Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Tuvalu wil verhuizen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=9404)

Pelgrim 28 februari 2004 16:24

Of er ook een ramp gaat gebeuren is een andere vraag, maar het is ook niet totaal uitgesloten he, dus men kan beter op voorhand al rekening houden met mogelijke scenarios dan nadien de brokken te moeten lijmen.

Dies 28 februari 2004 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
men kan beter op voorhand al rekening houden met mogelijke scenarios dan nadien de brokken te moeten lijmen.

Ons misschien reeds voorbereiden op een eventuele inval van Marsmannetjes?!

Tantist 28 februari 2004 17:05

Citaat:

Of er ook een ramp gaat gebeuren is een andere vraag, maar het is ook niet totaal uitgesloten he, dus men kan beter op voorhand al rekening houden met mogelijke scenarios dan nadien de brokken te moeten lijmen.

Wat de globale zeespiegelstijging betreft, ben ik eerder optimistisch. Wat tsunami's betreft: daar ben ik al iets zekerder van dat ze ooit zullen gebeuren nabij Tuvalu.

C uit W 28 februari 2004 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jules
klimaatsveranderingen gebeuren langzaam.

Maar in de Noordpool telt men nu al wel nog maar de helft zoveel ijsbergen als 30 jaar geleden. Blijkbaar is er toch iets aan het veranderen ?

En in de zuidpool zijn er nu meer ijsbergen als 30 jaar geleden :o

boer_bavo 28 februari 2004 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:

Wat de globale zeespiegelstijging betreft, ben ik eerder optimistisch. Wat tsunami's betreft: daar ben ik al iets zekerder van dat ze ooit zullen gebeuren nabij Tuvalu.

Grootste probleem van dat soort landen is dat alles er duurder is omdat er zoveel kosten aan imports/exports hangen. Vandaar dat ik migratie in veel gevallen de beste oplossing vindt. Zelfs al kan je het land perfect veilig maken voor overstromingen, dan nog kan je het bijna niet welvarend maken (tenzij ze ergens een groot competitief voordeel in hebben, zoals Nauru in fosfaatmijnen(die trouwens ook bijna op zijn)).

Tantist 29 februari 2004 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Grootste probleem van dat soort landen is dat alles er duurder is omdat er zoveel kosten aan imports/exports hangen. Vandaar dat ik migratie in veel gevallen de beste oplossing vindt. Zelfs al kan je het land perfect veilig maken voor overstromingen, dan nog kan je het bijna niet welvarend maken (tenzij ze ergens een groot competitief voordeel in hebben, zoals Nauru in fosfaatmijnen(die trouwens ook bijna op zijn)).

Migratie zou een individuele beslissing moeten zijn. Opties die mensen hun vrije keuze laten zijn wat betreft stukken ethischer.

boer_bavo 29 februari 2004 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo

Migratie zou een individuele beslissing moeten zijn. Opties die mensen hun vrije keuze laten zijn wat betreft stukken ethischer.

Uiteraard. Maar we(en andere landen) moeten dan ook onze grenzen openzetten voor mensen die dat willen doen.

Pelgrim 1 maart 2004 14:36

Leg dat nekeer uit aan de doorsnee vlaming?

boer_bavo 1 maart 2004 17:50

Citaat:

Leg dat nekeer uit aan de doorsnee vlaming?

Aan een doorgesneden vlaming valt het denk ik nog wel mee hoor.

Pelgrim 2 maart 2004 10:25

:lol:

Ja die kunt ge alles wijsmaken, hij spreekt niet tegen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be