Ge deelt door een klein getal, en dan ziet ge wat dat geeft. En dan deelt ge door een nog kleiner getal, en dan ziet ge dat het resultaat ongeveer hetzelfde blijft. En dan doet ge dat met een nog kleiner getal, en ge stelt een zekere stabiliteit vast in het resultaat. Het resultaat bougeert dus niet echt meer, hoe zeer ge dat getal blijft verkleinen. En dus zoudt ge "in theorie" mogen delen door het allerkleinste getal, zijnde nul, en nog altijd op hetzelfde resultaat uitkomen. Maar ja, ge moogt daarom nog altijd niet door nul delen, hoor! Dat blijft verboden; want als ge het dan echt doet, loopt alles nog altijd in het honderd; zoals verwacht trouwens.
Citaat:
(Bericht 2410763)
Wat is snelheid ? ... Dit is een berekening die over zo'n oneindigheid over gaat he.
|
Neen, want ge komt wel zeer dicht bij nul, maar ge moogt nooit volledig naar nul gaan, want dan loopt alles mis.
Citaat:
(Bericht 2410763)
En bevestigd dus ook : er was een oneindig lange tijd voor de big bang, die ook aan alle natuurwetten voldeet.
|
Ge weet ondertussen toch al dat ik dat niet weet !?
Citaat:
(Bericht 2410763)
De enige wetenschappelijk verantwoorde conclusie is dat er nooit een creatie geweest is.
|
Dat gelooft gij maar. Ik geloof daar niks van.
Citaat:
(Bericht 2410763)
Geen enkele fysicus gaat serieus beweren dat er niets was voor de big bang (integendeel, veel theorieen gaan er net over hoe je zo'n big bang veroorzaakt).
|
Geen enkele fysicus gaat serieus beweren dat hij het antwoord daarop kent.
Citaat:
(Bericht 2410763)
Dat de big bang de creatie zou zijn is een leuk sprookje om aan godsdienstzotten te vertellen
|
Einstein was anders ook een zo'n godsdienstzot. Hij wou als jood wel niet meedoen aan het judaisme, omdat hij waarschijnlijk zo een van die antisemitische joden was. Zo zijn er nog een hele hoop, hoor. Marx was ook zo'n antisemitische jood.
Citaat:
(Bericht 2410763)
maar zoals gezegd spreekt elke huidige fysicatheorie om simpele redenen creatie tegen.
|
Er bestaat geen enkele fysicatheorie die over dat onderwerp uitsluitsel geeft.
Citaat:
(Bericht 2410763)
zowel GR als QG en M spreken creatie tegen, alle theorieen sinds newton spreken creatie tegen)
|
QG, Quantum Gravity? Dat bestaat zelfs niet. Dat is dat belachelijk verhaal van de gravitonen enzo. Is dat niet dat deeltje dat geen massa heeft, en dus geen deeltje is, of zoiets? Daar hebben ze mij inderdaad eens mee geambeteerd.
Ik geloof er niks van. Bijvoorbeeld, als ge kwaad wordt, gebeurt er vanalles. Als er iets gebeurt, zijn er deeltjes aan het werk (Dat moet zo, volgens de QM) Met andere woorden, er ontstaan woededeeltjes. Laat ons nu die woededeeltjes ne keer bestuderen. En zo gaat dat eindeloos verder. Daar doe ik niet aan mee, hoor!