Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Meerderheid Vlamingen voor fusie met Nederland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=93600)

liberalist_NL 22 augustus 2007 00:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2868347)
En alsmaar beter!

Mocht de doorsnee-Belg bevraagd worden in een representatieve survey, gok ik op: 75% nooit, 15% misschien en 10% zeker.

België bestaat uit meer dan een bende gestoorde internetlosers. C'est évident.

Je bedoelt, doorsnee-Belgischgezinde. ;-)

C2C 22 augustus 2007 00:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2868349)
Je bedoelt, doorsnee-Belgischgezinde. ;-)

Allez, als bijna 50% van de Vlaamsgezinde Vlamingen al tégen een fusie is (zie de HLN poll), dan is het waarschijnlijk dat, de Belgische politieke machtsverhoudingen kennende, een enorme meerderheid van doorsnee-Belgen tégen zo'n absurd idee zijn.

liberalist_NL 22 augustus 2007 00:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2868362)
Allez, als bijna 50% van de Vlaamsgezinde Vlamingen al tégen een fusie is (zie de HLN poll), dan is het waarschijnlijk dat, de Belgische politieke machtsverhoudingen kennende, een enorme meerderheid van doorsnee-Belgen tégen zo'n absurd idee zijn.

Wie zegt er dat er alleen Vlaamsgezinde Vlamingen hebben gestemd?

baseballpolitieker 22 augustus 2007 00:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2868362)

Als je alle vlamingen als vlaams gezind gaat bekijken ben je wel heel optimistisch bezig eh!

Everytime 22 augustus 2007 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2868347)
En alsmaar beter!

Mocht de doorsnee-Belg bevraagd worden in een representatieve survey, gok ik op: 75% nooit, 15% misschien en 10% zeker.

België bestaat uit meer dan een bende gestoorde internetlosers. C'est évident.

Die man zou dit land vertegenwoordigen, stel u voor : http://www.youtube.com/watch?v=l5PUcQM9_iw

liberalist_NL 22 augustus 2007 00:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 2868372)
Die man zou dit land vertegenwoordigen, stel u voor : http://www.youtube.com/watch?v=l5PUcQM9_iw

En deze hond België: http://www.youtube.com/watch?v=AzGwKaDe3TY
:lol:

C2C 22 augustus 2007 00:33

Het verschil tussen Nederland:

Piet Mondriaan: streng en leeg puritanisme

En België:

Ensor: barokke, katholieke overvloed en festivité

Of nog:

Nederland:

Dood, duisternis, depressie

België:

Passie, dramatiek, levenslust

Sorry, er is gewoon een verschil tussen een vierkante zwarte lege doos, en een oneindig krullend paarlemoeren schelpje vol mysterie.

Niks bindt ons.

Starkan 22 augustus 2007 00:34

Ik vind die groot-Nederlandse gedachte wel erg pervers. Vooral dan vanuit Vlaams opzicht. Eerst moeilijk doen om de Walen en de Belgen en dan onder de knoet van den Ollander (vrijwillig dan nog!) willen gaan leven. Als Nederland complexen heeft, of angst dat het binnekort onderstroomd geraakt, dat ze dan eens vriendelijk komen vragen of ze bij België mogen worden ingelijfd. Allé toch wat realistisch blijven hé. En durf toch eens van die nederige klein-Vlaamse mentaliteit af te geraken!
Trouwens als je al eens naar de Ardennen gaat, lijkt het er duidelijk op dat de Nederlanders die optie ernstig aan het overwegen zijn.
Bon, wat mij betreft zijn Nederlanders welkom om bij België aangesloten worden, maar er zal hier en daar toch wat aan geschaafd moeten worden denk ik.

liberalist_NL 22 augustus 2007 00:36

NIET ZO SNEL!

Rembrand van Rijn

liberalist_NL 22 augustus 2007 00:38

Sint-Catharinakathedraal, Utrecht

liberalist_NL 22 augustus 2007 00:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 2868383)
Ik vind die groot-Nederlandse gedachte wel erg pervers. Vooral dan vanuit Vlaams opzicht. Eerst moeilijk doen om de Walen en de Belgen en dan onder de knoet van den Ollander (vrijwillig dan nog!) willen gaan leven. Als Nederland complexen heeft, of angst dat het binnekort onderstroomd geraakt, dat ze dan eens vriendelijk komen vragen of ze bij België mogen worden ingelijfd. Allé toch wat realistisch blijven hé. En durf toch eens van die nederige klein-Vlaamse mentaliteit af te geraken!
Trouwens als je al eens naar de Ardennen gaat, lijkt het er duidelijk op dat de Nederlanders die optie ernstig aan het overwegen zijn.
Bon, wat mij betreft zijn Nederlanders welkom om bij België aangesloten worden, maar er zal hier en daar toch wat aan geschaafd moeten worden denk ik.

Er zijn 7 miljoen Hollanders, 6 miljoen Vlamingen, en 8 miljoen niet-Hollandse Nederlanders. Zeg mij eens hoe je dan ''onder de knoet van den Ollander leeft''. :roll:

C2C 22 augustus 2007 00:40

Van zodra de Hollanders in staat zijn om de absurditeit van de Belgitude ook maar halvelings te benaderen, zijn ze welkom.

Inspiratie kunnen ze misschien halen uit 'Den draad':
http://www.youtube.com/watch?v=6AQFuQG6bJk

Of uit Magritte en Panamarenko.

Maar Nederlanders ontbreekt het daarvoor gewoon aan humor, surrealisme en ironie.

Zo'n opdracht noemt men daarom ook wel: l'infatigable impossible.

DaBlacky 22 augustus 2007 00:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 2867550)
Help me eens herinneren wat die rode stip aangeeft? Nieuwe hoofdstad?

²

Maark denk niet de nieuwe hoofdstad. Zou me verbazen moest dat ze een soort van samenvoeging van Herentals, Vorselaar en Grobbendonk tot hoofdstad gaan bombarderen.

Ik denk eerder dat Amsterdam als hoofdstuk wordt aangeduid hier.

Maar wat die rode stip is...

baseballpolitieker 22 augustus 2007 00:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2868386)

Sint-Catharinakathedraal, Utrecht

Zo een staat er in elk dorp van vlaanderen.;-)

evilbu 22 augustus 2007 00:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2868392)

De mijne was zo een platte, met een "torentje".

Van daaruit kon je een andere kerk zien.
Vlaanderen is nogal dicht bevolkt.:lol:

liberalist_NL 22 augustus 2007 00:44

We hebben nog meer gemeen.

Zo een staat er ook in elke Nederlandse én Vlaamse plaats. :-D

Starkan 22 augustus 2007 00:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2868388)
Er zijn 7 miljoen Hollanders, 6 miljoen Vlamingen, en 8 miljoen niet-Hollandse Nederlanders. Zeg mij eens hoe je dan ''onder de knoet van den Ollander leeft''. :roll:

De waanzinnige gedachte dat Vlaanderen onder 'De Nederlanden' zou komen, impliceert mee de grondwet, sociale zekerheid en op verloop van tijd de cultuur.

C2C 22 augustus 2007 00:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2868392)

Precies. Wat in België de regel is, is in Nederland de uitzondering, - en andersom.

Bovendien trekken wij geen patat uit de muur, maar halen wij ne grote met stoofvlees en een gebakke boulet bij de frituur. Dat lijkt me nog het meest fundamentele verschil. En ook het minst onoverbrugbare.

evilbu 22 augustus 2007 00:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2868395)

Zo'n Bobbejaanlandachtige moskee heb ik hier nog nooit gezien.:oops:

baseballpolitieker 22 augustus 2007 00:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2868395)

Als da waar zou zijn eh!:-D Dan scoorde het belang 50%+

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be