DeVliegendeHollander |
29 maart 2007 20:49 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amedee
(Bericht 2567110)
Dat zal de klassenstrijd dan moeten uitmaken...
|
En dat is denk ik precies wat mijn kameraad van de LSP probeert duidelijk te maken. Positieve hervormingen binnen het kapitalisme zijn niet duurzaam vanwege de inherente crisisgevoeligheid van dat systeem en de jacht naar steeds lagere kosten voor de bazen (lees: patroons:-) ).
Dit maakt een overgangsbenadering noodzakelijk en het is dat wat de PVDA in al haar wijsheid en progressieve plannenmakerij vergeet.
Zij denkt schijnbaar dat een concept als het kiwi-model daadwerkelijk voor lagere kosten voor de bevolking gaat zorgen, terwijl zij ondertussen van de bourgeois-staat gaat verwachten dat die goedkope en kwalitatief hoogstaande medicijnen voor haar bevolking gaat verzorgen.
Hierbij vermeld ik even expliciet dat dit niets te maken heeft met het afschieten van de pogingen van links om zichzelf op de kaart te zetten, noch met het steunen van rechts.
De kern van mijn bijdrage is dat de burgerlijke staat niet zo verraderlijk is als de bourgeoisie zelf. Zie daar, het failliet van de 2-stadia theorie (vraag de oudgedienden van de PVDA daar maar eens naar):-D !
|