Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Er zijn grenzen : Politics.be ontmoet Nederlandse vrienden in Baarle Hertog &Nassau (https://forum.politics.be/showthread.php?t=83633)

evilbu 13 maart 2007 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri (Bericht 2516943)
Wat mij betreft is dat het ook.

Een forummeeting is ook gezellig, maar het zou mooi zijn als het nuttige met het aangename verenigd kon worden. Baarle is wat dat betreft een ideale locatie om samen te komen en zoiets te beginnen.

Als "vermaak" kan je bij een wandeling het werk van Kamagurka afmaken : de grens van België uittekenen (zie ook HUMO van vandaag). Dat wordt een mooie klus daar met al die enclaves.:-P

Hertog van Gelre 13 maart 2007 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 2516461)
Over die anderhalf uur reizen trouwens: is er anders iemand die toevallig langs Tilburg, Breda, of een andere plaats met een station komt? Dat zou in ieder geval al een deel van het half uur wachttijd schelen...

Zit jij in het weekend niet in Eemnes?

Zwartengeel 13 maart 2007 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2516966)
Als "vermaak" kan je bij een wandeling het werk van Kamagurka afmaken : de grens van België uittekenen (zie ook HUMO van vandaag). Dat wordt een mooie klus daar met al die enclaves.:-P

De grens is daar al afgetekend met blauwe lijnen op het wegdek. Heb ik zelf gezien toen ik daar eens geweest ben.

Hertog van Gelre 13 maart 2007 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2516987)
De grens is daar al afgetekend met blauwe lijnen op het wegdek. Heb ik zelf gezien toen ik daar eens geweest ben.

Zwartengeel, wat dacht je ervan? Interesse in een Heel-Nederlandse denktank?

Bovenbuur 13 maart 2007 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 2516979)

Niet als ik in Baarle zit hè. (Reizen lijkt me een stukkie korter vanuit het Brabantse land)

Over 11-jarige dochters die meekomen: mooi, ben ik in ieder geval niet de jongste, met wel bijna 9 jaar voorsprong. :)

Derk de Tweede 13 maart 2007 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 2516979)

Da's bij mij om de hoek!

Bovenbuur 13 maart 2007 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 2517119)
Da's bij mij om de hoek!

Ja, dat weet ik...
(Nou ja, om de hoek, met de fiets is het toch nog op "zucht, moet er weer heen"-afstand hoor...)

Hertog van Gelre 13 maart 2007 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 2517119)
Da's bij mij om de hoek!

Bij mij ook, daarom vroeg ik het ook.

lombas 13 maart 2007 17:34

Ik wil graag komen die 28ste, als ik asjeblief met iemand kan meerijden of als de adressen, uren &c nog eens duidelijk neergepend worden, want met die twee onderwerpen volledig te lezen werd ik niet veel wijzer.

Hertog van Gelre 13 maart 2007 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2517431)
Ik wil graag komen die 28ste, als ik asjeblief met iemand kan meerijden of als de adressen, uren &c nog eens duidelijk neergepend worden, want met die twee onderwerpen volledig te lezen werd ik niet veel wijzer.

Ik dacht dat jij een voorstander was van stadstaten? Mooi dat je ook komt.

lombas 13 maart 2007 17:52

Ik ben vooral een voorstander van alles wat ik leuk vind.

Een onafhankelijk Vlaanderen, een stadstaat, een confederatie, een orangistische Nederlanden - ze kunnen me allemaal bekoren.

Dimitri 13 maart 2007 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 2517255)
Bij mij ook, daarom vroeg ik het ook.

Aha, Hertog van Gelre woont stiekem helemaal niet in Gelre! ;-)

Hertog van Gelre 13 maart 2007 18:03

Ervan uitgaand dat vervoersproblemen onderling kunnen worden opgelost is dit nu de tussenstand:

Toegezegd om te komen op 28 april in Baarle:
1Handclapping
Heftruck
Baarle
Tantist
Dimitri
Bovenbuur
Robert T
Breda (?)
Hertog van Gelre
Steven nr. 1
djimi
Dr. Strangelove
Derk de Tweede (met elfjarige dochter)
Lombas

Hoogstwaarschijnlijk (toezegging onder voorbehoud):
BigF
Weezer

Misschien (denkt er nog over):
Stef Leeuwenhart
Evilbu
Zeno
Gregske
Stand.nl-forumdeelnemers
Cunning Linquist

Afgezegd:
Kim

Baarle (Hertog en Nassau), exacte plaats nog niet bekend. Waarschijnlijk komt gregske (inwoner van Baarle) met een voorstel. Zo niet, bepalen we zelf een café. (baarle is er al aardige tegengekomen op internet)

Tijdstip:
Nog niet exact bepaald. Hangt van de agenda af. Waarschijnlijk vanaf 14.00 uur 's middags.

Agenda (voorstel):
1. Kennismaking. Iedereen stelt zichzelf kort voor;
2. Verkiezen van voorzitter en notulist van de dag;
3. Inleiding: De Verenigde Nederlanden vanuit belgisch cq vlaams perspectief - (Wie voelt zich geroepen?);
4. Inleiding: De Verenigde Nederlanden vanuit nederlands perspectief - (Wie voelt zich geroepen?);
5. Bepaling (eind)doel en eventuele tussendoelen;
6. Inventarisatie problemen of obstakels op weg naar (eind)doel;
7. Bepaling gemeenschappelijke strategie.

Bovenstaande is een voorstel. Voel je vrij om erop te schieten.

Hertog van Gelre 13 maart 2007 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri (Bericht 2517512)
Aha, Hertog van Gelre woont stiekem helemaal niet in Gelre! ;-)

Hertog van Gelre is stiekem geboren in Gelre.

Dimitri 13 maart 2007 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2516966)

Als die confederatie een feit is kunnen de twee Baarles probleemloos samengevoegd worden. Wel zo praktisch. In ruil kan Castelre bij de gemeente Hoogstraten gevoegd worden. Als de bewoners dat willen uiteraard.

Hertog van Gelre 13 maart 2007 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri (Bericht 2517528)
Als die confederatie een feit is kunnen de twee Baarles probleemloos samengevoegd worden. Wel zo praktisch. In ruil kan Castelre bij de gemeente Hoogstraten gevoegd worden. Als de bewoners dat willen uiteraard.

Als de confederatie een feit is dan moet Baarle als monument behouden worden, als plaats waar het allemaal is begonnen...8-)

Dimitri 13 maart 2007 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 2517526)
Hertog van Gelre is stiekem geboren in Gelre.

Oh, je was ongewenst? :-P

Dimitri 13 maart 2007 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 2517533)
Als de confederatie een feit is dan moet Baarle als monument behouden worden, als plaats waar het allemaal is begonnen...8-)

Baarle zal altijd herinnerd worden aan het Verdrag van Baarle, waarin na bijna twee eeuwen de hereniging van de Nederlanden werd bezegeld. Daar mag je best een monument voor plaatsen. Maar het chaotische grensverloop is dan niet meer nodig en uit oogpunt van efficiëntie ook niet gewenst.

Bovenbuur 13 maart 2007 18:19

O, maar Gelre, waar woon jij dan nu?

Moet misschien dat weekend toch maar naar huis gaan en met iemand meerijden, als er toch zoveel mensen om de hoek wonen...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri (Bericht 2517556)
Baarle zal altijd herinnerd worden aan het Verdrag van Baarle, waarin na bijna twee eeuwen de hereniging van de Nederlanden werd bezegeld. Daar mag je best een monument voor plaatsen. Maar het chaotische grensverloop is dan niet meer nodig en uit oogpunt van efficiëntie ook niet gewenst.

Ja oké, maar een mooie stoepkrijtenlijn mag toch wel blijven? :)

Dimitri 13 maart 2007 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 2517518)
Agenda (voorstel):
1. Kennismaking. Iedereen stelt zichzelf kort voor;
2. Verkiezen van voorzitter en notulist van de dag;
3. Inleiding: De Verenigde Nederlanden vanuit belgisch cq vlaams perspectief - (Wie voelt zich geroepen?);
4. Inleiding: De Verenigde Nederlanden vanuit nederlands perspectief - (Wie voelt zich geroepen?);
5. Bepaling (eind)doel en eventuele tussendoelen;
6. Inventarisatie problemen of obstakels op weg naar (eind)doel;
7. Bepaling gemeenschappelijke strategie.

Bovenstaande is een voorstel. Voel je vrij om erop te schieten.

Wat bedoel je precies met vanuit Belgisch / Vlaams en vanuit Nederlands perspectief?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be