Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Als je aan één of meerdere van de onderstaande kenmerken voldoet, ben je homofoob.
Kenmerken van homofobia:
1. Je denkt onmiddellijk aan hun seksualiteit wanneer je een homoseksueel tegenkomt.
neen
2. Je kunt geen empathie opbrengen wanneer een homoseksuele vriend verdrietig is over een stukgelopen relatie.
neen
3. Je wil liever niet naast een homoseksueel iemand zitten.
neen
4. Je denkt dat je homoseksuelen kunt herkennen.
neen, hoewel in sommige gevallen....
5. Je gebruikt termen als homo, flikker, mietje, lesbo en pot als scheldwoorden.
neen, hoewel, op sommige momenten wel, maar is het dan ook zo bedoeld, ik gebruik ook andere kenmerken :roll:
6. Je vraagt heteroseksuele vrienden wel naar hun partner maar homoseksuele vrienden niet.
neen
7. Je kust wel heteroseksuele bekenden, maar een homosekuele geef je het liefst niet eens een hand.
neen, voor mijn part kunne ze ne kus krijge ook (of is dit ook homofoob gedrag :oops:
8. Wanneer een homoseksueel je aanraakt denk je meteen dat hij seksuele bijbedoelingen heeft.
neen, of het moet op bepaalde plaatsen zijn
9. Je gebruikt beschuldigende stereotyperingen als: homoseksuelen zijn seksueel on-geremd, radicaal en zij willen heteroseksuelen recruiteren om homoseksueel te worden etc.
neen
10. Je accepteert wel openbare uitingen van heteroseksuele geliefden, maar je wordt onpasselijk van dezelfde homoseksuele uitingen.
neen, al kan ik het mij soms moeilijk inbeelden
11. Je vraagt je steeds af wie het mannetje en wie het vrouwtje is binnen de homoseksuele relatie.
neen, wa heeft da er nu mee te maken
12. Je vind dat homoseksuelen niet zoveel om gelijke rechten moeten vragen.
neen, of euh jawel, de vraagstelling is hier gewoon fout :wink: , maar euh, er is wel een verschil tussen vragen en eisen
13. Je gaat er eigenlijk automatisch vanuit dat degeen die je ontmoet heteroseksueel is.
Ik hou geen rekening me de geaardheid, dus wss moet ik hier ja op antwoorden, hoewel het voor mij nix uitmaakt, maar ik ga me ni afvragen of de persoon homoseksueel dan wel heteroseksueel is
14. Je denkt dat iemand homoseksueel is geworden omdat hij geen heteroseksuele partner kon vinden.
neen, die mogelijkheid bestaat natuurlijk, maar neen, zo denk ik nu ook weer niet
15. Je denkt dat iemand homoseksueel is geworden ten gevolge van seksueel misbruik.
neen, maar in sommige gevallen zou het wederom kunnen
16. Je vertelt anderen niet graag dat je homoseksuele vrienden hebt of dat je actief bent binnen een gelijke-rechten-beweging omdat je bang bent dat men zal denken dat je zelf homoseksueel bent.
neen, ik ben wie ik ben en ik doe wat ik doe, de rest doet er niet toe
17. Je reageert niet op discriminerende uitingen omdat je niet geassocieerd wilt worden met homoseksualiteit.
neen, als ik wil reageren, zal ik het wel doen en doe ik het niet, dan is het omdat de uiting op zich mij gewoon koud laat
Uit: "Lesbians, A Consciousness Raising Kit".
|