Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Politie verijdelt ontvoering kind (https://forum.politics.be/showthread.php?t=89512)

lombas 17 mei 2007 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2666633)
Euh nee, maar jij wou de onze wel naar daar sturen ;-)

Om eten uit te delen, je moet goed lezen ;-)

Edina 17 mei 2007 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2666647)
Om eten uit te delen, je moet goed lezen ;-)

Had ik gelezen, maar maakt weinig verschil. Ik vind het ongepast om criminelen naar elders te sturen. En zelfs een gevaarlijk idee om hen in contact te brengen met mensen in een heel zwakke situatie.

duncan 17 mei 2007 17:32

Ahzo politie kunnen ook werken hmmm

Jazeker 17 mei 2007 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 2664799)
Ja, het is allemaal nogal vaag. Ik vermoedt dan ook dat de Franse politiediensten verantwoordelijk zijn (dus de bedankjes verdienen), dat ze belgische politie heeft ingelicht over wat er te gebeuren stond.

Iemand had Child Focus ingelicht. De rest was een samenspel tussen Franse en belgische politie.

We kunnen niet zeggen dat het er niet beter op is geworden sinds de Dutroux dagen. Chapeau voor Child Focus en de politie.

lombas 17 mei 2007 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2666657)
Had ik gelezen, maar maakt weinig verschil. Ik vind het ongepast om criminelen naar elders te sturen. En zelfs een gevaarlijk idee om hen in contact te brengen met mensen in een heel zwakke situatie.

Ik vind het wat energieverspilling om criminelen op te sluiten.

Edina 17 mei 2007 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2666754)
Ik vind het wat energieverspilling om criminelen op te sluiten.

Oplsuiting moet mi beperkt zijn tot mensen die echt een gevaar zijn voor de maatschappij, maar dat is hier duidelijk het geval. Ik zie dus niet echt veel alternatieven.

manta 17 mei 2007 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2666765)
Oplsuiting moet mi beperkt zijn tot mensen die echt een gevaar zijn voor de maatschappij, maar dat is hier duidelijk het geval. Ik zie dus niet echt veel alternatieven.

En hoe beslis je wie een gevaar is en wie niet ???
Een soort 3 time offender net als in de States ???
Voor deze 4 mag er in alle geval geen twijfel zijn ... Die mogen nooit geen 2 extra kansen meer hebben ... 10 jaar , zielige wetgeving :evil:

lombas 17 mei 2007 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2666765)

Mensen die dan toch een gevaar zijn kun je beter elders droppen dan hier te onderhouden.

Kunnen ze nog gezellig een dorpje stichten.

Edina 17 mei 2007 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 2666781)
En hoe beslis je wie een gevaar is en wie niet ???

Dat bepaalt de aard van het misdrijf.

Edina 17 mei 2007 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2666792)
Mensen die dan toch een gevaar zijn kun je beter elders droppen dan hier te onderhouden.

Er zijn niet echt nog onbewoonde plaatsen. Ze elders droppen impliceert dus anderen in gevaar brengen. Lijkt mij niet echt verantwoord.

manta 17 mei 2007 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2666792)

Dan spreken we dus niet over "papillion" ... eerder over "Escape from NY" :-D

lombas 17 mei 2007 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2666803)
Er zijn niet echt nog onbewoonde plaatsen. Ze elders droppen impliceert dus anderen in gevaar brengen. Lijkt mij niet echt verantwoord.

Eilanden in de Pacifische Oceaan genoeg hoor.

Jazeker 17 mei 2007 20:04

siberië lijkt me onbewoonbare gebieden te hebben. Maar ik las het laatste erover... ze riskeren maximaal tien jaar. met de wet lejeune erbovenop dus 3 jaar... ik ben kwaad.

Griffin 17 mei 2007 20:08

Joehoe mensen, ze worden in Frankrijk berecht en ze riskeren 10 jaar IN FRANKRIJK.

Griffin 17 mei 2007 20:09

Zo, onder Sarkozy zal daar wel niks van af kunnen, neem ik aan.
Het was idd een Belgische agent die undercover is gegaan, want ze waren op zoek naar een Belgische handlanger... en 't is dank zij die undercover operatie dat ze de identiteiten en plannen van dat uitschot hebben achterhaald.

Jazeker 17 mei 2007 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2667016)
Joehoe mensen, ze worden in Frankrijk berecht en ze riskeren 10 jaar IN FRANKRIJK.

Lijkt me eerlijk gezegd een stomme straf... levenslang in de psych lijkt me billijker.

Griffin 17 mei 2007 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2667031)
Lijkt me eerlijk gezegd een stomme straf... levenslang in de psych lijkt me billijker.

Ja, ik zou verwachten dat dat een deel van de straf wordt, maar die is nog helemaal niet uitgesproken, dus ik heb geen idee.
Eén van die daders zou al gezegd hebben dat hij opgelucht was dat ze gevat zijn, omdat hij zichzelf "niet meer onder controle had" en niet wist waar het ging eindigen... :?

manta 17 mei 2007 20:23

Geef ze gewoon de straf die ze aan dat kind wilden geven ....
Dan lopen ze ook de rest van hun leven getraumatiseerd en verminkt rond...
Alhoewel , zet wat SM-materiaal en een brandijzer op de wandeling van de gevangenis ... Ze zullen hunne plan daar wel trekken ...

duncan 17 mei 2007 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2667017)
Zo, onder Sarkozy zal daar wel niks van af kunnen, neem ik aan.
Het was idd een Belgische agent die undercover is gegaan, want ze waren op zoek naar een Belgische handlanger... en 't is dank zij die undercover operatie dat ze de identiteiten en plannen van dat uitschot hebben achterhaald.

Inderdaad en trots dat ik ben op onze belgische agenten dermee dat ik topic over gelijk loon opstarte.

Ja just uitschot een woord dat ik ni veel ter mond neem als christene morja zoutge ni ....t'is door ZO'N gasjes dat ik als vroegere kinderverzorger amper werk vond dedju .

Uitschot is nog te schoon ik gon me inhouden lol tsss arg .

duncan 17 mei 2007 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 2667054)
Geef ze gewoon de straf die ze aan dat kind wilden geven ....
Dan lopen ze ook de rest van hun leven getraumatiseerd en verminkt rond...
Alhoewel , zet wat SM-materiaal en een brandijzer op de wandeling van de gevangenis ... Ze zullen hunne plan daar wel trekken ...

Kan geregeld worden er zijn genoeg leuke vacantie bestemmingen voor zo'n soort in den aardbol ....algoe .

Ik gon ook bij veel kindjes thuis poetsen en schoon meiskes mor zo iet amai mijn imago als EX kinderverzorger arg gezwegen over diene Dutroux pfff arg

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be