Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   N-VA keurt privatisering Post goed... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=92406)

Pelgrim 16 juli 2007 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 2789235)
Is het ronddragen van papier nog steeds een essentiële factor in ons economisch leven?
We zouden beter onze ogen openhouden voor de overname van onzen 'ellentriek' door Franse (staats)bedrijven.

We zouden beter gewoon tout court stoppen met Vlaamse sleutelsectoren uit handen te geven.

AdrianHealey 16 juli 2007 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 2790980)
Wat voor soort jobs? Interimjobs, deeltijdse jobs, ferm onderbetaalde jobs.

Alle soorten jobs.
Citaat:

De koopkracht is al enige tijd aan het dalen.
2% over 10 jaar (in België).
Volgens mij weet je zelfs niet wat dat concreet betekent.

Pelgrim 16 juli 2007 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 2789329)
Welnu, Pelgrim is aangesloten bij de CAP, een onvervalst Belgicistische partij. Diegenen die daardoor hun Vlaams-nationale overtuiging te grabbbel gooien verdienen de benaming "Vlaamsgezind" niet.

De CAP is alleszins vlaamsgezinder dan gij of de N-VA, want CAP wil de sleutelsectoren in nationale handen houden, onder nationale democratische controle, wat van de zogenaamde 'vlaamsgezinden' hier niet kan gezegd worden.

AdrianHealey 16 juli 2007 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 2790982)
We zouden beter gewoon tout court stoppen met Vlaamse sleutelsectoren uit handen te geven.

Bier is een sleutelsector, niet waar?

Pelgrim 16 juli 2007 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 2789409)
Hier op het forum lopen er nog een paar commie's rond die hun anti-liberale boodschap willen verspreiden onder het mom van Vlaams nationalisme.

liberaal en nationalistisch zijn tegengestelde begrippen, terwijl communisme en nationalisme dat niet zijn. Een nationalist zou de nationale controle moeten voorstaan.

We kunnen dus gerust zeggen dat liberale flaminganten de grootste volksverraders zijn die er bestaan. Nog liever tien NSV'ers dan één donkerblauwe.

Jaani_Dushman 16 juli 2007 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2790989)

:thumbsup:
Dat vind ik ook!

Anna List 16 juli 2007 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 2788364)
Beweerden die niet van zichzelf dat ze 'centrum' waren? Ze blijken zo neoliberaal als de pest te zijn.

Blijkbaar zijn de belangen van het grootkapitaal dan toch prioritair op de belangen van Vlaanderen.

Welnu, N-VA heeft wat mij betreft definitief afgedaan en geldt niet meer als een Vlaams-nationale partij. Wie onze natie te grabbel gooit voor de uitverkoop verdient de benaming 'Vlaamsgezind' niet.

wat heeft een economisch beleid in godsnaam met Vlaams-nationaal te maken ?!

hou die twee nu toch eens uit elkaar, Pelgrim

uiteraard herbergt het Vlaams-nationalisme alle politieke stromingen van uiterst rechts tot en met uiterst links, ze zijn er allemaal niet minder Vlaming om.

Tegendradigaard 16 juli 2007 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2790884)
Gaat de BUB nu ook aan postbedeling doen??

Ik snap anders de link niet met dit topic...

De voorzitter, pardon ex-voorzotter gaat persoonlijk alle brieven bussen in dit land....

(wat een leuke typefout he......)

robert t 16 juli 2007 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 2790987)
De CAP is alleszins vlaamsgezinder dan gij of de N-VA, want CAP wil de sleutelsectoren in nationale handen houden, onder nationale democratische controle, wat van de zogenaamde 'vlaamsgezinden' hier niet kan gezegd worden.

Het feit dat het CAP de "sleutelsectoren" in nationale handen wil houden betekent allerminst dat ze vlaamsgezind zouden zijn. Ik heb de indruk dat je een beetje aan het eind van je latijn bent en daardoor niet terugschrikt de waarheid te verdraaien. Dat je mij en de N-VA, waar ik overigens geen banden meer mee heb, als onbetrouwbaar beschouwt daar heb ik niet het minste probleem mee, je doet maar.

Pelgrim 16 juli 2007 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2790984)
Alle soorten jobs.

2% over 10 jaar (in België).
Volgens mij weet je zelfs niet wat dat concreet betekent.

Vooral dan interimjobs, deeltijdse jobs en onderbetaalde jobs.

En ik weet heel goed wat dat betekent. Ik heb het namelijk aan den lijve meegemaakt, die dalende koopkracht, gedurende die vele jaren dat ik bij mijn vader woonde. En ik zie het nog dagelijks in mijn buurt.
Dus ik weet heel goed dat liberalisme gebouwd is op los zand.

Pelgrim 16 juli 2007 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2790989)

Absoluut 8-)
Alle Vlaamse brouwerijen moeten beschermd worden tegen Inbev en soortgelijken.

Pelgrim 16 juli 2007 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2791016)
wat heeft een economisch beleid in godsnaam met Vlaams-nationaal te maken ?!

alles. Ofwel ben je consequent nationalist en stel je de natie voorop, ofwel ben je consequent kapitalist en stel je het kapitaal voorop. In de 21ste eeuw zijn die twee incompatibel.

Citaat:

uiteraard herbergt het Vlaams-nationalisme alle politieke stromingen van uiterst rechts tot en met uiterst links, ze zijn er allemaal niet minder Vlaming om.
vlaamsnationaal, daar ging het om. Wie Vlaamse openbare dienstverlening verkoopt aan (veelal buitenlandse) privé multinationals, is per definitie geen Vlaams nationalist.

Pelgrim 16 juli 2007 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 2791705)
Het feit dat het CAP de "sleutelsectoren" in nationale handen wil houden betekent allerminst dat ze vlaamsgezind zouden zijn. Ik heb de indruk dat je een beetje aan het eind van je latijn bent en daardoor niet terugschrikt de waarheid te verdraaien. Dat je mij en de N-VA, waar ik overigens geen banden meer mee heb, als onbetrouwbaar beschouwt daar heb ik niet het minste probleem mee, je doet maar.

ik zit niet aan het eind van mijn Latijn, verre van, we zijn pas begonnen.
En je antwoordt niet op wat ik zeg. Uiteraard niet, want je weet goed genoeg dat je geen antwoord hebt. Dus nogmaals: Wie Vlaamse openbare dienstverlening verkoopt aan (veelal buitenlandse) privé multinationals, is per definitie geen Vlaams nationalist.

waar verdraai ik trouwens de waarheid? Ik heb nooit verzwegen dat ik bij CAP zit en ik ben er nu meer van ooit overtuigd dat CAP op lange termijn de Vlaamse zaak beter dient dan de N-VA. N-VA verkoopt ons land namelijk aan het buitenlands kapitaal, terwijl CAP wel degelijk kiest voor economische democratie en zelfbeschikking.

AdrianHealey 16 juli 2007 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 2791812)
Vooral dan interimjobs, deeltijdse jobs en onderbetaalde jobs.

Lol. :')

Citaat:

En ik weet heel goed wat dat betekent. Ik heb het namelijk aan den lijve meegemaakt, die dalende koopkracht, gedurende die vele jaren dat ik bij mijn vader woonde. En ik zie het nog dagelijks in mijn buurt.
Dus ik weet heel goed dat liberalisme gebouwd is op los zand.
Ohnéé.
Ocharme.
Mijnheer kan niet mee, dus is de maatschappij slecht.

Volksstormer 16 juli 2007 16:42

Waarom wil NVA eigenlijk een eigen Vlaamse staat? Om hem nadien te privatiseren of om er iets mee te doen?

Het Vlaams Belang heeft ertegen gestemd, als ik goed ingelicht ben. Een pluim voor het VB. Als het goed is, moet het ook worden gezegd.

Volksstormer 16 juli 2007 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2788927)
Geweldig :cheer:

Ga de champagneflessen maar ontkurken!

Volksstormer 16 juli 2007 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 2789274)
De Post moet in staatshanden blijven. Een goede communicatie- en briefleveringsdienst is noodzakelijk, en niet iedereen heeft internet de dag van vandaag, verre van zelfs. Wanneer je gaat privatiseren, krijg je situaties zoals het feit dat men postkantoren wil sluiten omdat ze niet winstgevend genoeg zijn, die dan 'vervangen' worden door 'postpunten'. Neen, net zoals de energiemarkt, het spoorwegennet en de busdiensten, moet de Post in overheidshanden blijven. Dat betekent natuurlijk niet dat het niet (veel) efficiënter kan. Maar dat laatste ligt aan de overheid zelf.

:-D

Pelgrim 16 juli 2007 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2791839)
Lol. :')

Ohnéé.
Ocharme.
Mijnheer kan niet mee, dus is de maatschappij slecht.

meer dan :') hebt gij ook niet te zeggen eh?

Volksstormer 16 juli 2007 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 2789409)
Hier op het forum lopen er nog een paar commie's rond die hun anti-liberale boodschap willen verspreiden onder het mom van Vlaams nationalisme.

Waar zitten ze, CHIPIE? :twisted:

van Maerlant 16 juli 2007 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 2790987)
De CAP is alleszins vlaamsgezinder dan...

De VLD is vlaamsgezinder dan CAP :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be