Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Di Rupo zal nieuwe premier worden... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=89912)

Dieterius 25 mei 2007 15:28

Ik vraag me af wanneer er weer eens een superschandaal komt, zoals de dioxinecrisis of agusta! Das eigenlijk lang geleden, of gaat dit pas na de regeerperiode van Verhofstadt naar boven komen drijven. En zal de volgende premier, wie het ook mag zijn, met de gebakken peren zitten!?!

brother paul 25 mei 2007 15:35

volgens mij is schandelen iets voor familiekrantje de morgen. Als ze een partijtje eruitwillen dan scanderen een beetje slogans door de media, gezien de meeste journalisten alles citeren zonder nadenken wordt er ook niet meer gedacht over het cordon sanitaire en het democratiisch wettelijk ervan ? Er wordt dus schandalen opgedisseld volgens het hen uitkomt. Dat is politiek.

Volgens mij rekenen ze dat zelfs uit met hun computermodellen, als we zo'n schandaal loslaten hoeveel kiezers switchen van die naar die partij en welk effect heeft dat op het resultaat

system 25 mei 2007 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 2682766)
De megacorrupte homoseksuele zoon van een Italiaans-migrantmijnwerkertje aan de top in België? NOOIT!!!JAMAIS!!! België volledig op zn kop! Als dit gaat gebeuren verhuis ik naar het buitenland!:?

Enfin, ons land en zn volk heeft toch zijn waardigheid?

Veel magnificat is er anders niet aan uw uitspraak te besteden en waardigheid nog minder.

fallen_angel 25 mei 2007 17:49

Het is toch grondwettelijk vastgelegd dat er altijd een vlaming premier moet zijn? Als men dan de grondwet gaat veranderen om een Waal premier te maken, wat is dan het doel van een grondwet?

fallen_angel 25 mei 2007 17:50

Het is toch grondwettelijk vastgelegd dat er altijd een vlaming premier moet zijn? Als men dan de grondwet gaat veranderen om een Waal premier te maken, wat is dan het doel van een grondwet?

fallen_angel 25 mei 2007 17:50

fallen_angel 25 mei 2007 17:51

system 25 mei 2007 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel (Bericht 2684432)

En moet u dit tot 4x herhalen om hier uiteindelijk een stomiteit te debiteren? Diep, zeer diep bent u gevallen, niet alleen als gevallen engel maar tevens als politiek waarnemer en zeker als adept en would-be-kenner van de grondwet.

stropdrager 25 mei 2007 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel (Bericht 2684428)

Dat is onzin. In de grondwet staat nergens dat de premier een Vlaming moet zijn. Er moeten wel evenvaal Vlaams als Waalse ministers zijn.

fallen_angel 25 mei 2007 19:39

Ik zeg enkel naar wat men personen aanleert in het leger. Zo leert men het.
(en die 4 keer kwam door een database error van het forum)

fallen_angel 25 mei 2007 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager (Bericht 2684565)
Dat is onzin. In de grondwet staat nergens dat de premier een Vlaming moet zijn. Er moeten wel evenvaal Vlaams als Waalse ministers zijn.

Evenveel Waals als Vlaamse ministers met aan het hoofd een Vlaming.

stropdrager 25 mei 2007 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel (Bericht 2684641)
Evenveel Waals als Vlaamse ministers met aan het hoofd een Vlaming.

Er is geen enkele wet waarin staat dat de premier een Vlaming moet zijn. Maar omdat de Vlamingen in de meerderheid zijn, is het logisch dat een Vlaming premier wordt.

De situatie kan je vergelijken met de Brusselse regering. Brussel heeft 4ministers, 2 Nederlandstalige en 2 Franstalige. De minister-president is Franstalig, omdat de Franstaligen in de meerderheid zijn (hoewel er ook geen enkele wet is die zegt dat de minister-president van Brussel Franstalig moet zijn).

system 25 mei 2007 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel (Bericht 2684639)
Ik zeg enkel naar wat men personen aanleert in het leger. Zo leert men het.
(en die 4 keer kwam door een database error van het forum)

Dan moet u uw 'aanleerder' eens op het matje roepen, ongeacht uw graad.

fallen_angel 25 mei 2007 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 2684868)
Dan moet u uw 'aanleerder' eens op het matje roepen, ongeacht uw graad.

Sry, leger = bevelen opvolgen en zwijgen, en zeker geen vragen stellen over de bevelen. Tis geen democratie é.

filosoof 26 mei 2007 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2683596)
Didier Reynders van de MR spreekt ook goed Nederlands hoor, hij is echter nog minder aanvaardbaar.

Gisteren was er een debat in Ter Zake met Louis Michel en Verhofstadt, en de eerste zat daar te zeggen dat hij Verhofstadt, zelfs al heeft de VLD minder zetels dan de MR, zou moeten voortdoen.
Ze zaten zich ook voor te stellen als de enige Belgische politieke familie die nog contacten heeft over de taalgrens heen. Lijkt me een beetje ongeloofwaardig als FDF deel is van het MR.:x

zelfde probleem met Letherme...: CD&V is ongeloofwaardig met de NVA erbij

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be