Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   14-jarige jongen neergestoken in Gent (https://forum.politics.be/showthread.php?t=94270)

Mambo 4 september 2007 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2903502)
8O

Heb jij in Gent gestudeerd?

In de buurt van het St.-Pietersplein is er op elk uur van het etmaal wel wat te vinden. Neem nu snackbar het Hoekske (24u op 24 open en zeven dagen op zeven) en het is niet de enige daar.

Ik ben daar geboren en getogen.
Hup naar st pietersplein dan maar om een flut met hesp te krijgen. :lol:

Mambo 4 september 2007 21:09

Gent is zo lelijk en vuil geworden dat ik er zoveel mogelijk wegblijf tegenwoordig.
Behalve de weinige overgebleven winkelstraten met het grootste voetgangersgebied in Europa (waar s'avonds 6 uur alles potdicht is).
De rest stinkt zelfs.

migrantenjong 4 september 2007 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 2903484)
Vooral rustig nachtleven. Alles gesloten en eten na 9 uur is zo goed als onmogelijk geworden. misschien een pak friet....100 meter verder van het belgacom gebouw heb je een turk die een frituur heeft op st jacobsplein.
Of hij open is zo laat ben ik niet zeker.

Is de frituur aan te raden?

Den Ardennees 4 september 2007 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong (Bericht 2903512)

beste frituur is Julien, aan het begin van de Overpoortstraat.

Toen ik studeerde had een presidiumlid voor een studentblaadje een grote frietkotenquête gedaan (die gast heeft dus weken aan een stuk dagelijks twee keer frieten gegeten) en dat is er uitgekomen als beste, maar ook anderen en ikzelf vinden Julien de beste!

Mambo 4 september 2007 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong (Bericht 2903512)

Waarschijnlijk wel want hij heeft al 10 eigendommen waaronder o.a. nachtwinkel en dagwinkel en dergelijke.
Maar ik moet geen frieten van een turk hebben. Dat is hetzelfde als chinees bij de griek gaan eten.

Mambo 4 september 2007 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2903522)
beste frituur is Julien, aan het begin van de Overpoortstraat.

Toen ik studeerde had een presidiumlid voor een studentblaadje een grote frietkotenquête gedaan (die gast heeft dus weken aan een stuk dagelijks twee keer frieten gegeten) en dat is er uitgekomen als beste, maar ook anderen en ikzelf vinden Julien de beste!

Julien is de beste dat is waar. Maar hij is al 67 jaar en lang gaat dat niet meer duren.

Mambo 4 september 2007 21:16

En als je echt de beste wil dan moet je naar hartje vreemdelingen gebied op het fonteinenplein.
Wel een krantje meenemen want hij is niet van de rapste.

Den Ardennees 4 september 2007 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 2903526)
Julien is de beste dat is waar. Maar hij is al 67 jaar en lang gaat dat niet meer duren.

spijtig :-(

die moderne pitabar in de Overpoortstraat, ken je die? Geeft ook zeer lekker pita's:-P

Mambo 4 september 2007 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2903533)
spijtig :-(

die moderne pitabar in de Overpoortstraat, ken je die? Geeft ook zeer lekker pita's:-P

Ken die wel maar moet er geen hebben. Zwartwerkers allemaal.
Trouwens met de nieuwe wegomleidingen valt dat daar nu ook allemaal wat stil, behalve in schooltijd natuurlijk.

Mambo 4 september 2007 21:27

Zo van belgacom naar de korenmarkt met het voetgangersgebied zit je nog relatief in autochtonengebied. Maar al de rest rondom langs alle richtingen is van allochtonen geworden. Het centrum zelf is handelsgebied dus daar staat niet veel te koop of te huur (voorlopig)

evilbu 4 september 2007 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 2903131)
8O Ik heb nog op die school (VISO) gezeten.

Ik heb nog les gevolgd op de Plateau. Als ik het goed begrijp ligt de school in kwestie in een straat (parallel met de Veldstraat) die uitkomt op de Plateau?

Ik meen me te herinneren dat daar nogal veel allochtonen les volgden, maar dat kan een verkeerde indruk zijn.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong (Bericht 2903159)
Ik ga verhuizen naar Gent, dus vraag mij af hoe het zit met het allochtonenvraagstuk in deze stad.

Er lopen wel ook wat zwarten rond die je aan "het Zuid" of het station kunnen aanklampen om brol te verkopen of zo, maar eigenlijk moet ik toegeven dat mijn enige echt negatieve ervaringen in Gent eigenlijk met "oervlaamse" autochtonen waren.:|
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong (Bericht 2903307)
Gent leek mij een rustige studentenstad met een boeiend nachtleven en veilige straten.
Blijkbaar is de plaag al overal verspreid.

Was en is het ook. :-o

migrantenjong 4 september 2007 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 2903543)
Zo van belgacom naar de korenmarkt met het voetgangersgebied zit je nog relatief in autochtonengebied. Maar al de rest rondom langs alle richtingen is van allochtonen geworden. Het centrum zelf is handelsgebied dus daar staat niet veel te koop of te huur (voorlopig)

Goed om te weten.
Mijn route naar het universiteit loopt wel langs de rosse buurt. Gevaarlijke buurt, lijkt mij wel. Om 7 uur s'avonds (mijn lessen zijn dan gedaan) zal het nog meevallen veronderstel ik.

Mambo 4 september 2007 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong (Bericht 2903549)
Goed om te weten.
Mijn route naar het universiteit loopt wel langs de rosse buurt. Gevaarlijke buurt, lijkt mij wel. Om 7 uur s'avonds (mijn lessen zijn dan gedaan) zal het nog meevallen veronderstel ik.

Niet zo gevaarlijk hoor. De bars zijn meestal ook al (hoe kan het anders ) van allochtonen en als je niet in de "enkele" café's daar zit valt dat goed mee.
In de café rondom zitten de spekmakro's natuurlijk.
Wat veiligheid op straat betreft zijn er geen problemen normaal gezien.

Den Ardennees 4 september 2007 21:43

Citaat:

Goed om te weten.

nee, ik zeg het, ik heb zes jaar gestudeerd en op kot gezeten in Gent en nooit geen miserie gehad, en ik was ook vaak op zeer late (of vroege :oops: ) uren nog op straat. Je moet gewoon weten wat je moet ontwijken: zoals gezegd: bepaalde buitenwijken, en ook het citadelpark. Voor de rest is de stad veilig!

Den Ardennees 4 september 2007 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2903547)
Ik heb nog les gevolgd op de Plateau. Als ik het goed begrijp ligt de school in kwestie in een straat (parallel met de Veldstraat) die uitkomt op de Plateau?

Ik meen me te herinneren dat daar nogal veel allochtonen les volgden, maar dat kan een verkeerde indruk zijn.

Er lopen wel ook wat zwarten rond die je aan "het Zuid" of het station kunnen aanklampen om brol te verkopen of zo, maar eigenlijk moet ik toegeven dat mijn enige echt negatieve ervaringen in Gent eigenlijk met "oervlaamse" autochtonen waren.:|

Was en is het ook. :-o

Is idd niet ver van Veldstraat, maar niet evenwijdig ermee. Is een zijstraat van de Savaanstraat, verbindt die straat met de Bagattenstraat (niet ver van de Vooruit is dat)

Karma 4 september 2007 21:48

Ik wandel heel dikwijls in de Gentse straten. Totnogtoe nooit problemen gehad tijdens mijn wandelingen. Eenmaal wel met de auto in een zijstraat van de Sleepstraat ... daar wou een wagen me niet doorlaten terwijl hij gemakkellijk opzij kon gaan en ik niet ... en na ongeveer vijf minuten stonden er heel wat Turken rond mijn auto. Ben dan maar achteruit gereden om misérie te vermijden.

evilbu 4 september 2007 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2903577)
Is idd niet ver van Veldstraat, maar niet evenwijdig ermee. Is een zijstraat van de Savaanstraat, verbindt die straat met de Bagattenstraat (niet ver van de Vooruit is dat)

Het is er wel parallel mee hoor, als je een beetje ruim denkt, maar het is wel zo dat de veldstraat wat noordelijker pas begint :;-)

http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl...6373&z=17&om=1

stropdrager 4 september 2007 22:09

Ik woon ondertussen 13 jaar in Gent (tussen het Belgacomgebouw en de Dampoort) en slechts 1 keer lastig gevallen, dat was aan het Rabot.

stropdrager 4 september 2007 22:12

Citaat:

Goed om te weten.

Dat valt goed mee hoor. Je kan de Rosse Buurt trouwens perfect ontwijken (via de Keizer-Karelstraat en het Sint-Annaplein naar de Zuid).

Raven 4 september 2007 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager (Bericht 2903632)
Ik woon ondertussen 13 jaar in Gent (tussen het Belgacomgebouw en de Dampoort) en slechts 1 keer lastig gevallen, dat was aan het Rabot.

idd vriendelijke mensen, ook aan't patershol.

Nog maar een keer voorgevallen dat ze rond mij komen staan en aan me vragen: "heb je een probleem?".

Is niet zo goed geëindigd, onder andere voor mezelf en een van die gasten. Maar zie mij hier nu nog typen, dus zo onveilig is't daar nu ook weer niet :twisted:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be