Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater
(Bericht 2583542)
Typisch katholiek gewauwel die nergens op slaat. Maar toch krijg ik de koude rillingen als ik verneem dat ook hier het CGKR de zaak op de voet volgt. Dat centrum begint meer en meer op een veredelde Gestapo te lijken. Mag een persoon dan geen mening hebben, ook al is die belachelijk? Dat het kwetsen van individuen onder laster en eerroof valt, kan ik begrijpen. Het kwetsen van groepen, krijgt in deze gemeenschap echter te veel nadruk. Alles voor de gemeenschap, het individu telt niet meer.
|
Nee kijk dat vind ik dus niet. Dat die man er de intieme mening op nahoudt dat homo's abnormaal zijn, dat is zijn probleem en daar bemoei ik me verder niet mee, maar wat hier gebeurt is dat een kerkelijk gezagshebber, waarvan we kunnen aannemen dat hij in zijn functie een bepaalde invloed heeft op de manier van denken van bepaalde mensen, op een publieke manier (in een populair weekblad) een pseudo-wetenschappelijk standpunt verkondigt over homoseksualiteit. Daarinboven breit hij er dan nog een leugen aan door te zeggen dat hij het woord "abnormaal" niet in de mond heeft genomen.
Ik heb dus op zich geen probleem met zijn mening, maar wel met het feit dat hij deze publiek afficheert in zijn rol van kerkelijk gezagshebber. Ik ben het dus ook niet eens met de beslissing van het centrum om dit niet te vervolgen.
|