abou Anis |
3 juni 2007 20:49 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
(Bericht 2700025)
Akkoord over dat laatste, maar de vraag is of de PVDA dat wel doet vandaag. Er zijn toch verschillende zaken die aantonen dat ze de leninistische lijn hebben laten varen.
Wat mij betreft kan de naam mij ook gestolen worden, maar toch denk ik dat ze veelal geassocieerd wordt met zaken waar mensen zich niet mee willen identificeren (Stalin - pol pot en Noor Korea om er een paar te noemen), en die naam dus zeker een hinderpaal vormt.
|
Wat mij betreft beweren trotskisten al zo lang als ik enigzins met politiek bezig ben geweest dat de PVDA geen leninistische partij is. En al langer ook. Het waren immers eerst maoïsten (en dus geen leninisten) en later stalinisten (en dus zéker geen leninisten). M.a.w. dat iemand van LSP (of zelfs de hele LSP) de mantra blijft herhalen dat de PVDA "de leninistische lijn heeft laten varen" is niks nieuws.
Als het al iets aantoont is het dat - in tegenstelling tot de PVDA - de LSP maar wat graag de oude vertrouwde mantra's blijft herhalen en ondanks hun lippendienst aan het "eenheidsfront" even blij is met elke stem die ze van de PVDA kunnen afsnoepen als met elke stem die ze van de SP.a, Groen of de fascisten kunnen afsnoepen.
Laat de ontkenningen maar komen. Ik heb jullie voorgangers bezig gezien sinds 1989, je zult al je best moeten doen om me nog te verbazen...
|