Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   de Winter nu op Ned 1, bij Pauw en Witteman (https://forum.politics.be/showthread.php?t=87923)

lombas 17 april 2007 07:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 2612014)
Wie is dat?:roll:
Een politicus?

Als je een policus wilt uitnodigen moet je iemand vragen die in Nederland bekend is.
Verdonk of Marijnissen bijvoorbeeld.

De reden waarom jij hem niet kent is omdat-ie constant hier zit.

I amsterdam 17 april 2007 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2612020)
De reden waarom jij hem niet kent is omdat-ie constant hier zit.

:-D :-D :-D ;-)

Anna List 17 april 2007 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 2611999)
Als je nu de reacties lees op het Nederlandse forum over deze uitzending,
dan zie je dat Dewinter een goed ambassadeur is geweest voor het VB.
Los wat je inhoudelijk van het VB vindt ,dit was een meesterlijke zet in de campagne.

alweer, voor de zoveelste keer ...

marketingtechnisch steekt hij er zo met kop en schouders bovenuit ... en dat steekt , en dan krijg je 'Camps' reacties zoals vandaag op de voorpagina van DM ... http://forum.politics.be/showthread....28#post2612028

Raf C 17 april 2007 08:30

Nederland staat misschien verder qua debat... maar dat ligt voor een stuk aan de voorgeschiedenis (moorden op Fortuyn en Van Gogh... daar let men wel op met diaboliseren).

Het gras is altijd groener aan de overkant (in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Engeland... OVERAL is het dus beter dan in België, nietwaar?)

Knuppel 17 april 2007 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf C (Bericht 2612068)
Nederland staat misschien verder qua debat... maar dat ligt voor een stuk aan de voorgeschiedenis (moorden op Fortuyn en Van Gogh... daar let men wel op met diaboliseren).

Idd.

Maar ook al zou FDW hier vermoord worden, dan nog zal daar niet op gereageerd worden zoals in Nederland.

Hier klinkt het dan op de radio zo: 'ond down, twenty to go.'

Hertog van Gelre 17 april 2007 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2611930)
Zou het niet kunnen dat ook Olaf en Middelkoop zover zijn dat ze wat zijzelf zouden willen zeggen , maar (nog) niet durven, uit andermans mond laten komen?

Nee, dat is niet zo. Reken er maar op dat ze het totaal niet eens zijn met De Winter. Maar daarom kun je nog wel respectvol en op een normale manier met elkaar omgaan. Wat ook gebeurde.

Knuppel 17 april 2007 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 2612123)
Nee, dat is niet zo. Reken er maar op dat ze het totaal niet eens zijn met De Winter. Maar daarom kun je nog wel respectvol en op een normale manier met elkaar omgaan. Wat ook gebeurde.

Ik heb voor de moord op Pim Fortuyn anders beelden gezien op 'den Ollander' waardoor ik medelijden kreeg met Pim. Vooral als je er zo eens een aantal achter elkaar geplakt te zien kreeg. Pim's gezicht zag er niet voor niets 'leeddragend' en dodelijk vermoeid de laatste weken van zijn leven.

Blijkbaar moest dus ook in Nederland dat 'respectvol met elkaar omgaan' geleerd worden. Hier moeten daar eerst nog een paar politieke kopstukken voor vermoord worden die niet tot de PS behoren, vrees ik.

ilfalco 17 april 2007 10:34

Citaat:

Los wat je inhoudelijk van het VB vindt ,dit was een meesterlijke zet in de campagne.
FDW is dan ook de meest getalenteerde politicus van de afgelopen decennia.
niet mijn woorden maar die van belgicist Luc Van Der Kelen.

I amsterdam 17 april 2007 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2612226)
Ik heb voor de moord op Pim Fortuyn anders beelden gezien op 'den Ollander' waardoor ik medelijden kreeg met Pim. Vooral als je er zo eens een aantal achter elkaar geplakt te zien kreeg. Pim's gezicht zag er niet voor niets 'leeddragend' en dodelijk vermoeid de laatste weken van zijn leven.

Blijkbaar moest dus ook in Nederland dat 'respectvol met elkaar omgaan' geleerd worden. Hier moeten daar eerst nog een paar politieke kopstukken voor vermoord worden die niet tot de PS behoren, vrees ik.

Wij weten dat de Vlamingen de "h" op zijn Frans uitspreken,maar de meeste Nederlanders zijn beledigd als je ze Hollander noemt, zoals Brabanders Limburgers ,Zeeuwen enz.

evilbu 17 april 2007 11:45

Euh, wat bedoelde de Winter met : "de uitspraak zal pas na 10 juni komen, de vorige keer in 2004 was dat immers in ons voordeel" :wtf:?

willem1940NLD 17 april 2007 12:25

Citaat:

Waarom niet die van de PS? Niet discrimeneren, he.

ilfalco 17 april 2007 12:28

Citaat:

Euh, wat bedoelde de Winter met : "de uitspraak zal pas na 10 juni komen, de vorige keer in 2004 was dat immers in ons voordeel"
ivm de partijfinanciering en het nieuwe proces bij de raad van state( uitzonderingsrechtbank)... men zal de beslissing pas na 10 juni bekendmaken.

willem1940NLD 17 april 2007 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 2612278)
Wij weten dat de Vlamingen de "h" op zijn Frans uitspreken,maar de meeste Nederlanders zijn beledigd als je ze Hollander noemt, zoals Brabanders Limburgers ,Zeeuwen enz.

Lang niet alle Vlamingen/Vlaamssprekenden hoor; de dialecten lopen daar minstens zo sterk uiteen als binnen Nederland. In Amsterdam is een papikraat een pijpje krijt en Albert Heijn heet daar "haan" want een gewone haan is een hoan.

willem1940NLD 17 april 2007 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2612350)
Euh, wat bedoelde de Winter met : "de uitspraak zal pas na 10 juni komen, de vorige keer in 2004 was dat immers in ons voordeel" :wtf:?

Misschien gaan er om die tijd Belgen ter stembus?

I amsterdam 17 april 2007 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 2612461)
Lang niet alle Vlamingen/Vlaamssprekenden hoor; de dialecten lopen daar minstens zo sterk uiteen als binnen Nederland. In Amsterdam is een papikraat een pijpje krijt en Albert Heijn heet daar "haan" want een gewone haan is een hoan.

In Belgie vinden Limburgers en Brabander het prima om Vlamingen genoemd te worden.
De Brabander en Limburgers in Nederland zitten zo op de kast als je ze Hollanders noemt.
Gelukkig zijn er ook uitzonderingen.

Een" pijpie" is een klein biertje en een "Amsterdammertje" een grote.
En Albert Heyn heet in Amsterdam "Appie";-)

Hertog van Gelre 17 april 2007 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2612009)
We hebben genoeg Derk Jan Eppink voor tien jaar gehad.

Ja, maar da's ook geen politicus maar een medewerker van een politicus.

Hertog van Gelre 17 april 2007 13:24

Citaat:

Hmm, ook Pim Fortuyn werd door interviewers respectvol behandeld. De man was niet weg te slaan bij Barend en Van Dorp en NOVA. Maar vergeet ook niet dat hij zelf ook geen blad voor de mond nam. "Mens, ga koken'' tegen een interviewster die een normale vraag stelde, bijvoorbeeld.;-)

Qua politici waren de reacties inderdaad vaak anders. Maar daar heeft de kiezer ze ook op afgerekend. De 'val' van Melkert (PvdA) werd ingezet in het interview na de gemeenteraadsverkiezingen waarin hij Fortuyn amper wilde aankijken en sikkeneurig zat te zijn.

Iedereen is sindsdien wél voorzichtiger geworden met WO2-vergeljkingen, dat is waar.

Bovenbuur 17 april 2007 13:25

Geweldig: "ik wil niet onder een kaasstolp leven". :)
En die wil naar Nederland komen...

willem1940NLD 17 april 2007 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 2612502)
In Belgie vinden Limburgers en Brabander het prima om Vlamingen genoemd te worden.
De Brabander en Limburgers in Nederland zitten zo op de kast als je ze Hollanders noemt.
Gelukkig zijn er ook uitzonderingen.

Een" pijpie" is een klein biertje en een "Amsterdammertje" een grote.
En Albert Heyn heet in Amsterdam "Appie";-)

Ik ben opgegroeid in Rotterdam en heb wat jaren gewerkt in Amsterdam. "Appie" vaak gehoord, maar is eigenlijk niet helemaal goed want komt van Abraham, niet van Albert.

Vogels heten daar meestal sijsies (saasies), eenden en meeuwen "draafsaasies" (drijfsijsjes); er bestaan ook deufies = duifjes en kraaien zijn Surinaamse Duifies.

Sinds 1980 woon ik in Limburg en in de meeste kroegen kan ik nog steeds niet verstaan wat er om mij heen wordt gezegd. Typisch dat ik sommige dialecten die hier "moeilijk" heten juist weer iets beter versta (maar bepaald niet omdat ze op ABN zouden lijken):
- Susterens
- Steins
- Urmonds

Oud-Sittards (zeldzaam aan het worden) gaat/ging enigszins maar het oprukkend Geleens blijf ik een ramp vinden, op iedere sterkte "gemompeld".

I amsterdam 17 april 2007 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 2612720)
Ik ben opgegroeid in Rotterdam en heb wat jaren gewerkt in Amsterdam. "Appie" vaak gehoord, maar is eigenlijk niet helemaal goed want komt van Abraham, niet van Albert.

Vogels heten daar meestal sijsies (saasies), eenden en meeuwen "draafsaasies" (drijfsijsjes); er bestaan ook deufies = duifjes en kraaien zijn Surinaamse Duifies.

Sinds 1980 woon ik in Limburg en in de meeste kroegen kan ik nog steeds niet verstaan wat er om mij heen wordt gezegd. Typisch dat ik sommige dialecten die hier "moeilijk" heten juist weer iets beter versta (maar bepaald niet omdat ze op ABN zouden lijken):
- Susterens
- Steins
- Urmonds

Oud-Sittards (zeldzaam aan het worden) gaat/ging enigszins maar het oprukkend Geleens blijf ik een ramp vinden, op iedere sterkte "gemompeld".

De meeste Nederlanders zijn niet te verstaan want iedereen wil zijn eigen taaltje spreken:lol:;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be