Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Als België Barst, Barst Wallonië - P Beliën (https://forum.politics.be/showthread.php?t=94554)

Edina 11 september 2007 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 2917409)
Edina is de alwetende die zich tijd en moeite heeft genomen met een vragenlijst van huis tot huis, van appartement tot appartement in Brussel rond te lopen...

LOL! Dat is de logica zelve. Kijk naar de samenstelling van de bevolking in Brussel... en naar de resultaten daar bij de verkiezingen ;-)

evilbu 11 september 2007 12:51

Feit is dat de "autochtone Franstalige Brusselaar" zelf ook ondertussen in de minderheid is in Brussel, maar volgens mij zou er bij een referendum nooit de mening gevraagd worden van niet-Belgen in Brussel. Stel je voor welk precedent dat zou zijn!

stropdrager 11 september 2007 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2917546)
Feit is dat de "autochtone Franstalige Brusselaar" zelf ook ondertussen in de minderheid is in Brussel, maar volgens mij zou er bij een referendum nooit de mening gevraagd worden van niet-Belgen in Brussel. Stel je voor welk precedent dat zou zijn!

Vele Brusselse allochtonen hebben ondertussen ook al de Belgische nationaliteit; en de Franstalige partijen waren trouwens toch ook een groot voorstander van het migrantenstemrecht.

Anna List 11 september 2007 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 2915566)
Te mooi?
Als ze dat doen, begin dan maar al te bibberen!! Heb jij wel gelezen wat ik schreef?8O

ik schreef dan ook niet Franstaligen en grond afgeven ...

Anna List 11 september 2007 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2917336)
Dit is wat men noemt wishfull thinking. De meerderheid van de Brusselaars wil niet bij Vlaanderen horen. Dat durven veel mensen wel eens te vergeten... Vooral dan mensen die zo pleiten voor directe democratie en volkssoevereiniteit :?

tot ze de financiële consequentie van hun keuze in hun eigen portemonnee voelen ...

Edina 11 september 2007 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2917561)
tot ze de financiële consequentie van hun keuze in hun eigen portemonnee voelen ...

Ik denk dat de financiële consequentie daarvan wel zou meevallen. In ieder geval op termijn...

evilbu 11 september 2007 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager (Bericht 2917552)
Vele Brusselse allochtonen hebben ondertussen ook al de Belgische nationaliteit; en de Franstalige partijen waren trouwens toch ook een groot voorstander van het migrantenstemrecht.

Migrantenstemrecht voor gemeenteraadsverkiezingen, dat en niets meer!

stropdrager 11 september 2007 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2917697)
Migrantenstemrecht voor gemeenteraadsverkiezingen, dat en niets meer!

Inderdaad, maar mij zou het niet verbazen dat een Franstalig parlementslid de komende jaren ook nog een wetsvoorstel zou indienen, zodat migranten ook voor andere verkiezingen mogen stemmen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be