![]() |
Citaat:
Hup naar st pietersplein dan maar om een flut met hesp te krijgen. :lol: |
Gent is zo lelijk en vuil geworden dat ik er zoveel mogelijk wegblijf tegenwoordig.
Behalve de weinige overgebleven winkelstraten met het grootste voetgangersgebied in Europa (waar s'avonds 6 uur alles potdicht is). De rest stinkt zelfs. |
Citaat:
|
Citaat:
Toen ik studeerde had een presidiumlid voor een studentblaadje een grote frietkotenquête gedaan (die gast heeft dus weken aan een stuk dagelijks twee keer frieten gegeten ![]() |
Citaat:
Maar ik moet geen frieten van een turk hebben. Dat is hetzelfde als chinees bij de griek gaan eten. |
Citaat:
|
En als je echt de beste wil dan moet je naar hartje vreemdelingen gebied op het fonteinenplein.
Wel een krantje meenemen want hij is niet van de rapste. |
Citaat:
die moderne pitabar in de Overpoortstraat, ken je die? Geeft ook zeer lekker pita's:-P |
Citaat:
Trouwens met de nieuwe wegomleidingen valt dat daar nu ook allemaal wat stil, behalve in schooltijd natuurlijk. |
Zo van belgacom naar de korenmarkt met het voetgangersgebied zit je nog relatief in autochtonengebied. Maar al de rest rondom langs alle richtingen is van allochtonen geworden. Het centrum zelf is handelsgebied dus daar staat niet veel te koop of te huur (voorlopig)
|
Citaat:
Ik meen me te herinneren dat daar nogal veel allochtonen les volgden, maar dat kan een verkeerde indruk zijn. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Mijn route naar het universiteit loopt wel langs de rosse buurt. Gevaarlijke buurt, lijkt mij wel. Om 7 uur s'avonds (mijn lessen zijn dan gedaan) zal het nog meevallen veronderstel ik. |
Citaat:
In de café rondom zitten de spekmakro's natuurlijk. Wat veiligheid op straat betreft zijn er geen problemen normaal gezien. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik wandel heel dikwijls in de Gentse straten. Totnogtoe nooit problemen gehad tijdens mijn wandelingen. Eenmaal wel met de auto in een zijstraat van de Sleepstraat ... daar wou een wagen me niet doorlaten terwijl hij gemakkellijk opzij kon gaan en ik niet ... en na ongeveer vijf minuten stonden er heel wat Turken rond mijn auto. Ben dan maar achteruit gereden om misérie te vermijden.
|
Citaat:
http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl...6373&z=17&om=1 |
Ik woon ondertussen 13 jaar in Gent (tussen het Belgacomgebouw en de Dampoort) en slechts 1 keer lastig gevallen, dat was aan het Rabot.
|
Citaat:
|
Citaat:
Nog maar een keer voorgevallen dat ze rond mij komen staan en aan me vragen: "heb je een probleem?". Is niet zo goed geëindigd, onder andere voor mezelf en een van die gasten. Maar zie mij hier nu nog typen, dus zo onveilig is't daar nu ook weer niet :twisted: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be