![]() |
Citaat:
|
Enkele vaststellingen:
Deze peiling onderschat meestal het VB en overschat CD&V LDD haalt nu nog minder dan vorige peiling. Blijkbaar beschouwen die kiezers het een verloren stem en keren terug naar... Tijdens de gemeeteverkiezingen stond JMDD op de VLD. Het VB had er geen last van en deed het zeer goed Verhofstadt krijgt zijn verdiende loon voor zijn totaal verraad aan zijn eigen Burgermanifesten. |
Citaat:
|
Citaat:
Wie bepaalt trouwens dat het de enkel de grootste partij is die het voor het zeggen heeft? Toch ook de kiezer niet? |
Citaat:
Dat doen de partijen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Verplicht door het VB. |
Citaat:
Daar zijn ze trots op. Daar zijn hun fans trots op. En hun kiezers tout court. Oranje, blauw en rood hebben inhoudelijk meer met elkaar gemeen. Of - belangrijker - zijn iig bereid een flink portie water bij de wijn te doen. Daarom zal men ook sneller voor elkaar kiezen. Het VB zet zichzelf voor een deel buitenspel. En voor een deel vinden ze dat ook leuk. Ik heb nog nooit enige bereidheid gezien van het VB om - als ze uitgenodigd zijn - water bij de wijn te doen. Integendeel, me dunkt. Dan moet je ook niet verschieten dat je niet wordt uitgenodigd en zul je idd moeten wachten tot je gewoon de grootste partij bent. |
Citaat:
|
Citaat:
VHS stelde gisteren ook iets (maar wat?) voor om duidelijker regereringsonderhandelingen te hebben. Wat is me dat toch een visionair. |
Citaat:
|
Citaat:
Je had wel gelijk dat mijn antwoord zwak was, in het vervolg zal ik wat beter nadenken;-) |
Citaat:
|
Citaat:
De gedachte van een verplichting zou niet eens opgekomen zijn indien de grootste partij niet in een wurggreep geduwd zou zijn door extremitische progressieve haatzaaiers die van zichzelf menen dat ze verdraagzaam en progressief zijn maar in realiteit de meest onverdraagzame starkoppen zijn die er rondlopen. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik stem voor kleine partijen. Niet eens uit overtuiging, maar om een neus te zetten aan de ondemocratische kiesdrempel die tot stand gekomen is met medewerking van het Blok. Het is ook de stem van het minste kwaad, nooit zullen ze mijn vrije keuze nog misbruiken. Dit recht heb ik nog... :P |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be