Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ajl
Groen! verliest enkele stemmen door de afwijzing tegen het kartel Spa-Spirit maar behoud over het algemeen zijn oude resultaten.
PvdA verliest enkele stemmen door de ongeloofwaardigheid door het kartel Resist maar krijgt ook wat stemmen bij door de beaamde enquete
SoLiDe staat na de verkiezingen nog maar op één poot maar blijft doorgaan en wint elk jaar meer naambekendheid.
LSP geeft niet echt om verkiezinguitslagen maar kijk eerder naar zijn leden aantal wat ook blijft stijgen waardoor het meer stemmen krijgt
Liberaal Appel gaat na een aanzienlijk tekort aan stemmen op in Vlaams Blok of CD&V
|
Dit lijkt me een redelijk correcte inschatting.
Groen zal inderdaad geen grote stap voorwaarts maken na de ramp van 18 mei vorig jaar voor deze partij. Dit kan de druk enorm vergroten op lokale gemeenteraadsleden die met het oog op de verkiezingen van 2006 (gemeenteraadsverkiezingen) misschien zullen gaan zien of ze niet elders hun heil moeten zoeken ;-)
De PvdA zal een aantal kiezers winnen en verliezen. Probleem is dat ze de afgelopen weken en maanden zich niet echt als partij geprofileerd hebben.
Een groep als Solide geeft hier gewoon toe dat ze enkel met verkiezingen bezig zijn. Nuja, zo bereik je uiteraard geen goed resultaat. Van waar zouden de mensen hen kennen? Van de vorige verkiezingen? Hetzelfde met de BLUB. Dat is een "virtuele" partij die "in real life" niets doet.
Het Liberaal Appel zie ik niet standhouden. De Blok-leiding heeft gelijk dat ze angstvallig uitkijken naar een manier om Beysen de verkiezingen van 2004 te laten "overleven". Ik zie echter geen overlevingsmethode ;-)
En, last but not least..., de LSP! Wij verwachten electoraal niet veel, het gaat ons om partij-opbouw als verlengstuk van wat we de rest van het jaar doen ;-) Ik denk dat we zullen winnen uit deze verkiezingscampagne - en dan bedoel ik dat in termen van naambekendheid, ledenaantal, aantal sympathisanten, respect,...
|