Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   2 Moslima's weigeren hoofddoek af te leggen in districtshuis (https://forum.politics.be/showthread.php?t=83419)

Paulus 12 maart 2007 01:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2508725)
Als de werkgever buiten VB achternalopen geen goeie motivatie heeft, lijkt het mij meer dan normaal die werkgever z'n eisen niet te volgen.
Idem met Belgische wetten. Gezagshoergedrag kom je mss wel ver mee, maar leuk en verstandig?

De stad Antwerpen loopt het VB achterna meent u?

Paulus.

Paulus 12 maart 2007 01:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rood gespuis (Bericht 2510932)
Waarom zou iemand die op een openbare functie werkt geen tekenen van zijn/haar geloof mogen dragen?

Omdat dit dit zo democratisch beslist werd.

Paulus.

Paulus 12 maart 2007 01:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2511607)
Mensen, laat staan vrij veel individuen in een bepaalde migrantengemeenschap, gaan toch niet zomaar 'provoceren' (als ze het al zo bekijken) ?

Jawel hoor. Dat is hun manier om van hun geloof te getuigen. Missionariswerk zeg maar. Lees eens iets over de Islam. Je hebt internet.

Paulus.

Paulus 12 maart 2007 01:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2512562)
Waarom moest dat vebrod er komen? Om een gemeenschap die reageert op een onvriendelijke maatschappij door zich terug een 'eigenere' identiteit aan te meten (hoofddoek dragen bijv.) te pesten?

Hun hoofddoek is geen reactie, maar een actie.

Paulus.

Paulus 12 maart 2007 01:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2512581)
Dat klopt niet hé Kim. Die 2 vrouwen werkten daar al langer. Toen zij hebben gesoliciteerd, is hen dus helemaal niet gezegd dat een hoofddoek niet was toegelaten. De reglementen zijn gewijzigd toen ze er al werkten. En zij hebben dus niet gevraagd de regels te veranderen.

Strikt genomen hebben zij dat wel. Een aanpassing van het arbeidsreglement gebeurt door de ondernemingsraad waarin zij democratisch vertegenwoordigd zijn.

Paulus.

Bobke 12 maart 2007 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2512581)
Dat klopt niet hé Kim. Die 2 vrouwen werkten daar al langer. Toen zij hebben gesoliciteerd, is hen dus helemaal niet gezegd dat een hoofddoek niet was toegelaten. De reglementen zijn gewijzigd toen ze er al werkten. En zij hebben dus niet gevraagd de regels te veranderen.

Ook niet dat slaapmutsen en pyjama’s verboden waren.
Zijn ze gaan solliciteren met hoofddoek aan ?

circe 12 maart 2007 12:26

Op een bedrijf waar ik werkte, werd er op een bepaald ogenblik besloten dat het verboden was om met korte mouwen in de fabriek te gaan, omwille van veiligheidsredenen.

Dit stond voordien niet in het arbeidscontract.

En wil je nu eens wat weten? Al die mensen deden nadien gewoon lange mouwen aan! zelfs al was het een hittegolf!! Straf hé?

Geertje 12 maart 2007 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2506676)
http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=4712

Het Antwerpse stadspersoneel mag sinds woensdag geen hoofddoek of kruisje meer dragen. De nieuwe dresscode van de stad verbiedt religieuze symbolen bij personeel in publieke functies. In het districtshuis van Borgerhout hebben twee moslima's geweigerd hun hoofddoek af te leggen. Zij werken nu tijdelijk op het secretariaat en er wordt voor hen nog een andere oplossing gezocht.
Bron/ATV

Tja weer lappen ze de wet aan hun laars hé :roll:

Wetten gelden enkel voor autochtonen. Allochtonen moeten zich niet houden aan de wet. Dat weet nu toch iedereen. :roll:

Edina 12 maart 2007 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 2512639)
De stad Antwerpen loopt het VB achterna meent u?

Isn't that obvious?!?

Edina 12 maart 2007 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 2512642)
Jawel hoor. Dat is hun manier om van hun geloof te getuigen. Missionariswerk zeg maar. Lees eens iets over de Islam. Je hebt internet.

Zever! Alsof er maar één motivatie bestaat om een hoofddoek te dragen. Simplistisch wereldbeeld heb jij toch... Spreek eens met wat moslima's ofzo.

Edina 12 maart 2007 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 2512647)
Strikt genomen hebben zij dat wel. Een aanpassing van het arbeidsreglement gebeurt door de ondernemingsraad waarin zij democratisch vertegenwoordigd zijn.

Nee hoor, dit werd gewoon opgelegd door het stadsbestuur.

Edina 12 maart 2007 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2513285)
Op een bedrijf waar ik werkte, werd er op een bepaald ogenblik besloten dat het verboden was om met korte mouwen in de fabriek te gaan, omwille van veiligheidsredenen.

Dit stond voordien niet in het arbeidscontract.

En wil je nu eens wat weten? Al die mensen deden nadien gewoon lange mouwen aan! zelfs al was het een hittegolf!! Straf hé?

Veiligheidsredenen zijn dan ook gegronde redenen. Dat is hier wel eventjes anders...

fox 12 maart 2007 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2510098)
Ach,ik hoor hier,Turkije,en openbare diensten...... GEEN HOOFDOEK !!!!! (ik hoop dat ik nieumand persoonlijk aangevallen heb.....)

Ik ben er voor mezelf nog niet uit of ik akkoord ga met een verbod in Belgie. Ik weet eigenlijk niet goed wat de redenen zijn. Het kan zijn dat er een goeie reden voor is, maar op dit moment zie ik die nog niet.

Het verbod in Turkije is echter compleet terecht. Het fundamentalisme is er in opmars, zodat het toelaten van een hoofddoek zou kunnen leiden tot een reële druk op meisjes die er geen willen dragen. Hier in Belgie is dat al zeker niet de reden. Dus ik wil eigenlijk gewoon zeggen dat het niet correct is om appels met peren te vergelijken.

Paulus 12 maart 2007 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2513403)
Zever! Alsof er maar één motivatie bestaat om een hoofddoek te dragen. Simplistisch wereldbeeld heb jij toch... Spreek eens met wat moslima's ofzo.

Wat zijn dan die meerdere motivatie's? Gemakkelijk om een posting van een ander zever te noemen zonder zelfs iets beters in de plaats te stellen. Vind je ook niet?

Paulus.

Paulus 12 maart 2007 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2513409)
Veiligheidsredenen zijn dan ook gegronde redenen. Dat is hier wel eventjes anders...

Hoe is het hier dan?

Paulus.

circe 12 maart 2007 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2513409)

ha ja? anders? zit maar even met dat sjalleke in de papiersnipperaar!

Paulus 12 maart 2007 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2513407)
Nee hoor, dit werd gewoon opgelegd door het stadsbestuur.

Zeg Edina, je gaat toch weer niet beginnen met los uit je mouw, voortdurend te zeggen dat het niet waar is, zodat de de discussie niet verder raakt dan het voortdurend weerleggen van jouw verzinsels? Er werd weldegelijk onderhandeld over de kwestie. Dat is ook verplicht als het over de aanpassing van het arbeidsreglement gaat.

Citaat:

De onderhandelaars geraakten het er maandag over eens dat het stedelijk personeel geen enkel symbool van een bepaalde overtuiging, religieuze of politieke, mag dragen, zo schrijft Gazet van Antwerpen dinsdag.

http://www.gva.be/Antwerpen/2000/art...509AF9E7528%7D
Paulus.

Edina 12 maart 2007 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 2513487)
Wat zijn dan die meerdere motivatie's? Gemakkelijk om een posting van een ander zever te noemen zonder zelfs iets beters in de plaats te stellen. Vind je ook niet?

Eén van de belangrijkste motivaties voor moslima's de laatste tijd om een hoofddoek te dragen is juist de hetze ertegen.

Edina 12 maart 2007 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 2513489)
Hoe is het hier dan?

Geen enkele zinnige reden. De enige manier waarop loketbedienden moeten beoordeeld worden is op basis van het feit dat ze hun werk correct uitvoeren. Daar verandert een hooddoek weinig aan. Net zo min als een piercing.

Edina 12 maart 2007 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2513517)
ha ja? anders? zit maar even met dat sjalleke in de papiersnipperaar!

Jaja, Circe, het is voor hun eigen veiligheid. Boadicea kwam al eens met dezelfde onzin af. Het pijnlijke was wel dat zij dat nog meende ook!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be