![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
en jij wou een samenwerking tussen extreem links en rechts? Over de meest fundamentele linkse zaak, de arbeidersstrijd, struikelt ge al.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Allee dan dat ga ik ook eens proberen. Citaat:
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: Je hebt gelijk, het maakt discussiëren gemakkelijker :-D |
Citaat:
U mag me trouwens eens aanwijzen waar de dogma's zitten. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik herhaal : het oprichte van politiek onafhankelijke vakbonden vóór en dóór arbeiders, zou een begin zijn. Zelf komende uit een arbeidersfamilie kan ik alleen maar dergelijke initiatieven ondersteunen. Het ideaal vind ik echter een cooperatief model, wat nog iets heel anders is dan de oude situatie waar de patroon alles voor het zeggen heeft en het werkvolk niets. Cooperatie houdt in dat werkgever en werknemer gelijk vertegenwoordigd zijn en dat een onafhankelijk derde orgaan het uiteindelijke beslissingsrecht heeft. Men kan het vergelijken met een rechtzaak. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En wie gaat uw derde "onafhankelijke" orgaan aanstellen? "Onafhankelijk" bestaat niet. |
Citaat:
Het is trouwens niet omdat de partijtop iets in de media afkeurt dat dat onder tafel ook zo is. Geloof jij werkelijk die poppenkast die er dagelijk op het Nieuws wordt gespeeld? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is aan de staat om een orgaan te kiezen dat partijtig de situatie van werkgever en werknemer afweegt. Dat orgaan kun je vergelijken met een rechter. |
Citaat:
zo zien we maar weer aan welke kant die fameuze solidaristjes staan als het er echt op aankomt: de kant van establishment en grootkapitaal. Dank u om dat toch weer even duidelijk te maken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Met jou discussiëren is zinloos, als je op zo'n zwart-witte manier blijft denken. Patroon, intellectueel, arbeider en boer maken allemaal deel uit van hetzelfde volk. Pas als we elkaar gaan zien als broeders en niet als vijanden, dan kunnen we verder. |
Citaat:
En ik maak geen deel uit van hetzelfde volk als een CEO die op een week meer verdient dan mijn vader op een heel jaar. Ik heb meer banden met een waalse arbeider dan met een vlaamse superkapitalist. Deze klassen hebben namelijk fundamenteel tegengestelde belangen: de ene wil meer loon krijgen, de andere wil zijn winstmarge vergroten. Uw solidaristische utopie komt uiteindelijk neer op het zich ondergeschikt maken aan het kapitalisme waar jij pretendeert tegen te zijn... snap je nu eindelijk waarom die samenwerking tussen extreem links en extreem rechts die je hier onlangs zo doodleuk kwam aankondigen dikke bullshit is? Je doet hier iets waar radicaal links fundamenteel tegen is: de patronale hielen likken. |
Citaat:
Citaat:
Net als u ben ik trouwens een grote tegenstander van lonen die meer dan 10x hoger liggen dan dat van de laagstbetaalde arbeider binnen hetzelfde bedrijf. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Terwijl "links" een dialoog-model eist tav vreemde volkeren en het conflictmodel daar systematisch afwijst, doet ze net het tegenovergestelde binnen haar eigen volk. Nochtans zijn er biologisch, historisch en anthropologisch meer redenen om dialoog te promoten binnen elementen van het eigen volk dan tussen disctincte volkeren. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
De kans dat ik goed overeen kom - en overweg kan - met een kritische, fijnzinnige, muziekminnende en eerder mensenschuwe Puertoricaan, Eritreër of Vietnamees is groter dan de kans dat ik goed overeen kom - en overweg kan - met een afgestompt, onbehouwen en lomp kuddebeest als mijn bloedeigen neef. Net daarom is het belangrijk "dialoog tout court" te promoten, tussen wie en wat dan ook, altijd en overal. Dialoog is spijtig genoeg altijd een schaars goed. Dubbele monologen komen helaas al te vaak voor. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Sure whatever. Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be